Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Czas zacząć coś nowego - T800 UpMap, powinienem to wziąć, czy co?

15K views 20 replies 8 participants last post by  Rudeboy78  
#1 ·
Zasilanie paliwem, czujniki O2, nieprawidłowości w pętli zamkniętej... motocykl to Hyper SP z 2014 roku, w którym staram się rozwiązać wszystkie związane z nim problemy. Jakie są wasze przemyślenia lub doświadczenia?
 
#3 ·
Czy masz z tym jakieś doświadczenia, którymi chciałbyś się podzielić? Podoba mi się fakt, że rzekomo buduje segregowaną mapę, zachowuje kompletną kopię oryginału i wyłącza Lambdy i silnik klapy.
 
#4 ·
Nie zachowuje pełnej kopii oryginalnej mapy, jeśli przywrócisz swój motocykl do stanu fabrycznego, po prostu umieszcza na nim wersję mapy bazowej hypemotard UpMaps, więc w moim przypadku straciłem mapę Termi „Racing Evo” zamontowaną przez dealera i nie sądziłem, że flash ECU UpMap jest wart swojej ceny.

Zaoszczędź pieniądze i zamiast tego uzyskaj niestandardowe strojenie.
 
#5 ·
Stary, jesteś człowiekiem doświadczenia - jaki miałeś motocykl? Żadnej "pełnej kopii"? Co to znaczy? "Zamontowane przez dealera"? Czy to była mapa T800 Termi, czy coś innego, co załadował dealer? Mój motocykl jest teraz do bani, więc szukam tutaj pomocy w sprawie ECU.
 
#8 ·
Stary, jesteś człowiekiem doświadczenia - jaki miałeś motocykl? Żadnej "pełnej kopii"? Co to znaczy? "Zamontowany przez dealera"? Czy to była mapa T800 Termi, czy coś innego, co załadował dealer? Mój motocykl do bani w tej chwili, więc szukam tutaj pomocy dla ECU.
Nie zamierzam krytykować T800, wiele osób wgrywa go do swoich motocykli i uwielbiają go, mój 950sp miał bardziej gwałtowny górny zakres po tym, jak to zrobiłem 😁 Mój problem (który jest moim problemem, a nie nikogo innego) polega na tym, że miałem wiele motocykli i samochodów z niestandardowymi mapami i oczekiwałem czegoś lepszego od Termignoni T800, mam ich wydech wyścigowy w moim 950 i wlot Starace, więc spodziewałem się, że dostarczona mapa dla mojej konfiguracji będzie idealna i nie uważałem jej za świetną.

Kiedy wgrałem z powrotem do mojego motocykla to, co powinno być jego oryginalną mapą, odkryłem, że nie mogę tego zrobić, co było frustrujące, ponieważ częścią powodu zakupu T800 było wiedzieć, że mogę to zrobić w domu i że można go przywrócić do stanu fabrycznego.

Jedyną rzeczą, jaką T800 kiedykolwiek zrobi, jest umieszczenie tego, co Termignoni uważa za "standardową" mapę bazową z powrotem w twoim konkretnym motocyklu, w żadnym momencie tak naprawdę nie usuwa twoich plików, nie zapisuje ich i nie instaluje ponownie.

Być może mogłem umówić się z moim dealerem Ducati i ponownie wgrać mapę "Racing Evo" do motocykla, ale pomyślałem, że lepiej przeznaczyć te pieniądze na niestandardowe strojenie, ponieważ na to liczyłem od samego początku.

Czy to ma sens? I jak wyżej, weź ze sobą gotówkę i piwo, gdy oddajesz swój motocykl do mapowania, mój był w środku i na zewnątrz przez kilka dni, ale był to pierwszy 950, któremu się przyjrzał.
 
#6 ·
Mówi, że za cenę urządzenia UpMap powinieneś znaleźć lokalnego gościa z doświadczeniem w tuningu, aby mógł przetestować motocykl na hamowni i go dostroić. Ponadto, w razie gdybyś nie wiedział, urządzenie T800 po podłączeniu i zainstalowaniu mapy jest na zawsze przypisane do motocykla. Nie będziesz mógł użyć urządzenia do innego motocykla, nawet jeśli chodzi tylko o ładowanie i rozładowywanie map.
 
