Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

853 eigenaren!

24K views 31 replies 15 participants last post by  Colt45  
#1 ·
Oké, hoeveel pk kan ik verwachten met een 853 kit? Ik heb een 02 748, standaard motor, maakt ongeveer 92-94 pk denk ik. Hij is zo traag op het circuit, geweldig in de bochten, maar waardeloos op de rechte stukken. Ik ben dol op de motor, hij is zo goed afgesteld, maar het ontbreekt aan pk's. Wie kan me echte 853 info geven, voor- en nadelen. Ik rijd ook hard met mijn motor (12k de hele dag op het circuit), maakt een 853 mijn motor kwetsbaarder? Bedankt!:D

#2 ·
Ok, hoeveel PK kan ik verwachten met een 853 kit. Ik heb een 02 748, standaard motor, maakt ongeveer 92-94 PK denk ik. Het is zo langzaam op het circuit, geweldig in de bochten, maar waardeloos op de rechte stukken. Ik ben dol op de motor, hij is zo goed afgesteld, maar het ontbreekt aan PK's. Wie kan me echte 853 info geven, voor- en nadelen. Ik rijd ook hard met mijn motor (12k de hele dag op het circuit), maakt een 853 mijn motor kwetsbaarder? Bedankt!:D
Misschien wil je eens kijken naar de 748 en 853 PK en koppelcurves.... 12k levert je niets op behalve afbladderende tuimelaars en een vroege lagerdood.

#3 ·
Waar vind ik koppelcurves voor 748 basis en 853 kit? Ook is 12k de enige manier om een 748 op het circuit te rijden, alles minder is gewoon traag! Tot nu toe heeft mijn 748 ongeveer 5.000 circuitmijlen zo gereden, zonder (afkloppen) problemen, hoe is dat voor Italiaans vakmanschap!:D

#4 ·
Vraag en u zult ontvangen:
http://www.sigmaperformance.com/748-853.html

Er is meer bewijs dat de 853 een motorfiets is die Ducati had moeten bouwen. Praat met Ducshop, BCM of Fox en ze zullen allemaal de 853 prijzen. Volgende maand kun je de mijne berijden en zelf oordelen.

#5 · (Edited)
WOW, de menigte in Californië is vanavond vreselijk laat op! LOL

Ik had een gebouwde 748/853 en hij ging toch dood door overtoeren en andere uitval van de kopcomponenten.

Van wat ik onlangs heb gehoord, is het een slim idee om hem onder de 11.500 toeren te houden. Alles daarboven kan aanzienlijke, vroegtijdige tuimelaaruitval veroorzaken. Ik schakelde vroeger bij 11.500 toeren op mijn motor en heb ook nooit een afbladderende tuimelaar gehad.

Qua vermogen is de sigma performance link hierboven een verstandig begin. Ik kan niet genoeg zeggen over die jongens en heb veel geleerd van hun website.

Ik kan uit ervaring zeggen dat de 748/853 niets is vergeleken met mijn nieuwe 748R-motor. De 853 was erg tam, vergelijkbaar met de standaard 748-motor, met alleen MEER topvermogen. Ik zou zeggen dat de 853 die ik had minstens 10 pk meer had dan een standaard 748. Bovendien had ik Termi's en een lichter vliegwiel, wat een beetje helpt. De R-motor is echter een kleine duivel. Je kunt gemakkelijk wheelies in de 3e versnelling doen (als ik wist hoe) hij trekt tot 11.000 tpm (lager dan de 853) en voelt alsof hij veel meer potentieel heeft. Ik moet zeggen dat hij iets langzamer is in het pk-bereik dan mijn 853 was... hij lijkt te stoppen met trekken bij ongeveer 140 mph, waar de 853 doorging.

