Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

V2s or v4s

V4's of v2's

8.9K views 12 replies 9 participants last post by  knockcrogherypaul  
#1 ·
Hallo

Nieuw op het forum en op het punt om een ​​fiets te kopen. Kan niet beslissen tussen een Multistrada V2S of V4S, dus ik dacht dat ik het hier zou vragen. Ik zal een beetje in de stad rijden in een drukke stad, maar wil echt de openbare weg op en onverharde wegen, misschien wat offroad, maar niets te serieus
Er is uiteraard een groot prijsverschil en hoewel het vermogen anders is, lijken de acceleratie en topsnelheid etc. vergelijkbaar.
Welke fiets zou u aanbevelen op basis van de ervaring van iedereen en waarom?
Bedankt voor alle feedback

#2 ·
Ik ben een tweelingman, dus dat is mijn ingebouwde vooroordeel. Ik zou echter wedden dat de V4 koeler is om in de file op te zitten en ook gemakkelijker te rijden met minder vermogen, 70-80% van de tijd. Ik zou ook het gewicht overwegen, evenals welke goedkoper of gemakkelijker te onderhouden is. Ik zou geen van beide als een crossmotor beschouwen, omdat ze niet gebouwd zijn om te crashen en dat gebeurt vaker offroad.

#3 ·
Ik kan niet zeggen hoe heet de V2 wordt, maar de V4 wordt erg heet aan de rechterkant in langzaam verkeer. Zelfs met slechts 2 cilinders als hij stationair draait. Zo heet dat het bijna (maar net niet) genoeg is om me te laten overstappen op een andere motor.

Ik ben een tweecilinder man, dus dat is mijn ingebouwde bias. Ik zou echter wedden dat de V4 koeler kan zijn om op te zitten in het verkeer en ook gemakkelijker te rijden met minder vermogen 70-80% van de tijd. Ik zou ook het gewicht overwegen, evenals welke goedkoper of gemakkelijker te onderhouden is. Ik zou geen van beide als een crossmotor beschouwen, omdat ze niet gebouwd zijn om te crashen en dat gebeurt vaker offroad.

#4 ·
Hitte kan lastig zijn, want hitte = HP en hoe meer je maakt, hoe heter de dingen KUNNEN worden.
Met een "L-Twin" zit je direct boven een uitlaatpoort en de kop is hoog, dus niet veel afstand van de hitte. Op een V4 zit je ook boven 2 uitlaatpoorten, maar door de kortere slag heb je misschien wat meer ruimte. Plus cilinderuitschakeling kan het koeler maken dan een twin.

Voeg super lean toe voor emissies en een katalysator en je hebt een tweewielige koekenpan. Om deze reden zou ik nooit voor beide kiezen als stadsfiets, ze zijn gewoon niet leuk in het verkeer.

#5 ·
Ik heb de V2 getest toen deze de 950 heette, back to back met een 1260 en ik kon de extra kracht niet afslaan. Sindsdien heb ik echter geruild voor de Pike's Peak. Deze voelt, net als ik aanneem de V4's, veel lichter aan en is zeker gemakkelijker te hanteren dan de 1260, en komt heel dicht in de buurt van hoe ik me de 950 herinner. Dat gezegd hebbende, test beide. Als ze vergelijkbaar aanvoelen om te hanteren, zou ik voor de krachtigere motor gaan. Ik HOU van mijn v4 pikes peak.

#6 ·
De 950 is geweldig op de binnenwegen en erg goed op grind. Het is ook een erg wendbare motor. Ik heb de V4 Multi niet gereden, maar een vriend heeft er een. Hij heeft zijn 950 ingeruild omdat hij meer vermogen nodig had voor 2 personen. Probeer ze allebei, maar als het gaat om rijden in de stad en op binnenwegen met af en toe grind, zou ik de 950 altijd kiezen, en meer dan 320 km per tank.

#9 ·
Je vertelt niet veel over je motorachtergrond, dus het kan een beetje moeilijk zijn om je passend advies te geven. Als je een GS-man was, zou ik zeggen: neem de V4, want het is gewoon een veel betere GS. Persoonlijk ben ik echter nooit verliefd geworden op de GS, begrijp me niet verkeerd, de GS is een uitermate competente motor en de V4 nog meer, maar voor mij is de V2S kleiner, lichter en wendbaarder en gewoon gemakkelijker om in en uit de problemen te komen. Hij beloont je als je er goed mee rijdt (net als de V4), maar een van de dingen waar ik van de V2S hou, is hoe snel ze zal mopperen en klagen als je in de verkeerde versnelling zit of haar niet met het respect behandelt dat ze verdient. Voor mij maakt dat de beloning voor het goed doen nog beter. Iedereen kan op de V4 rijden en zich een god voelen, maar als de V2S je laat weten dat je het goed hebt gedaan, geloof je haar.