#7 · (Edited)
Zanim wejdziesz na hamownię, zsynchronizuj przepustnice i ustaw połączenie między nimi, nie tylko na biegu jałowym, świeże filtry powietrza i paliwa po WSZYSTKICH modyfikacjach dolotu (jeśli występują), wszelkie modyfikacje wydechu bez wycieków, wyreguluj zawory, nawet jeśli uważasz, że jest dobrze, zrób to i tak, ustaw krzywki PO napięciu paska lub wymianie i ustawieniu napięcia, nowe świece NGK (nie pytaj dlaczego), jeśli bawiłeś się czujnikiem TPS, POWIEDZ tunerowi, żeby go zresetował, ustaw linkę przepustnicy upewniając się, że pójdzie WFO, pełny zbiornik paliwa, które faktycznie zamierzasz użyć i UPEWNIJ SIĘ, że ty i motocykl jesteście na to absolutnie gotowi, ponieważ wykolejenie procesu myślowego tunera jest złe, bardzo złe, stos banknotów 100-dolarowych (gotówka pod stołem działa lepiej niż plastik) umów się na wizytę na wtorkowy poranek, w ten sposób tuner może uporać się ze swoim 'poniedziałkiem' i nadal masz czas na zamówienie w trybie ekspresowym wszelkich części, których nagle potrzebujesz do czwartku, aby zakończyć strojenie (pamiętaj o banknocie 100-dolarowym), zamów lunch przez DoorDash dla tunera i wszystkich, którzy się kręcą, w ten sposób tuner pozostaje na hamowni (znowu ten banknot 100-dolarowy), miej pod ręką butelkę Glenlivet i skrzynkę Bud Light na lodzie jako wyraz wdzięczności (Ty decydujesz, które dać, w zależności od osobowości tunera) wszystko powyższe przyda się, gdy będziesz musiał usunąć usterki za 2 tygodnie, możesz mieć jeszcze jedną rzecz: NIE jęcz, nie narzekaj, nie lamentuj, gdy stoisz obok swojego drogocennego motocykla, który jest wkręcany do granic możliwości 20 razy (jeśli nigdy nie stałeś obok motocykla na hamowni, będziesz srać cegłami, zdając sobie sprawę z tego, co tak naprawdę mu robisz za każdym razem, gdy robisz to samo na ulicy) wszystko powiedziane i zrobione (poprawnie), wydasz od 600 do tysiąca dolarów do czasu lunchu.
 
#9 ·
Zależy gdzie mieszkasz. Jeśli jesteś blisko tunera, który może zrobić Twój motocykl, to najlepszy wybór. Żaden gotowy program nie przebije niestandardowego. Ale jak zauważył Jeff, upewnij się, że wszystko jest idealne, zanim tam pójdziesz.

Jeśli tak jak ja jesteś daleko od wszystkiego i musisz zrobić to sam, masz pewien wybór.

Upmap
Open flash tablet
Wysyłanie swojego ecu do sklepu rexxer (myślę, że motowheels oferuje tę usługę, ale nie jestem pewien).

Lub jednostki piggyback, takie jak rapidbike lub dynojet z autotune.
 
#10 ·
Zależy, gdzie mieszkasz. Jeśli jesteś blisko tunera, który może zrobić Twój motocykl, to najlepszy wybór. Żaden gotowy tuning nie przebije niestandardowego. Ale jak zauważył Jeff, upewnij się, że wszystko jest idealne, zanim tam pójdziesz.

Jeśli tak jak ja jesteś daleko od wszystkiego i musisz zrobić to sam, masz kilka możliwości.

Upmap
Open flash tablet
Wysyłanie ECU do sklepu rexxer (myślę, że motowheels oferuje tę usługę, ale nie jestem pewien).

Lub jednostki piggyback, takie jak rapidbike lub dynojet z autotune.
Dzięki, bardzo - dobre informacje i rady. "Open flash tablet", to dla mnie nowość. Poświęcę trochę czasu, aby dowiedzieć się o tym więcej. Oczywiście, jeśli masz z tym jakieś doświadczenie, podziel się nim. Zawsze wolę wybrać rekomendację "opartą na rzeczywistym doświadczeniu", niż strzelać z biodra z moją naładowaną kartą kredytową.

Motowheels to miejsce, gdzie próbowałem kupić T800, ale powiedzieli, że nie mają go w magazynie do początku września 2022 roku, więc jestem teraz w trybie oczekiwania. Nigdy nic nie powiedzieli o innych opcjach, kiedy pytałem o T800, ale też nie byłem na tyle bystry, żeby zapytać.
 
#11 ·
IMO - Głównym problemem jest gwałtowność włączania i wyłączania przepustnicy i nie sądzę, żeby to pomogło. To scenariusz jazdy i jeśli szalejesz na 3. biegu i wyżej, to jest to do zniesienia. W przeciwnym razie wszystko działa dla mnie całkiem dobrze. Jedna uwaga - te motocykle są wrażliwe na regulację łańcucha, a gdy jest on nieprawidłowy, może być bardzo szarpany.
 
#12 ·
Jestem prawie pewien, że to dostanę. Nie ma żadnych uzasadnionych informacji, które mówią, że to jest do bani, i bardzo niewiele, które twierdzą, że są ulepszenia (tak samo jak KAŻDA obietnica tunera). Chciałbym, żeby pozwalało mi to resetować interwały serwisowe (nie pozwala), ale usuwa czujniki O2 i zawór klapy wydechowej i podobno sprawia, że motocykl działa lepiej. Dla mnie to wystarczy za cenę wejścia.
 