Nu een 748R/853 met HC-zuigers en alle goodies die al in de R-motor zitten, dat staat als volgende op mijn agenda. Ik ga mijn huidige R-motor standaard op de testbank zetten en dan heel snel de 853-upgrade doen. Het doel hier is om zelf de verschillen te ontdekken tussen de 748- en 853-boorkit, met de juiste mappen. Mij is verteld dat je met een mix van R-nokkenassen en standaard strada-nokkenassen, R-koppen en -stangen, 853 HC-kit, software en zuurstofrijke racebrandstof, het kunt opvoeren tot ongeveer 115 rwhp... niet slecht...

#6 ·
Ok, hoeveel pk kan ik verwachten met een 853 kit. Ik heb een 02 748, standaard motor, maakt ongeveer 92-94 pk denk ik. Hij is zo langzaam op het circuit, geweldig in de bochten, maar waardeloos op de rechte stukken. Ik ben dol op de motor, hij is zo goed afgesteld, maar het ontbreekt aan pk's. Wie kan mij echte 853 info geven, voor- en nadelen. Ik rijd ook hard met mijn motor (12k de hele dag op het circuit), maakt een 853 mijn motor kwetsbaarder? Bedankt!:D
Ik heb mijn 99 748 door Ferracci laten reviseren met een 855 kit. Samen met de cilinderkit hebben ze oversized kleppen gedaan, de koppen bewerkt en nokkenassen van fase 1. De totale toename was 16,8 pk. Hierbij de voor- en na-dynokaarten.

Attachments

#9 · (Edited)
De 853 is een geweldige optie voor de 748 en geeft de motor het potentieel dat hij verdient. Je kunt er een heel betrouwbaar bouwen. De reden dat hij vlak aanvoelt bij het toerental is te wijten aan de vlakkere koppelkromme, waardoor de motor lui aanvoelt bij het optoeren, vooral met standaardkleppen en nokkenassen.

Wat betreft de toerenbegrenzing, hij kan net zo hoog toeren als de standaard capaciteit, sterker nog, hij is iets lichter dan de standaard setup. Omdat je meestal de drijfstangen vervangt bij het doen van de nieuwe BBkit en alles opnieuw balanceert, is een lichtere krukas een logische stap. Ik kan niet aannemen dat het uitvallen van lagers te wijten is aan de BBkit, vooral omdat een goed afgestemde kit NIET zo hoog zal toeren, simpelweg omdat hij dat niet hoeft (ze hebben de neiging om af te vlakken na 10500 tpm) omdat ze meestal zijn afgesteld op een lagere piek TQ. De drijfstangen die de schade veroorzaken, zijn waarschijnlijk het gevolg van standaard drijfstangen die de hele tijd in het 11K-toerenbereik leven. Ze zijn er gewoon niet voor gebouwd. Koop wat Carillo- of Falicon-drijfstangen als je op dat niveau wilt spelen.

Het belangrijkste aan de kit is het ontschermen van de kleppen waardoor ze beter kunnen stromen. Het overstappen op grotere kleppen en nokkenassen is ook een natuurlijke upgrade voor de kit. Met de grotere klepzittingen en standaardkleppen doe je dus een beetje iets voor niets, en je motor zal boos op je zijn totdat je grotere kleppen krijgt. Je motor CR zal iets toenemen door de capaciteit en door de vorm van de zuigerkoepel. Je zult waarschijnlijk de kamer opnieuw moeten vormgeven (tenzij het een R is), dus haal de grotere kleppen.

Ik heb een vriend die een 853R-motor verkoopt met injectoren en uitlaat (IIRC) voor ongeveer $5000. Voordat je huivert, hij heeft 121 pk op de testbank gehad.

Bekijk de sites van Brad Black en Doug Lofgren, want zij zijn ware meesters in hun vak.

OH, als ik nog één keer hoor dat deze motoren niet betrouwbaar zijn, ga ik schreeuwen!!!!!!!!!! Ze zijn net zo betrouwbaar als elke andere motor ALS ZE CORRECT GEBOUWD ZIJN!!! Je zult je tuimelaars niet vernietigen door een BBkit toe te voegen. Je zult je tuimelaars vernietigen door je kleppen NIET goed af te stellen! Plaats wat MBP-spantangen en maak je 15000 mijl lang geen zorgen over klepafstelling. Ik zal een "googly moogly hex" op de volgende man plaatsen die zegt dat deze motoren niet betrouwbaar zijn.

