Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Audi / Ducati nieuw (post-Covid) verkoopmodel

6.3K views 39 replies 23 participants last post by  ducatisean93111  
#1 · (Edited)
Ik heb hier gisteren een beetje van gepost in de SF-sectie, maar ik denk dat het besproken moet worden door de grotere Ducati-contingent, dus vergeef me als je dat hebt gelezen.

Gisteren ben ik een Audi-dealer binnengestapt om naar een Q8 te kijken (ze hadden er een gebruikt exemplaar). Ze hadden één auto in de showroom en in totaal 3 nieuwe auto's op het terrein. Ik sprak een paar minuten met de GM en hij vertelde me dat Audi zijn allocatiestructuur heeft veranderd, waarbij hij opmerkte dat zaken met minder beschikbare auto's beter dan ooit zijn. Ze hebben gezien hoe de dingen gaan en de korte voorraden drijven de prijzen flink op. Met dit type model met beperkte aanvoer hebben ze de overhand en verkopen ze elke auto die ze binnenbrengen en tegen de volle prijs - dus ze hebben besloten de schappen leeg te houden en mensen te laten smeken - 2021 is hun beste jaar ooit geweest. Hij zei dat we nooit meer aanzienlijke voorraden in Audi-dealers zullen zien, dit model met lage beschikbaarheid werkt te goed. Ze verwezen me naar een paar auto's die ze hebben besteld en die geleverd moeten worden, hij zei dat ze allemaal verkocht zullen zijn voordat ze de dealer bereiken.

De andere dag zag ik een e-mail van AMS Dallas waarin stond dat we beter nu konden bestellen als we in 2022 een nieuwe motor van Ducati wilden zien, omdat de voorraden laag zouden zijn en de vraag hoog. Ik wed dat Ducati het Audi "make them beg sales event" volgt - De prijzen gaan flink omhoog en de voorraad zal kunstmatig laag zijn. Dit alles betekent dat ze de prijzen kunnen dicteren en meer dan ooit kunnen verkopen - we zullen de hoeveelheid per eenheid op het terrein gewoon niet zien.

De dealers hebben altijd geprobeerd om stiekeme manieren te vinden om de overhand te houden in verkooponderhandelingen en ik denk dat ze het masterplan hebben ontdekt. En ik wed dat we er allemaal voor zullen vallen.

Image

Mijn grootste lach was toen ik de prijs van de nieuwe Streetfighter SP zag van $ 35.500 - maar liefst $ 10.000 meer dan ik deze zomer voor mijn SFS betaalde. Ja, ik weet het, het heeft carbon wielen en een droge koppeling, maar het heeft geen verf, in godsnaam. Ik neem aan dat als het met de volledige akro kwam, ik het zou kunnen zien, maar man, dat was een echte schok, en vergeet de nieuwe pikes peak van bijna $ 30.000 niet... Ducati begint zijn imago te pushen - niet alleen als een luxemerk zoals Audi, maar in de ultrarijke exclusieve categorie met auto's als Aston, Bentley en natuurlijk Ferrari. Ik zal waarschijnlijk binnen zeer korte tijd uit de doelmarkt worden geprijsd...

Dit is een deel van de e-mail van AMS Ducati:

- Beveilig uw nieuwe 2022 bij AMS Ducati -
De nieuwe ducs komen eraan! Ducati heeft de nieuwe 2022 Streetfighter V2, 2022 Streetfighter V4 SP en 2022 Multistrada V4 Pikes Peak uitgebracht. Het beste is dat er nog meer geweldige nieuwe motoren onderweg zijn!

We wilden u laten weten dat deze nieuwe modellen moeilijk te verkrijgen zullen zijn vanwege de toegenomen vraag en de verminderde aanvoer door wereldwijde beperkingen.

AMS Ducati Dallas HEEFT toewijzing van elk van deze nieuwe modellen en we accepteren op dit moment aanbetalingen.

In de afgelopen 20 jaar is AMS Ducati Dallas uitgegroeid tot de leider voor Ducati in Noord-Amerika en ons team heeft ervaring met het verzenden van motoren in de onderste 48 staten. Als u niet lokaal bent in Dallas of niet wilt reizen om uw rit op te halen, kunnen we deze zonder problemen naar uw garage brengen.

