Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Olielekkage van de bovenkant van de motor 2021 streetfighter v4

27K views 40 replies 19 participants last post by  JackAttack  
#1 ·
Hallo, nieuw op dit forum en enthousiast!
Ik heb een probleem, ik heb onlangs een Streetfighter V4 gekocht en ik heb een olielek opgemerkt dat van de bovenkant van de motor komt, tussen de twee cilinderkoppen. Suggesties? Is dit normaal? De motor is niet overvol. De tweede foto laat precies zien waar het vandaan komt. Het toont een combinatie van water en olie omdat ik hem net had gewassen en bezig was hem te drogen.

#6 · (Edited)
Garantie... hopelijk alleen een kleppendekselpakking. Ik ben geen Duc v4-expert, maar die locatie betekent kleppendeksel- of koppakking lekkage op de meeste motoren. Lekkend kleppendeksel is niets, lekkende koppakking is problematischer.

Als het een koppakking blijkt te zijn en je de motorfiets minder dan 30 dagen hebt, zou ik hem terugbrengen (er gelden verschillende regels op verschillende plaatsen met betrekking tot het retourneren van een defect voertuig). Als je hem 30 dagen tot 6 maanden hebt, krijgen ze één kans om hem te repareren, dan kun je een terugbetaling/vervanging aanvragen als de reparatie mislukt.

#7 ·
Ik heb mensen gezien die daarover berichten, sommigen zeggen dat het een probleem met de waterpomp is. De meeste hebben te veel olie. Deze dingen zijn moeilijk exact te krijgen.

#41 ·
Ik heb mensen daarover horen rapporteren, sommigen zeggen dat het een waterpomp probleem is. De meeste zijn overvol met olie. Deze dingen zijn moeilijk om precies te krijgen.
Ik had zeker hetzelfde probleem met een lekkage van ophopende olie, het lijkt te komen van het afvoergat in de bodem van de V, waarschijnlijk het klassieke waterpomp probleem. Na controle van het kijkglas was het overvol! (door de dealer aangezien de motorfiets nieuw-gebruikt is voor mij) Ik heb het teruggebracht tot de min-lijn, schoongemaakt, hopelijk lost dit het probleem op.

#8 ·
Ik heb dezelfde lekkage gehad. Noch ik, noch de monteurs konden precies vaststellen waar het vandaan kwam, omdat ik dom genoeg was om de motor grondig schoon te maken voor de servicebeurt. Ze vermoedden dat de motor iets te vol was en hebben het oliepeil aangepast.
Als de sneeuw is gesmolten, is het tijd om te kijken of het terugkomt. Ja, garantie is een fijne zaak...

#10 ·
Ik heb dezelfde lekkage gehad. Noch ik, noch de monteurs konden precies vaststellen waar het vandaan kwam, omdat ik dom genoeg was om de motor grondig schoon te maken voor de servicebeurt. Ze vermoedden dat de motor iets te vol was en pasten het oliepeil aan.
Als de sneeuw is gesmolten, is het tijd om te zien of het terugkomt. Ja, garantie is een fijne zaak...
Kun je snel een update plaatsen of het aanpassen van het oliepeil heeft geholpen of dat we een groter probleem hebben?
Ik heb dezelfde lekkage gehad. Noch ik, noch de monteurs konden precies vaststellen waar het vandaan kwam, omdat ik dom genoeg was om de motor grondig schoon te maken voor de servicebeurt. Ze vermoedden dat de motor iets te vol was en pasten het oliepeil aan.
Als de sneeuw is gesmolten, is het tijd om te zien of het terugkomt. Ja, garantie is een fijne zaak...
Hallo...zijn er updates over wat je hebt gedaan om dit probleem op te lossen...laat het me alsjeblieft weten

#9 ·
Hallo, nieuw op dit forum en enthousiast!
Ik heb een probleem, ik heb onlangs een streetfighter v4 gekocht en ik heb gemerkt dat er een olielek is dat van de bovenkant van de motor komt, tussen de twee cilinderkoppen. Suggesties? Is dit normaal? De motor is niet overvol. De tweede foto laat precies zien waar het vandaan komt. Het toont een combinatie van water en olie omdat ik hem net had gewassen en bezig was hem te drogen. View attachment 1002362 View attachment 1002361
Ik heb hetzelfde gisteravond op mijn streetfighter opgemerkt en heb niet kunnen vaststellen waar de olie vandaan komt, behalve van een klein gaatje daarachter. Nu heb ik er persoonlijk een hekel aan dat mijn motor uit elkaar wordt gehaald, dus ik hoop dat dit iets kleins is. Volg deze kwestie of oplossing op, want ik bel Ducati om hen op de hoogte te stellen. Mijn oliepeil staat iets boven de streep, dus ik denk dat ik de olie ga verversen en ervoor ga zorgen dat het waterpas staat en van daaruit verder ga. Ik ben minder dan 6 maanden