#12 ·
Geweldige info, bedankt! Het zou erg cool zijn om 110 pk uit mijn motor te halen, dat is geweldig. Kortom, ik ben enigszins verbaasd dat ik mijn huidige standaardmotor nog niet heb opgeblazen (of vernield). Hij is al jarenlang op de toerenbegrenzer gebruikt, met ongeveer 6-10 racedagen per jaar. Ik denk dat je gerust kunt stellen dat een goed verzorgde standaard 748-motor kogelvrij kan zijn. Als ik een 853-kit kan doen en er hard mee kan rijden, zou ik mijn rondetijden echt moeten kunnen verbeteren! Hoe zit het met de kosten? Moet ik drijfstangen vervangen? De BCM-kit heeft nieuwe cilinders, terwijl de Ducshop-kit ze niet heeft, is de BCM-kit beter? Ik ben absoluut geen motorguru, dus het is allemaal nieuw terrein voor mij. :D

#13 · (Edited)
Wat betreft de toerentallen, de 748 heeft oorspronkelijk een analoge toerenteller, wat betekent dat hij laat zien wat hem via kalibratie wordt verteld. De mijne wijkt bijvoorbeeld 400 toeren af naar de veilige kant. Misschien heb je nog meer veiligheidsmarge op de jouwe, of gewoon een goede motor.

Als je hem gaat reviseren, wil je hem toch al van tevoren op de dyno zetten en dan kun je het verschil tussen je toerenteller en het werkelijke toerental achterhalen.

#18 ·
Wat betreft de toeren, oorspronkelijk heeft de 748 een analoge toerenteller, wat betekent dat hij laat zien wat hem via kalibratie wordt verteld. De mijne wijkt bijvoorbeeld 400 toeren af naar de veilige kant. Misschien heb je zelfs nog meer veiligheidsmarge op de jouwe, of gewoon een goede motor.
Als je naar de toerenteller moet kijken om erachter te komen waar je vermogen ophoudt, heb je grotere problemen. Op mijn 748R is het vermogen rond de 11k voorbij, dat is het, geen vermogen meer, schakelen! Meestal schakel ik op het moment dat het vermogen weg is, of als ik niet oplet, als ik te snel ga of de toerenbegrenzer raak. Dus als de toerenteller 12k aangeeft en het echt 11.500 betekent, maakt dat geen verschil.Uit mijn ervaring is er niet veel boven de 11k op de kleinere motoren.

#14 ·
Als je je 748 op 12k hebt laten draaien, open dan, ongeacht wat je doet, je onderste deel, want je zult waarschijnlijk een paar lagers vinden die eruit gaan, zoals ik het heb gezien met een van mijn 748-motoren die ik zo dom was om tot dat niveau te laten draaien, om nog maar te zwijgen van het verspillen van een heleboel standaard tuimelaars.

Ook een 02 748 met slip-ons en een chip maakt waarschijnlijk ongeveer 78-82 echte pk's op het achterwiel. Je kunt ongeveer 99-108 verwachten met alleen een 853-boorkit en geen kopwerk.

Ik heb 853- en 890-motoren gedaan en het zijn geweldige motoren.