Als u vragen heeft over deze nieuwe modellen of uw nieuwe 2022 wilt beveiligen en niet tot 2023 wilt wachten, bel dan ons team

#2 ·
Schroef ze op. Ik heb genoeg auto's en motoren om het uit te zingen tot ik sterf, tenzij ik er een total loss rijd. Ik heb sowieso de neiging om op de tweedehandsmarkt van particuliere verkopers te kopen.

#3 ·
Gelukkig heb ik nog maar twee fietsen nodig om mijn racecarrière af te sluiten. Mijn voorlaatste fiets, "The Bayliss", is verzonden en zou volgende week bij mijn dealer moeten aankomen. Ik was bezorgd over een biedingsoorlog, ze hadden er maar twee besteld, ik heb als eerste mijn aanbetaling gedaan en de andere werd kort daarna opgepakt. Volle winkelprijs $21K.

#4 ·
Ze spelen volgens het draaiboek van de Supply Chain Manager.

Ik ben een supply chain consultant en een van de eerste regels om de winst te maximaliseren is de prijs te verhogen totdat je een evenwicht bereikt tussen vraag en aanbod. Als je in staat bent om zaken te doen met zeer hoge prijzen, heb je een luxemerk. Dat is wat Ducati aan het worden is, zoals @flynbulldog zei.

Het is hetzelfde dat gebeurt met Rolex-horloges. De prijs wordt niet bepaald door de intrinsieke waarde, maar door de prijs die klanten bereid zijn te betalen. Hetzelfde bedrijf produceert de Tudor voor klanten die niet bereid zijn de prijzen van Rolex te betalen voor een horloge van hoge kwaliteit. In het geval van Ducati is de Scrambler het betaalbare merk.

We zouden allemaal graag betaalbare producten van luxemerken willen hebben, maar ze moeten een bedrijf runnen om de hoogst mogelijke winst te maken.

Helaas worden sommigen van ons Ducatisti geconfronteerd met de lelijke kant van de situatie. In mijn geval ben ik het type persoon dat naar de prijs van een motorfiets moet vragen voordat ik besluit dat ik hem daadwerkelijk wil kopen. Een gloednieuwe Ducati is dus misschien niet voor mij weggelegd. Zoals J.P. Morgan zei over luxeartikelen: als je het moet vragen, kun je het niet betalen.

#7 ·
Ze spelen volgens het draaiboek van de Supply Chain Manager.

Ik ben een supply chain consultant en een van de eerste regels om de winst te maximaliseren is om de prijs te verhogen totdat je een evenwicht bereikt tussen vraag en aanbod. Als je in staat bent om zaken te doen met zeer hoge prijzen, heb je een luxemerk. Dat is wat Ducati aan het worden is, zoals @flynbulldog zei.

Het is hetzelfde als met Rolex-horloges. De prijs wordt niet bepaald door de intrinsieke waarde, maar door de prijs die klanten bereid zijn te betalen. Hetzelfde bedrijf produceert de Tudor voor klanten die niet bereid zijn de prijzen van Rolex te betalen voor een horloge van hoge kwaliteit. In het geval van Ducati is de Scrambler het betaalbare merk.

We zouden allemaal graag betaalbare producten van luxemerken willen hebben, maar ze moeten een bedrijf runnen dat de hoogst mogelijke winst maakt.

Helaas worden sommigen van ons Ducatisti geconfronteerd met de lelijke kant van de situatie. In mijn geval ben ik het type man dat naar de prijs van een motorfiets moet vragen voordat ik besluit dat ik hem daadwerkelijk wil kopen. Een gloednieuwe Ducati is dus misschien niet mijn toekomst. Zoals J.P. Morgan zei over luxeartikelen: als je het moet vragen, kun je het niet betalen.
Mijn enige probleem met dit alles is dat - ja, er was een probleem met de toeleveringsketen dat de weg wees - maar zodra dat probleem met de toeleveringsketen is opgelost, zullen we niet terugkeren naar volledige voorraden. Fabrikanten zullen opzettelijk de aanvoer blijven beperken om de prijzen en de vraag hoog te houden. Ik veronderstel dat dat business is en goed voor hen, maar niet goed voor ons. Ja, dit is een luxeartikel dat niemand nodig heeft - nu zijn er denk ik genoeg rijke mensen in deze wereld om ze alles te laten bouwen wat ze willen bouwen - dus fuck de kleine man en de kloof tussen rijk en arm wordt groter.

