Duc_748,
Als mijn vrouw erachter zou komen wat ik betaald heb, zou ik er nooit meer over horen! Mijn prijs is misleidend vanwege alle dingen die ik heb laten doen, inclusief de 18k-service, en ik heb Mark en Lorin het werk laten doen. Omdat je een kit koopt om zelf te installeren, zal de prijs heel anders zijn. Mark zal het graag met je bespreken.
Het balanceren en blueprinten zorgt er vooral voor dat het langer meegaat door de spelingen (of in ieder geval te controleren of ze dat zijn) ideaal in te stellen. Het maakt een deel van de lagers vrij en vermindert de wrijving, misschien met een pk, maximaal 2. Balanceren regelt trillingen en dus de lagerbelasting en aangezien de zuigers in de mijne lichter waren dan de standaard, vond Mark dat het gedaan moest worden; ze moeten een stuk lichter zijn geweest. Ze hebben ook de versnellingsbak opnieuw afgesteld. Ik heb het niet gevraagd, maar ze hadden de oliepomp moeten tweaken, de sleutel tot betrouwbaarheid. Mijn nokkenassen zijn opnieuw afgesteld (2 of 3 pk en fantastische precisie en "gevoel" voor de motor). De kleppen zijn ingelapt en sommige van de zittingen zijn vervangen; strak afdichten maximaliseert het vermogen. Mark heeft mijn vliegwiel ingekort, je moet een aluminium vliegwiel plaatsen (het is gemakkelijker voor de gemiddelde monteur dan het origineel te draaien). De ringen die Mark gebruikt, zijn iets zachter dan de standaard en zetten zich zeer snel en met de lagerspelingen die op zijn specificaties zijn ingesteld, is het inrijden snel en gemakkelijk.
Weet je, hoe meer ik schrijf, hoe meer het klinkt alsof ik de racemotor heb die jij zou moeten hebben. Ik zou ook overwegen om de motor met de UltiMAP-chip op een Dyno te laten afstellen en de chip en resultaten naar Doug Lofgren te sturen om de chip opnieuw af te stemmen op jouw motor en de toerenbegrenzer te verhogen tot 11.500. De motor heeft wat overtoerental nodig, want de mijne voelt alsof 11.000 het beste schakelpunt is van 1 naar 2 en 2 naar 3. Soms wil je hem een paar hartslagen laten draaien voordat je teruggaat voor een bocht en niet schakelt.