#14 ·
Tijdens een 1500 mijl lange tocht door Duitsland ging de kleine oliedruppel gepaard met een grote koelvloeistoflekkage uit hetzelfde gebied. Elke keer als ik de motor op de zijstandaard zette, stroomde er een klein straaltje water uit de "V" op de grond. Ik vulde haar bij met dezelfde snelheid als waarmee ze lekte om thuis te komen. De werkplaats verving de waterpomp, zoals vele anderen hadden gedaan. De nieuwe pomp van Ducati is volgens de monteur iets verbeterd ten opzichte van de originele om het probleem te elimineren.

Ik heb pas 200 mijl gereden na de vervanging, maar ze is tot nu toe helemaal droog. Ik heb geprobeerd haar te pushen met hoge toeren, langzaam rijden bij hoge temperaturen in de stad en een paar lange wheelies (als de verschillende bedrijfshoek van de motor problemen zou kunnen veroorzaken) om het uit te lokken, maar het lijkt te houden. Nu is het seizoen voorbij en zijn er geen ritten meer gepland, maar hopelijk verloopt het volgende seizoen zonder de olievlekken op het stator deksel.

#17 ·
Tijdens een 1500 mijl lange tocht door Duitsland ging de kleine oliedruppel gepaard met een grote koelvloeistoflekkage uit hetzelfde gebied. Elke keer als ik de motor op de zijstandaard zette, stroomde er een klein straaltje water uit de "V" op de grond. Ik vulde haar bij met dezelfde snelheid als ze lekte om thuis te komen. De werkplaats verving de waterpomp, zoals vele anderen hadden gedaan. De nieuwe pomp van Ducati is volgens de monteur iets geüpdatet ten opzichte van de originele om het probleem te elimineren.

Ik heb pas 200 mijl gereden na vervanging, maar ze is tot nu toe helemaal droog. Ik heb geprobeerd haar te pushen met hoge toeren, langzaam rijden bij hoge temperaturen in de stad en een paar lange wheelies (als de verschillende bedrijfshoek van de motor problemen zou kunnen veroorzaken) om het te proberen uit te lokken, maar het lijkt te houden. Nu is het seizoen voorbij en zijn er geen ritten meer gepland, maar hopelijk verloopt het volgende seizoen zonder de olievlekken op de stator cover.
Ze konden de mijne nooit binnenkrijgen, geen dealer binnen 10 uur kon hem krijgen, ik heb mijn eigen spoeling/vulling gedaan en het is sindsdien prima. Misschien kan ik haar in de winter binnenkrijgen. Ik heb een speciaal casenummer gekregen, dus zelfs als het buiten de garantie faalt, zullen ze het en gerelateerde problemen oplossen.

#24 · (Edited)
Dit is mij ook overkomen met mijn 2020 V4S Streetfighter. Het is allemaal onder garantie opgelost en ik heb hem vanavond opgehaald. Ik heb ongeveer 22 mijl naar huis gereden en ik merkte nog steeds dat er een beetje olie aanwezig is. Ik ga dit de komende paar ritten in de gaten houden en mijn bevindingen rapporteren. De garage waar ik ben geweest, heeft het heel goed afgehandeld. Ze wisten er meteen van en hadden mijn motor de week erna weer terug. De waterpomp werd vervangen en voorzien van nieuwe bevestigingsmiddelen voor de pomp en de koppelingsdeksel. Het is de moeite waard om te vermelden dat op de reparatiebon stond dat het motorblok en de gebieden tussen de cilinders werden gereinigd en dat er een proefrit met de motor werd gemaakt om te bevestigen dat de pomp correct werkte. Na de rit werd hij op lekkages geïnspecteerd, waarbij er geen werden geconstateerd. Ik heb er vertrouwen in dat alles in orde is, maar je laat deze dingen gewoon niet los, ik zal er de komende paar ritten heel kritisch naar kijken. Ik bedank jullie allemaal en dit forum, evenals deze post, voor het feit dat ik naar de garage ben gegaan en dit heb laten repareren.