#8 ·
Op het gebied van motorfietsen denk ik niet dat de bovenstaande analyse geldig is. Minder opties, veel meer merkentrouw en een "luxe artikel". De Multistrada-koper zal waarschijnlijk niet zo snel een GS, een Tiger, een Tenere of een Honda overwegen, waarschijnlijk hetzelfde voor de Panigale-kopers, enz. Toch is het de doelstelling van de meeste bedrijven om marktaandeel te winnen in hun doelmarkten, en Ducati is een luxemerk, maar is geen merk van het type "rolls-royce" of "bugatti" waar ze mikken op de 0,01% van de bevolking. Ze hebben nog steeds volumes nodig, en als ze de Scrambler/Monster/Multi/Panigale/etc. suuuuper exclusief maken door de inventaris te beperken, zullen ze achteruit lopen van de "groeiende" aspiratie. Onwaarschijnlijk dat Audi VW en Seat heeft om ze volumes te geven en hun productiekosten laag te houden. Ducati is een eenzame vis in de groepsvijver.

#17 · (Edited)
Ik zie dit als een zeer kortetermijnstrategie, ze zullen snel terugkeren naar "normaal" zodra ze zien dat de concurrentie hen hierin niet volgt. Voor elk Audi-model in de line-up is er een equivalent van BMW en Mercedes, voor sommige biedt Lexus opties aan, en deze merken zullen zeker profiteren van deze aanpak van Audi en meer van hun auto's verkopen.

Audi is altijd het slechtst geweest om te leasen in vergelijking met de directe concurrenten (MB en BMW), met MB als volgende en BMW het meest bereid om "mee te spelen". Eind februari van dit jaar (toen dealers nog voorraad hadden) toen mijn leasecontract afliep, ervoer ik het verschil tussen de 3. Concurrentieauto's - 540i vs. E450 vs. A6 3.0T - met totaal verschillende leasevoorwaarden, money-factor, restwaarde, prijsverlaging en incentives. Uiteindelijk koos ik voor de 540 voor $ 180/maand minder dan de MB en bijna $ 300/maand minder dan de Audi, rekening houdend met dezelfde aanbetaling voor allemaal. Men kan de merkvoorkeur voor de ene of de andere kant beargumenteren, maar die opties bieden je vrijwel hetzelfde. En hetzelfde gold voor de X5, GL en A7. De situatie is trouwens nog slechter als we naar de SUV-ruimte kijken, aangezien GMC/Cadillac en Volvo zeer solide opties bieden.

Met Audi's verklaarde "hard ball"-strategie weet ik zeker dat de concurrenten hiervan zullen profiteren en incrementeel marktaandeel van hen zullen veroveren. Audi stond al op de 4e plaats in de ranking van 2020 (link hieronder) met meer dan 100.000 auto's minder dan BMW, willen ze die schaar nog verder openen?
Verkoop van luxe auto's 2020: Mercedes-Benz daalde helemaal naar de derde plaats

Op het gebied van motorfietsen denk ik niet dat de bovenstaande analyse geldig is. Minder opties, veel meer merkentrouw en een "luxeartikel". De Multistrada-koper zal waarschijnlijk niet zo snel een GS, een Tiger, een Tenere of een Honda overwegen, waarschijnlijk hetzelfde voor de Panigale-kopers, enz. Toch is het doel van de meeste bedrijven om marktaandeel te winnen in hun doelmarkten, en Ducati is een luxemerk, maar geen "rolls-royce" of "bugatti"-merk dat zich richt op de 0,01% van de bevolking. Ze hebben nog steeds volumes nodig, en als ze de Scrambler/Monster/Multi/Panigale/etc. suuuuper exclusief maken door de voorraad te beperken, zullen ze achteruit lopen van de "groeiende" ambitie. Onwaarschijnlijk dat Audi VW en Seat heeft om hen volumes te geven en hun productiekosten laag te houden. Ducati is een eenzame vis in de groepsvijver.
Je hebt gelijk over de leases - ik heb een paar BMW's geleased en ze zijn veel beter dan de concurrentie. Maar ik denk dat je het hier op veel niveaus mis hebt. Ik kijk naar andere merken voordat ik een ducati koop en in sommige gevallen koop ik de andere motoren. Ducati-kopers zijn niet zoals Harley-kopers - we kijken naar andere merken en vergelijken, en we zullen elders winkelen als iemand iets beters bouwt. Ik herinner me menig ducati die maandenlang op de verkoopvloer stond zonder te verkopen. Ik denk niet dat dit zal gebeuren als ze niet beschikbaar zijn en ik denk dat deze strategie de komende tijd stand zal houden