#14 ·
Jestem prawie pewien, że to dostanę. Nie ma uzasadnionych informacji, które mówią, że to jest do bani i bardzo mało takich, które twierdzą, że są ulepszenia (tak samo jak KAŻDA obietnica tunera). Chciałbym, żeby pozwalało mi to zresetować interwały serwisowe (nie pozwala), ale usuwa czujniki O2 i zawór klapy wydechowej i podobno sprawia, że motocykl działa lepiej. Dla mnie to wystarczy za cenę wejścia.
Czy zdecydowałeś się na T800? Jeśli tak, jakie są Twoje przemyślenia, myślę o pójściu tą drogą na moim hyperze, ponieważ najbliższy tuner dla mnie jest na drugim końcu kraju...
 
#13 ·
Tylko do Twojej wiadomości, openflash nie ma strojenia dla hypermotard. Mają tylko streefighter i Diavel.

Strojenie, które mam w moim hyper 2014, jest od tuneboy. Zostało dostrojone przez lokalny warsztat. Użyli mapy tuneboy, aby zacząć i dostosowali ją do mojego hypermotarda ze względu na moje modyfikacje.
 
#16 ·
Dzięki za odpowiedź, też się waham, ponieważ tak naprawdę nie szukam większej mocy, tylko chcę wygładzić dół, motocykl ma dla mnie wystarczającą moc i drogi, którymi jeżdżę, zastanawiam się nad oszczędzaniem pieniędzy i umówieniem się z dobrym tunerem, ale jak wspomniano powyżej, to może być kosztowne, zwłaszcza że najbliższy dobry, którego znam, jest oddalony o około 800 km, co wiązałoby się również z hotelami itp., otrzymałem również odpowiedź na stronie FB, gdzie właściciel 939 powiedział, że T800 pomógł mu na dole, ale odpowiedziała tylko jedna osoba.

Otrzymałem również narzędzie OBDstar iscan i zamierzam użyć go po raz pierwszy dzisiaj, aby zresetować mój TPS, nie jestem pewien, czy to pomoże, ale warto spróbować.

Jakie problemy masz ze swoim motocyklem? Dla mnie to tak naprawdę tylko tankowanie na niskich obrotach, co jest znanym problemem w tych motocyklach.
 
#17 ·
Proszę informować mnie na bieżąco o tym, jak sprawdza się Państwa (nasze) nowe narzędzie do skanowania. Bardzo nie mogę się doczekać, aby je otrzymać, ale także obawiam się go używać. Chciałbym wiedzieć, co Państwo o tym myślą.

Moje ostatnie problemy: motocykl po prostu zatrzymał się podczas jazdy rekreacyjnej. Żadnego prychania, żadnego ostrzeżenia, po prostu się zatrzymał. To dla mnie nowe doświadczenie i nie daje mi zbytniego zaufania do marki. Zamówiłem/kupiłem nowy stator, regulator/prostownik i nowy akumulator. Jestem teraz w stanie oczekiwania na wszystko. Posiadam ponad 50 motocykli i to jedyny motocykl, który kiedykolwiek sprawiał tyle problemów. Szarpanie sprzęgła, szarpanie przepustnicy, tankowanie przy niskich obrotach, awaria rozrusznika, problemy z deską rozdzielczą... Jestem prawie gotowy, aby go zmagazynować, ale wciąż pragnę zwycięstwa w jego naprawie.
 
#18 ·
Proszę informować mnie na bieżąco o tym, jak działa Państwa (nasze) nowe narzędzie do skanowania. Bardzo nie mogę się doczekać, aby je otrzymać, ale także obawiam się go używać. Chciałbym wiedzieć, co Państwo o tym myślą.
Muszę przyznać, że sam trochę się obawiam, boję się coś zepsuć, będę Państwa informować na bieżąco, jak to idzie.
 
#19 ·
@D2R Ok, podłączyłem go i zresetowałem mój TPS, jest dość prosty w użyciu, najpierw musisz się zarejestrować, a następnie po zarejestrowaniu przejdź do zakładki uaktualnień, gdzie pobierzesz oprogramowanie specyficzne dla Ducati, ponieważ na początek ma tylko podstawowe oprogramowanie OBDII,

Po pobraniu podłącz go do motocykla, a następnie kliknij zakładkę Ducati, rozpocznie komunikację, a następnie włącz zapłon motocykla, tylko nie uruchamiaj silnika, zapyta, czy chcesz automatycznie zidentyfikować VIN, czy wprowadzić go ręcznie, zrobiłem automatycznie i odebrał go dobrze,

