Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Zły pierwszy przejazd w roku: 998 Final Edition utknął na biegu

4.4K views 21 replies 10 participants last post by  DukeDesmo  
#1 ·
Po prawie 20 latach posiadania Ducati (obecnie mam 3 z nich) w końcu mi się to przydarzyło. Podczas wczorajszej pierwszej jazdy moim 998S FE motocykl utknął na biegu. Wyjeżdżałem z zakrętu i miałem zamiar jechać pod górę. Pamiętam, że zredukowałem bieg i miałem zamiar wyprzedzić samochód, gdy skrzynia biegów przestała reagować. Wielkie zaskoczenie i zaprzeczenie, ponieważ ten motocykl był dopieszczany od czasu, gdy go mam.

Zatem, informowałem się o tym problemie zeszłej nocy i byłbym wdzięczny, gdybyście mogli mi przekazać najnowsze informacje na ten temat:
  • Było kilka 'biuletynów serwisowych' na ten temat i zestaw modernizacyjny SVC-09-021. Czy to wciąż najnowsza rekomendacja Ducati ?
  • Czy ten biuletyn serwisowy można interpretować jako wezwanie do serwisu, czy nie ? Czy dealerzy będą go honorować ? (Mój motocykl jest z 2004 roku, ma prawie 20 lat...)
  • Innym problemem jest to, że jestem w Central Oregon, 3 godziny drogi od najbliższego dealera. Jestem bardzo sprawny. Czy modernizacja jest łatwa do wykonania, jeśli kupię specjalne narzędzie do ustawiania ?

Dzięki za szybkie wprowadzenie mnie w temat !
 
#3 ·
Byłbym zaskoczony, gdyby nadal mieli zestaw. Czy dealer ma inwentaryzację od dealera do dealera, pokazującą, że jeden jest gdzieś w kraju? A.K.A. jako nowy stary zapas (NOS).

Nawet części OEM, które były dostępne lub mówią, że mają dostępną sprężynę zestawu?

Ducati, dodatek do salonu. To kawałek roweru, jeśli części są NLA (niedostępne).

Telefon do dealera to Twoje odpowiedzi.

:Edit:

Chciałbym wiedzieć, jak dealer sobie z tym radzi i/lub Ducati o tym 20-letnim motocyklu.
 
#5 ·
Dzięki, spróbuję. Właśnie obejrzałem kilka filmów na YouTube. Zaczyna się od: spuścić olej, płyn chłodniczy... Właśnie wszystko odświeżyłem w zeszłym tygodniu, cholera! Mam 4 motocykle, a 2 są teraz niesprawne (mój MV F4 ma problemy z ECU Microtek), trzeci jest wystawiony w moim foyer. Został mi tylko mój 1198R, co jest problemem pierwszego świata :)
Będę was informował na bieżąco.
 
#8 ·
Dźwignia się zacięła. Szczerze mówiąc, motocykl sprawiał wrażenie, jakby był między biegami. Natychmiast go wyłączyłem i kazałem odholować do domu. Wiem, że silnik nadal pracował normalnie i że sprzęgło działało.
Właśnie postawiłem motocykl na podnośniku i spuszczam płyny. Nic dziwnego ani w oleju, ani w płynie chłodniczym.
Dopiero w czwartek będę mógł zacząć rozbierać, ponieważ jutro o 4 rano wyjeżdżam na wspinaczkę na lokalny wulkan. Jakieś dalsze wskazówki?
Och, jeszcze jedno. W zeszłym tygodniu podczas konserwacji majstrowałem przy pozycji siedzącej i elementach sterujących. Nieco zmieniłem zestaw biegów Sato i pozycję podnóżka. Czy to może mieć z tym coś wspólnego?
 
#11 ·
Już odkręciłem zewnętrzny mechanizm zmiany biegów. Nie było żadnych przeszkód, które by go utrudniały, zadbałem o to w zeszłym tygodniu, kiedy regulowałem go podczas konserwacji. Dźwignia jest zablokowana i musi być coś w środku. Dobrze, że stało się to 9 mil od mojego domu. W zeszłym roku zabrałem ten rower aż do wschodniego Oregonu, byłoby wyzwaniem zdobyć pomoc.
 
#14 ·
Aktualizacja: Zdjąłem osłonę i nie znalazłem nic uszkodzonego. Wstawiłem motocykl na luz (zgodnie z instrukcją) i wyrównałem znacznik na górnym widelcu ze szpilką na bębnie. Pytanie: większość instrukcji, które znalazłem, prosi o wyrównanie znaku na widelcu ze szpilką '12 o clock'. W moim przypadku wydaje się, że jest szpilka 10:30 i szpilka 13:00. Szpilka 13:00 jest zbyt daleko, aby widelec mógł się z nią zrównać. Zanim wszystko zamknę, czy wydaje się to poprawne tym z was, którzy wykonali to ćwiczenie? Jeszcze raz, to jest 998FE, z silnikiem Testastretta pierwszej generacji. Dzięki
 
#15 ·
Czy możesz teraz przesunąć go statycznie? Tylne koło w górę, poruszaj kołem w górę i w dół podczas zmiany biegów. To ustawia zapadki w ich gniazdach na innym biegu.

Jeśli się zmienia, teraz tak szybko, jak to możliwe, zmień z 1. na najwyższy bieg, a następnie z powrotem na 1. Zrób to kilka razy. Jakieś zacięcia przy zmianie biegów? Wtedy jest wewnętrzne. Ostatnio pominięto jakieś biegi? Czy kiedykolwiek szybko zmieniałeś biegi w tym motocyklu?
 
#20 ·
Dzięki. Dostroiłem to na podstawie powyższego filmu. Największa różnica w stosunku do innej metody, którą widziałem, polega na tym, że ta powyżej jest wykonywana na drugim biegu, podczas gdy ta, którą robiłem wcześniej, była na luzie. Wyniki były jednak dość podobne. Znalazłem idealny punkt, który pozwolił mi płynnie przechodzić przez wszystkie biegi, więc teraz mogę to zakończyć. Będę musiał poczekać do następnego weekendu, ponieważ właśnie zamówiłem uszczelkę (nie chcę zajmować się threebond w tym miejscu). Dziękuję wszystkim za pomoc. Mam tylko nadzieję, że to się już nie powtórzy, ponieważ to jedna z tych rzeczy, o których czytasz, ale myślisz, że cię nie spotka.