#9 ·
Ik weet dat dit erg onpopulair zal zijn -- ook ik wil niet meer betalen voor iets dan ik moet, dat zit in ons allemaal. Maar alle fabrikanten van motorfietsen en auto's bepalen de adviesprijs voor dat model dat ze willen verkopen, Saturn deed dit (ja, ik weet dat ze niet meer bestaan) Maar ze bepaalden de prijs en dat is het -- geen kortingen (tenzij het een korting van de fabrikant is), maar de dealers moeten voor de volledige adviesprijs verkopen. Mensen hebben de optie om de aankoop wel of niet te doen, het is hun keuze -- want er zal altijd die volgende persoon zijn die iets graag genoeg wil om het geld te betalen. Dit zou echt geweldig zijn voor de dealer en ook voor de klant -- Mensen zouden eerder geneigd zijn om bij hun lokale dealer te kopen in plaats van de halve wereld over te reizen om te kopen en voor de klant geeft dit hen een meer persoonlijke relatie met hun dealer, en tenzij uw lokale dealer een complete klootzak is met wie u toch nooit zaken zou doen, is het een win-win voor iedereen. --Geen afdingen, dit is de prijs.

• Like
Reactions: dadridesagain
#10 ·
De prijzen gaan flink omhoog en de voorraad zal kunstmatig laag zijn. Dit alles betekent dat ze de prijzen kunnen dicteren en meer dan ooit kunnen verkopen - we zullen de hoeveelheid per eenheid op het terrein gewoon niet zien.
De dealers hebben altijd geprobeerd om slinkse manieren te vinden om de overhand te houden in verkooponderhandelingen en ik denk dat ze het masterplan hebben ontdekt. En ik durf te wedden dat we er allemaal intrappen.
Dit werkt nu alleen omdat de problemen met de toeleveringsketen alle fabrikanten treffen. Zodra de toeleveringsketens herstellen en fabrikanten weer concurreren om klanten, zal deze bedrijfsfilosofie voor hen moeilijk vol te houden zijn. Een lagere productie betekent ook hogere kosten van goederen per eenheid.

Ik kocht in augustus van hetzelfde jaar een nieuwe Q7 uit 2018 voor $8.500 onder de sticker. De filosofie was dat het beter is om 100 auto's te verkopen met een marge van $2.000 dan 25 auto's met een marge van $10.000 in een bepaalde maand (verzonnen cijfers, maar je snapt het punt). Minder auto's = minder service-inkomsten, wat veel winstgevender is dan verkoopinkomsten.

Mijn gok, over een paar jaar zal het tij weer keren. Timing is alles.

#12 ·
Zijn alle SP-, Pikes Peak- en andere speciale edities niet altijd belachelijk duur geweest? En het lijkt er ook op dat de toewijzingen per dealer voor deze motoren al vergeven zijn voordat ze in de showroom staan.

Het andere interessante dat ik hoorde, was dat standaardversies (niet-S, R, SP) van de meeste van deze motoren speciaal besteld moeten worden.
De sleutel is het speciale dat je hierboven noemde. Beperkte hoeveelheden, gericht op een specifiek sub-sub-subsegment van de doelgroep, die zullen ze altijd verkopen. Kan een andere Audi dan de R8 als een speciale editie worden beschouwd? Zelfs de R-lijn wordt jaarlijks in tienduizenden geproduceerd.....

#15 ·
Audi's strategie om een lage voorraad te hebben, is naar mijn mening tijdelijk. Het is een premiummerk, maar zeker niet op luxeniveau.

Ducati is een ander verhaal. Ze zouden kunnen overstappen op een permanente strategie waarbij de meest gewilde modellen vooraf worden verkocht, en de enige modellen in de verkoopruimte de modellen zijn die het minst gewild zijn (beschikbaarheid stimuleert de vraag).

Als je naar een Rolex-dealer gaat, heeft de winkel veel horloges. Maar niet de modellen die de echte liefhebber wil. Daarvoor moet je je naam op de lijst zetten en wat contant geld vooraf betalen. In veel gevallen moet je bereid zijn om boven de adviesprijs te betalen om precies het model te krijgen dat je wilt.