Reszta jest dość prosta i oczywista, odczytałem kody i miałem tylko jeden na moim motocyklu, błąd napięcia czujnika poziomu paliwa, zakładam, że to dlatego, że kilka dni temu miałem zdjęty zbiornik i włączony zapłon, więc to wyczyściłem i sprawdzę ponownie po jeździe,

Aby zresetować TPS, znajduje się to w menu funkcji specjalnych, otrzymałem ostrzeżenie, aby zrobić to tylko wtedy, gdy zawór przepustnicy został wymieniony, ale i tak to zrobiłem, nie sądzę, żeby to zrobiło jakąkolwiek różnicę w moim motocyklu, dowiem się lepiej po jeździe,

Masz również możliwość wyczyszczenia kontrolek serwisowych, w tym desmo,

Była opcja zresetowania wartości A/F, co jak przypuszczam jest wartościami powietrze/paliwo, a następnie zakładam, że motocykl ponownie nauczyłby się poprawnych, ale nie dotknąłem tego, dopóki nie dowiem się więcej o tym, co dokładnie robi, istnieje wiele innych opcji i kontroli, które również można wykonać, ale jeszcze nie zagłębiłem się w to, ale jak dotąd wydaje się to wystarczająco proste.
 
#20 ·
Zdecydowanie uspokoiłeś mój umysł! Nie mogę się doczekać, aby zdobyć to narzędzie i zobaczyć, jakie mogą być korzyści.

Myślę, że masz ten sam motocykl co ja, prawda? 2014 Hypermotard SP? Przede wszystkim skorzystam z resetu serwisu Desmo. Następnie wyświetlę (rozważę) i wyczyszczę wszystkie zapisane kody. Potem mam nadzieję, że będę mógł usunąć zawór klapy wydechowej i czujniki o2 (lambda). Zresetuję TPS i przejadę się, żeby zobaczyć, co to wszystko dało.

Dzięki bracie, Twoja odpowiedź wiele dla mnie znaczy. Bądź w kontakcie!
 
#21 · (Edited)
Zdecydowanie uspokoiłeś mój umysł! Nie mogę się doczekać, aż dostanę to narzędzie i zobaczę, jakie mogą być korzyści.

Myślę, że masz ten sam motocykl co ja, prawda? 2014 Hypermotard SP? Przede wszystkim skorzystam z resetu serwisu Desmo. Następnie wyświetl (rozważ) i wyczyść wszystkie zapisane kody. Następnie mam nadzieję, że będę mógł usunąć klapę wydechową i czujniki o2 (lambda). Zresetuj TPS i przejedź się, aby zobaczyć, co to wszystko zrobiło.

Dzięki bracie, Twoja odpowiedź bardzo wiele dla mnie znaczy. Bądźmy w kontakcie!
Hej kolego, nie ma problemu, chętnie pomogę w każdy możliwy sposób, wygląda na to, że jesteśmy w tej podróży razem, że tak powiem...

Mój motocykl jest z 2014 roku, ale nie model SP, nigdy nie był sprzedawany w Tajlandii, więc jest to standardowy motocykl z dodatkiem tłumika termi,

Grzebię przy motocyklach prawie tak długo, jak pamiętam, ale to moja pierwsza wyprawa w świat Ducati i szczerze mówiąc, gdybym wiedział o wszystkich problemach z tym modelem przed jego zakupem, prawdopodobnie zaoszczędziłbym trochę więcej gotówki i kupił 950... nieważne, jak dotąd cieszę się motocyklem i krzywą uczenia się,

Ponieważ ten post dotyczył pierwotnie tunerów, czy przyjrzałeś się rapid bike exclusive lub evo?
Przyglądam się im od momentu rozpoczęcia badań nad tym, który tuner byłby najlepszy do wyboru i wydają się one zaznaczać wszystkie pola dla tego, czego chcę, tj. niekoniecznie szukam większej mocy, po prostu chcę wygładzić dół i reakcję na gaz w ogóle, są adaptacyjne, więc stale zmieniają się w zależności od warunków i wydają się być bardzo dobrze odbierane przez tych, którzy ich używali, droższe niż T800 i wymaga dużo więcej instalacji, chociaż nie przeszkadza mi to, ponieważ i tak zdjąłem już plastiki i zbiornik, aby zrobić kilka rzeczy (nowe cewki itp.), więc nie zajęłoby to dużo czasu, aby wszystko ponownie zdjąć, jeśli pójdę tą drogą.

Na forum jest kilka wątków na ten temat, ale ten jest prawdopodobnie najbardziej dogłębny.


Podobnie, informuj mnie na bieżąco, jak ci idzie, jeszcze nie przyglądałem się usuwaniu klapy ani czujników O2, jeśli jest to możliwe, daj mi znać, jak to zrobiłeś.