#10 ·
Je zegt niet veel over je motorachtergrond, dus het kan een beetje moeilijk zijn om je passend advies te geven. Als je een GS-man was, zou ik zeggen neem de V4, want het is gewoon een veel betere GS. Persoonlijk ben ik echter nooit verliefd geworden op de GS, begrijp me niet verkeerd, de GS is een uitermate competente motor en de V4 nog meer, maar voor mij is de V2S kleiner, lichter en wendbaarder en gewoon gemakkelijker om in en uit de problemen te komen. Hij beloont je als je er goed mee rijdt (net als de V4), maar een van de dingen waar ik van de V2S hou, is hoe snel ze zal mopperen en klagen als je in de verkeerde versnelling zit of haar niet met het respect behandelt dat ze verdient. Voor mij maakt dat de beloning voor het goed doen nog beter. Iedereen kan op de V4 rijden en zich een god voelen, maar als de V2S je laat weten dat je het goed hebt gedaan, geloof je haar.
Bedankt voor de feedback. Eigenlijk overwoog ik oorspronkelijk ook de GS, maar ik ben overgestapt op de Ducati. Het grootste deel van mijn leven ben ik een sportmotorrijder geweest, maar ik wilde iets voor langere ritten dat comfortabeler is, enz.

#11 ·
Ik heb de afgelopen 40+ jaar op sportmotoren gereden, maar vorig jaar kwam ik tot het besef dat ik op 72-jarige leeftijd "iets wilde voor langere ritten dat comfortabeler is, enz.". Ik vond een schone 2012 1200 Pikes Peak met lage kilometerstand. En het is precies wat je wilt. Een grote, comfortabele bank met een scheurende motor die net zo goed stuurt als elke sportmotor. Je kunt niet discussiëren met de meermaals snelste motorfiets op de berg, weet je. Gisteren heb ik een rit van 273 mijl gemaakt met een paar vrienden in de bergen van Noord-VA en besloot ik mijn Sport 1000 te nemen in plaats van de PP. Het was een geweldige rit en ik genoot van het rijden met de S1K in de bochten... maar ik betaal er vandaag voor.

#12 ·
Beide zijn geweldige machines, je kunt met geen van beide echt de mist in gaan. Ik heb deze zomer 2 weken lang in Spanje op de Multi 950S (V2S-voorganger) gereden. Ik bezit een V4S Multi en heb 11 jaar lang een Multi 1200S Touring gehad en er meer dan 50.000 mijl mee gereden. Dit is wat ik zou zeggen over de 950S versus de V4S. Het meeste geldt ook voor de V2S. Ik vond de kleinere twin veel handelbaarder bij lage snelheden dan mijn 1200S en veel geschikter voor rijden in de stad bij lage snelheden. Het is een erg mooie machine en voor Ducati twins erg soepel. Maar niet zo soepel als de V4s en natuurlijk niet zo krachtig. De twin weegt minder, maar verrassend genoeg is de V4s in mijn ervaring wendbaarder bij lage snelheden. De 950s had de neiging om te kantelen bij manoeuvres met zeer lage snelheid. Niet verschrikkelijk, maar niet zo stabiel als de V4s. Ik weet niet zeker of dat geldt voor de V2s, maar het is de moeite waard om te controleren. Zeker de adaptieve cruisecontrol en dodehoekbewaking maken de V4s de betere machine voor lange afstanden en snelwegtochten met meerdere rijstroken. En de windbescherming is beter op de V4s dan op de 950s. Bovendien kost de V4s, omdat het geen desmo-motor is, veel minder in onderhoud als je van plan bent veel tourkilometers te maken. Ik heb $1.700 uitgegeven aan de laatste desmo-service voor mijn 1200S Multi. De twin in de V2s vereist ook die dure desmo-services. Kortom, als je het extra geld voor de V4s kunt ophoesten en van plan bent langere afstanden te rijden, zou ik voor die machine gaan. Als geld een factor is, je niet van plan bent veel kilometers op de snelweg te maken en/of je gewoon van Ducati twins houdt, ga dan voor de V2s. Je zult van beide motoren houden.