Ik weet dat het klote is voor de klant, maar zo werkt hun bedrijf. Is dit de toekomst van Ducati? Ik weet het niet, maar als deze strategie winstgevend voor hen wordt, zou het kunnen.

#16 ·
Mijn probleem met de fietsen is dat ik veel te kieskeurig ben. Ik moet op een fiets rijden voordat ik me vastleg om hem te kopen. Ik heb op te veel fietsen gereden die er geweldig uitzagen, maar tijdens het rijden waardeloos bleken te zijn, dus voor mij geen rit - geen koop.

#22 ·
Mijn probleem met de motoren is dat ik veel te kieskeurig ben. Ik moet op een motor rijden voordat ik me vastleg op de aankoop ervan. Ik heb op te veel motoren gereden die er geweldig uitzagen, maar tijdens het rijden tegenvielen, dus voor mij geen rit - geen aankoop.
Weinig motoren in de showroom betekent niet dat ze testmotoren zullen schrappen.
Zonder testmotoren zouden de verkopen zeker kelderen, en dat is niet wat ze willen.
Testritten maken rijders enthousiast en emotioneel. Bereid om een impulsieve beslissing te nemen.

Ik voorzie dat je nog steeds een proefrit krijgt aangeboden op een van de best presterende en meest gewilde motoren. Daarna is het aan jou of je een aanbetaling wilt doen en wilt wachten op dat specifieke motormodel, of een van de langzame verkopers uit de showroom wilt nemen. Verkopers zullen proberen te voorkomen dat je de winkel verlaat zonder je creditcard te gebruiken.

#19 ·
Ik ga niet eens zeggen wat ik geciteerd kreeg om een nieuwe Caterpillar 345E-graafmachine te leasen. Ik denk dat ik eruit ga stappen en mijn prijzen ga verhogen, zodat ik niet zo druk ben en een andere graafmachine (en operator) NODIG heb. Ik ga met alle andere graafmachinebedrijven in de vallei praten en hetzelfde idee noemen... rustig aan, we maken onszelf al kapot.

#20 ·
Mijn lokale dealer vertelde me dat Ducati een aanbetaling eiste voordat dealers een motorfiets mochten bestellen, wat voor mij als complete BS klonk. Ducati verkoopt aan de dealers - het kan ze niet schelen wat er daarna gebeurt. 6 maanden wachten op een Panigale V2.

Ik was langsgekomen om een 959 Panigale te bekijken die ze voor $15.000 (!) hadden vermeld. Tot bezinning gekomen en in plaats daarvan afgelopen weekend een '11 848 Evo gekocht van een vriend van een vriend. Hij gooide er zelfs een HF-lift bij!

#36 ·
Mijn lokale dealer vertelde me dat Ducati een aanbetaling eiste voordat dealers een motorfiets mochten bestellen, wat voor mij als complete BS klonk. Ducati verkoopt aan de dealers - het kan ze niet schelen wat er daarna gebeurt. 6 maanden wachten op een Panigale V2.
Dus ik ging ongeveer 3 weken later terug naar die dealer in centraal NJ, VS, om met de serviceafdeling over mijn motor te praten. Ik stopte in de showroom en er stond een Panigale V2 te koop. Dus beide dingen die me verteld werden, waren leugens. Het is echt ongelooflijk hoe moeiteloos sommige verkopers liegen.

Het gekke is dat als hij gewoon had gezegd "we hebben een V2 binnen, wil je hem?" zou hij nu in mijn garage staan. Ik moet aannemen dat hij geen interesse had, behalve de mogelijkheid dat ik de overgeprijsde gebruikte 959 zou kopen die ze hadden (waarvan "net een deal was afgeketst") op dat moment.

Gelukkiger met de uiteindelijke uitkomst TBH. Betaalde 1/3 voor een mooie 848 Evo waar ik de winter mee kan rommelen. Weet ook dat ik mijn geld niet bij die dealer moet uitgeven.

Oh, en nu tonen ze TWEE V2's op voorraad. Ik denk dat de "door Ducati vereiste" aanbetalingen zijn mislukt en de wachtlijst is verdwenen...

