Dat is een lange lijst! Als u specifieker zou kunnen zijn over uw behoeften/gebruik van de motorfiets. Misschien bent u op zoek naar uw eerste Ducati voor bijvoorbeeld circuitdagen? Of u gaat een Italiaanse motor toevoegen aan uw motorverzameling.
Om te beginnen hebben alle drie de motoren verschillende cilinderinhoudmotoren, ten tweede beschrijven de 916, 996, 998 de evolutie van de moderne Ducati SBK, waarbij de 916
A. De meest gedateerde is!
B. Een begeerlijke verzamelaarsmotor
C. Kan problematisch zijn vanuit een betrouwbaarheidsoogpunt.
(zie A.)
D. De beste circuitmotor van de 3 (geen racemotor)
In 1999 evolueerde de Ducati 916 naar de 996, waarmee hij in de voetsporen trad van zijn race-erfgoed. De nieuwe motorfiets behield het grootste deel van de "stijl" en carrosserie van zijn voorganger, maar kreeg een getunede versie van de motor die de WSBK-racers sinds 1996 gebruikten.
In het jaar 2002 werd de 996 de 998 met radicaal verschillende cilinderkoppen, injectoren en CPU, waardoor de nieuwe motor bekend werd als de testastretta. De vorige was de Desmoquattro.