#29 ·
Dit is mij ook overkomen met mijn 2020 V4S Streetfighter. Het is allemaal onder garantie geregeld en ik heb hem vanavond opgehaald. Ik heb ongeveer 22 mijl naar huis gereden en ik merkte nog steeds dat er een beetje olie zit. Ik ga dit de komende paar ritten in de gaten houden en mijn bevindingen rapporteren. De garage waar ik ben geweest, heeft het heel goed afgehandeld. Ze wisten er meteen van en hadden mijn motor de week erna weer terug. De waterpomp werd vervangen en voorzien van nieuwe bevestigingsmiddelen voor de pomp en de koppelingsdeksel. Het is de moeite waard om te vermelden dat op de reparatieopdracht stond dat het motorblok en de gebieden tussen de cilinders werden gereinigd en dat de motor werd getest om te bevestigen dat de pomp correct werkte. Na de rit werd hij gecontroleerd op lekkages, waarbij er geen werden geconstateerd. Ik heb er vertrouwen in dat alles in orde is, maar je laat deze dingen gewoon niet los, ik zal het de komende paar ritten heel kritisch bekijken. Ik bedank jullie allemaal en dit forum, evenals deze post, om me in de garage te krijgen en dit te laten repareren.

#27 ·
Hoe groot is deze klus? Ik neem aan dat ze de tank en alle bedrading/leidingen moeten verwijderen? Ik heb een olielek dat onder de garantie zou moeten vallen, maar ik ben altijd bezorgd als de dealer de motorfiets zo moet openen.

#31 ·
Ik wilde alleen maar bevestigen dat na vele kilometers de olielekkage daadwerkelijk is verholpen en dat er in de toekomst niets negatiefs is gebeurd. Ik heb nu iets meer dan 11.000 mijl op mijn motorfiets gereden. Ik heb onlangs een jaarlijkse onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij mijn Ducati-dealer en alles gaat weer goed met mijn motorfiets.
dank u, ik hoop dat mijn motorfiets net de waterpomp heeft vervangen...

#32 ·
Image
Ik ben het slachtoffer geworden van de gevreesde waterpomplekkage...De mijne is een 2020 SF V4s, ik weet zeker wanneer het begon, ik heb dit jaar niet veel kunnen rijden en ik heb vorig jaar maar een paar honderd mijl gereden. De dealer zei dat het gerepareerd/vervangen zou moeten worden onder garantie, ook al is mijn motorfiets al 3 maanden uit de garantie (werd mij verteld). Vraag: Ik heb een 1/2 Arrow-systeem en de Termi UP-map. Maakt dat enig verschil voor de dealer wat betreft het uitvoeren van garantie? Trouwens, mijn dealer is Eurocycle in Reno NV, een echte shitshow als het gaat om motorfietsdealers...maar dat is een ander verhaal. Ik zal de SF naar San F. of Sacramento brengen.

Attachments

#37 ·
View attachment 1046217

Ik ben het slachtoffer geworden van de gevreesde waterpomplekkage...De mijne is een 2020 SF V4s, ik weet zeker wanneer het begon, ik heb dit jaar niet veel kunnen rijden en ik heb vorig jaar maar een paar honderd mijl gereden. De dealer zei dat het gerepareerd/vervangen zou moeten worden onder garantie, ook al is mijn motorfiets al 3 maanden uit de garantie (werd verteld).
Vraag: Ik heb een 1/2 Arrow-systeem en de Termi UP-map. Maakt dat enig verschil voor de dealer wat betreft het uitvoeren van garantie?
Trouwens, mijn dealer is Eurocycle in Reno NV, een echte shitshow als het gaat om motorzaken...maar dat is een ander verhaal. Ik zal de SF naar San F. of Sacramento brengen.
Het zou goed moeten gaan

#40 ·
Ik las uw publicatie over motorolielekkage, iets heel vergelijkbaars is mij overkomen. Mijn motor heeft geen garantie meer :(, het was niet zo erg als in het geval van James, maar ik kon de rook van verbrande olie en spatten olie zien, maar het was aan de rechterkant van de motor, in tegenstelling tot uw gevallen die aan de linkerkant zaten, en in tegenstelling tot mijn motorfiets had het een daling van het oliepeil. De dag na het evenement bracht ik hem naar de dealer en hij vertelde me dat er te veel olie in de motor zat (en ze hebben de olieservice voor het probleem gedaan), maar ze verwijderden het teveel aan olie, we lieten het oliepeil tussen de twee markeringen (min max) en nu, na 600 kilometer gereden te hebben, staat de olie onder de minimummarkering. Het andere is dat het de olie niet meer op die manier heeft uitgestoten, maar ik kan zien dat er een paar druppels olie uit de kopverbindingen komen. Ik kijk uit naar uw hulp, hartelijk dank.

Attachments