Proost
M

#16 ·
Bij 12k maakt je 748 veel minder vermogen dan 10k. Luister naar deze jongens. Ze kennen hun Ducs.
Hoe maakt 12k rpm "veel minder" vermogen dan 10K? Het enige wat ik weet is dat je de 748 op het circuit moet "floggen" om 600/1000 Japanse motoren te passeren. Vroeg schakelen bij 10k lijkt me geen zin te hebben.:D Maar terug naar de essentie, is mijn ongeveer $1.500 uitgegeven aan een 853 kit het waard? De meesten van jullie lijken dat te denken, wat geweldige feedback is, bedankt. Ik heb al zoveel geld in mijn 748 gestoken, en hij is echt heel goed afgesteld, hij is gewoon traag... Ik heb er ook over nagedacht om gewoon een 848 te kopen, die veel vermogen heeft. De prijs van 14.000 dollar plus sharkskinz en veeringwerk zou echter betekenen dat ik mijn 748 zou moeten verkopen om hem te betalen. En ik kan mezelf er gewoon niet toe brengen om mijn allereerste Ducati te verkopen. Als ik slim was, zou ik gewoon een gebruikte 600RR kopen, gelukkig ben ik dat NIET! LOL:D

#24 ·
Bedankt aan iedereen voor de feedback, ik wilde geen BB-kit oorlog starten, sorry daarvoor! Ja, ik ben op zoek naar meer vermogen uit de bochten en op de rechte stukken, de 748 kan iedereen in de bochten eruit rijden, zolang je maar bereid bent minder te remmen en hem er gewoon in te gooien! Misschien moet ik gewoon doorgaan met mijn 748 en sparen voor een 848... nog steeds niet zo zeker wat ik moet doen. Ik weet dat ik veel geluk heb gehad met deze motor en het laatste wat ik wil doen is hem opblazen. Ik heb tot ongeveer februari de tijd tot de volgende trackdag, dus genoeg tijd om rijk te worden of een BB-kit te installeren. Hoe dan ook, ik zal de kleppen zeer binnenkort laten inspecteren, want ik weet zeker dat ze flink te verduren hebben gehad. :D

#25 ·
Enjoy the Ride Duc_748

We genieten allemaal van onze 748/916/996/998's. Ik rijd met mijn 996sps op het circuit en een beetje op de weg.

En geniet totaal van mijn rit, maar een goede circuitmotor kost ongeveer $5-10k. Ik weet het, want mijn laatste motor kostte ongeveer $9k, en dat is wat het kost om ECHTE 140 pk achterwielvermogen uit een 996 te halen die lang meegaat.

Als je denkt dat een 748 alles is wat je ooit nodig zult hebben op het circuit qua handling, laat dan een degelijke motor bouwen in de winter. En geniet.

Of geef ongeveer $7-8k uit aan een gebruikte, speciale Japanse circuitfiets en maak je nooit zorgen over alle details van het rijden met een delicate Duc op het circuit.

Proost
M

#26 · (Edited)
Een goede trackmotor kost ongeveer $5-10k. Ik weet het, want mijn laatste motor kostte ongeveer $9k, en dat is wat het kost om ECHTE 140 pk achterwielvermogen uit een 996 te halen die lang meegaat.
IDK, ik denk dat 5k te veel is om uit te geven aan het upgraden van een motor. Misschien een motor kopen die al gebouwd is, zeker... 5k is het waard, vooral op een 748-serie motor, waar de hogere toeren problemen kunnen veroorzaken waarbij revisie het vervangen van tuimelaars, MBP-spantangen en een lichtere/B&B-onderkant omvat. Het is waarschijnlijk goedkoper om je motor te upgraden naar een testastretta dan 9k uit te geven aan het bouwen van een desmoquattro motor! :eek: Zeker 140rwhp is verdomd goed voor een motor die niet elke 400 mijl door tuimelaars brandt! lol :D

Ja, ik ben op zoek naar meer vermogen uit de bochten en op de rechte stukken, de 748 kan iedereen in de bochten wegblazen, zolang je maar minder remt en hem er gewoon in gooit!
Doe wat ik deed... koop een gebruikte 748R-motor, er staat er nu een goede te koop in de rubriek voor kleine advertenties van een ZEER gerenommeerde verkoper. Het is letterlijk een drop-in vervanging (748 TB's en computer), hoewel je een PC3 en een volledige dyno-afstelling nodig hebt. Als ik de mijne heb afgesteld, stuur ik je graag mijn map. Ik had eerder een 853 voor de R en ik zeg je, de vermogenscurve van de R is gebouwd voor het circuit. Dan hoef je alleen nog maar een BB-kit erin te gooien en je bent klaar! Ik heb duizend uitgegeven aan de motor en ik zal nog eens tweeduizend uitgeven (na arbeid) aan de BB-kit en een software-afstelling. Dus voor 3k heb ik een perfect goede 748R met 853 Hi-Con kit van de duc shop. De BB-kit is eenvoudig te installeren (nadat je squish hebt gevonden) en ik weet zeker dat iemand bij jou in de buurt het goedkoop zou doen...

Trouwens, laat me een 748 zien die tot 13K toeren draait en ik laat je een hoop aluminium en staal zien voor de schroothoop.
Ik heb er een in mijn garage... Ik verkoop hem goedkoop! LOL :)

#27 ·
Ik heb al deze capriolen uitgehaald. Ik heb een 996-motor gekocht. 120 rwhp voor ongeveer $ 1k. Grotere gebruikte standaardmotoren zijn de goedkoopste manier om je motor sneller te maken. Een 916 kan 110 halen, een 996 ongeveer 120 met standaard uitlaat (slip-ons), standaard nokkenassen en een kant-en-klare chip. Geen porting-magie of titanium kleppen te bekennen. Vastschroeven en rijden.

#28 ·
Ik heb al deze capriolen doorlopen. Ik heb een 996-motor gekocht. 120 rwhp voor ongeveer $1k. Grotere gebruikte stock(ish) motoren zijn de goedkoopste manier om je motor sneller te maken. Een 916 kan 110 halen, een 996 120-ish met standaard uitlaat (slip-ons), standaard nokkenassen en een kant-en-klare chip. Geen porting magie of titanium kleppen te bekennen. Vastschroeven en rijden.
Het is waar, de beste BigBore kit is een 996. :D

#29 ·
Ok, hoeveel pk kan ik verwachten met een 853 kit. Ik heb een 02 748, standaard motor, maakt ongeveer 92-94 pk denk ik. Het is zo traag op het circuit, geweldig in de bochten, maar waardeloos op de rechte stukken. Ik ben dol op de motor, hij is zo goed afgesteld, maar het ontbreekt aan pk's. Wie kan mij echte 853 info geven, voor- en nadelen. Ik rijd ook hard met mijn motor (12k de hele dag op het circuit), maakt een 853 mijn motor kwetsbaarder? Bedankt!:D
Ik kreeg 16 pk zonder kopwerk. Ik liet de mijne tegelijkertijd door DucShop balanceren en blueprinten.

Hij heeft standaard nokkenassen, koppen, kleppen en gasklephuizen. Hij had een 50 mm volledig systeem in beide dyno runs. De 853 draaide met een Doug Lofgren chip van UltiMAP en de 748 draaide met een DP chip gemaakt voor de uitlaat. 996 T-bodies KUNNEN wat top end toevoegen. De DucShop kits gebruiken nieuwe, standaard 916 cilinders.

Ware het niet voor de toerenbegrenzer bij een aangegeven 11k, dan zou hij nog steeds trekken. De piek van het vermogen lijkt 10.250 te zijn, maar hij daalt niet veel totdat de toerenbegrenzer een knik in de curve veroorzaakt.

Attachments

#31 ·
Ik kreeg 16 pk zonder kopwerk. Ik liet de mijne tegelijkertijd door DucShop balanceren en blueprinten.

Het heeft standaard nokkenassen, koppen, kleppen en gasklephuizen. Het had een 50 mm volledig systeem in beide dyno-runs. De 853 draaide met een Doug Lofgren-chip van UltiMAP en de 748 draaide met een DP-chip gemaakt voor de uitlaat. 996 T-bodies KUNNEN wat top-end toevoegen. De DucShop-kits gebruiken nieuwe, standaard 916-cilinders.

Ware het niet voor de toerenbegrenzer bij een aangegeven 11k, dan zou hij nog steeds trekken. De piek van het vermogen lijkt 10.250 te zijn, maar het daalt niet veel totdat de toerenbegrenzer een knik in de curve veroorzaakt.
Je hebt gelijk Colt, de toevoeging van de grotere TB's en het "volle" systeem helpen aanzienlijk, helpen eerder de BBkit zijn ding te doen. Het is altijd een symmetrie van onderdelen die het laten werken. Je hebt een simpele (op papier) mod gemaakt en hem met de toevoeging van zeer mooie onderdelen tot zijn potentieel laten werken.

Zeer mooie vermogens-/koppelkromme.

#30 ·
Colt, wauw, dat is geweldige info, het klinkt alsof het heel leuk is om op je motor te rijden. Had je het gevoel dat het blueprinten de motor in het algemeen hielp? En wat is blueprinten precies?
Ik heb net Ducshop gemaild over hun kit, online staan de cilinders er niet bij. Je zei dat ze je nieuwe cilinders gaven? Als je het niet erg vindt, hoeveel kostte de 853 je van Ducshop? Het lijkt erop dat de meeste plaatsen je nieuwe cilinders geven in ruil voor je oude, wat is er anders aan de nieuwe cilinders die ze je geven, uitgeboord? Het spijt me als ik een motoridioot ben, maar ik heb nog nooit de kans gehad om een motor open te maken en het uit te zoeken. Bedankt!
:D

#32 ·
Duc_748,

Als mijn vrouw erachter zou komen wat ik betaald heb, zou ik er nooit meer over horen! Mijn prijs is misleidend vanwege alle dingen die ik heb laten doen, inclusief de 18k-service, en ik heb Mark en Lorin het werk laten doen. Omdat je een kit koopt om zelf te installeren, zal de prijs heel anders zijn. Mark zal het graag met je bespreken.

Het balanceren en blueprinten zorgt er vooral voor dat het langer meegaat door de spelingen (of in ieder geval te controleren of ze dat zijn) ideaal in te stellen. Het maakt een deel van de lagers vrij en vermindert de wrijving, misschien met een pk, maximaal 2. Balanceren regelt trillingen en dus de lagerbelasting en aangezien de zuigers in de mijne lichter waren dan de standaard, vond Mark dat het gedaan moest worden; ze moeten een stuk lichter zijn geweest. Ze hebben ook de versnellingsbak opnieuw afgesteld. Ik heb het niet gevraagd, maar ze hadden de oliepomp moeten tweaken, de sleutel tot betrouwbaarheid. Mijn nokkenassen zijn opnieuw afgesteld (2 of 3 pk en fantastische precisie en "gevoel" voor de motor). De kleppen zijn ingelapt en sommige van de zittingen zijn vervangen; strak afdichten maximaliseert het vermogen. Mark heeft mijn vliegwiel ingekort, je moet een aluminium vliegwiel plaatsen (het is gemakkelijker voor de gemiddelde monteur dan het origineel te draaien). De ringen die Mark gebruikt, zijn iets zachter dan de standaard en zetten zich zeer snel en met de lagerspelingen die op zijn specificaties zijn ingesteld, is het inrijden snel en gemakkelijk.

Weet je, hoe meer ik schrijf, hoe meer het klinkt alsof ik de racemotor heb die jij zou moeten hebben. Ik zou ook overwegen om de motor met de UltiMAP-chip op een Dyno te laten afstellen en de chip en resultaten naar Doug Lofgren te sturen om de chip opnieuw af te stemmen op jouw motor en de toerenbegrenzer te verhogen tot 11.500. De motor heeft wat overtoerental nodig, want de mijne voelt alsof 11.000 het beste schakelpunt is van 1 naar 2 en 2 naar 3. Soms wil je hem een paar hartslagen laten draaien voordat je teruggaat voor een bocht en niet schakelt.