#23 ·
De voorraad is laag, zelfs bij BMW Motorrad. Sommige van mijn rijvrienden kochten daadwerkelijk motoren van de boot voordat ze ooit de haven binnenvoeren. De volledige adviesprijs betalen, maar geen extra opslag. Ja, 28.000 voor een volledige GS Rallye. Ik denk dat dit de markt is op dit moment. Op een gegeven moment zal het evenwicht weer doorslaan naar de consument, maar zoals gezegd, dat zal niet snel zijn.

#24 ·
De voorraad is laag, zelfs bij BMW Motorrad. Sommige van mijn rijvrienden kochten daadwerkelijk motoren van de boot voordat ze ooit de haven binnenvoeren. De volledige adviesprijs betalen, maar geen extra opslag. Ja, 28.000 voor een volledige GS Rallye. Ik denk dat dit op dit moment de markt is. Op een gegeven moment zal het evenwicht weer doorslaan naar de consument, maar zoals gezegd, dat zal niet snel zijn.
Behalve R18's, die dingen zijn overal - god, wat een aanfluiting. :ROFLMAO:

#25 ·
Hier is een simpele oplossing: steun geen bedrijven die deze onzin proberen. Alsof dealers nog een reden nodig hadden om afgeschaft te worden en het Tesla-model te worden aangepast. De OEM's moeten woedend zijn om deze markeringen te zien en, neem ik aan, er zelf niets van te krijgen, hoewel je zou kunnen betogen dat de prijzen van voertuigen al uit de hand lopen.

#33 ·
Hier is een simpele oplossing, steun geen etablissementen die deze onzin proberen. Alsof dealers nog een reden nodig hadden om afgeschaft te worden en het Tesla-model te worden aangepast. De OEM's moeten woest zijn om deze mark-ups te zien en, neem ik aan, er zelf niets van te krijgen, hoewel je zou kunnen betogen dat de prijzen van voertuigen al uit de hand lopen.
Ik denk dat een deel ervan zich aanpast aan het "nieuwe normaal", een uitdrukking die ik verafschuw met een kokende passie. Waarom proberen ze te opereren op volume en lagere marges als ze de arbeidskrachten niet kunnen vinden om dit model te runnen. Met dit model kunnen ze de overhead verlagen, hoeven ze de verloren arbeidskrachten niet te vervangen, hebben ze dezelfde of meer winst en hoeven dealers geen incentives en kortingen aan te bieden om elk jaar voorraad te dumpen. Het is een win-win situatie voor iedereen. Behalve wij. Maar het ging toch nooit om ons, behalve aan wie van hen we de cheque overhandigen.

#29 ·
Dit hele super-elite businessmodel is een ijle lucht die ik nooit zal inademen. Ik ben blij dat mijn zorgen zoveel simpeler zijn dan die van sommigen van jullie. Succes ermee! Ik voel helemaal niets voor jullie! 😏
Het zijn klootzakken......

Sorry, maar dat zijn ze.
Ze lijken de waan te hebben dat kopers ALLEEN een Audi willen, Puhleeeze! Er zijn veel merken die allemaal graag de klantendollar willen, deze elitaire bullshit kan aanslaan bij Porsche-wankers, maar de meeste klanten die een A6 willen, zullen een E350 of een 528I kopen zodra ze buigen voor een gladde, puistige autoverkoper (de klootzak waar ik het over heb)....

Ik vermoed dat deze idiote verkoopstrategie vroeg of laat zal sneuvelen, wat betreft deze strategie die op Ducati wordt toegepast... nou, er was een tijd niet zo lang geleden dat klanten een jaar wachtten op een motor, niet omdat ze een gretige koperspubliek voerden, maar omdat ze onder rembours zaten bij hun leveranciers en een hoop 80% afgewerkte motoren hadden... ze gingen er bijna failliet aan, ware het niet voor Texas Pacific. Ik zie VAG niet lang spelletjes spelen met een van hun merken, hoe meer eenheden ze verkopen (auto's of motoren), hoe meer accessoires, onderdelen, diensten, inruil, enz. ze genereren.......

#28 ·
Met al het gepraat over elektrische motorfietsen, zouden ze dan echt proberen te maximaliseren op de ICE voordat er een verschuiving komt naar elektrische modellen? Ik weet het niet… De nieuwe modellen zijn allemaal behoorlijk scherp, maar ik glimlach nog steeds veel met mijn '19 Pikes.

#31 · (Edited)
Het trieste is - ik ga vanmorgen met ze praten over een pikes peak. Ik heb het gevoel dat ik een vergiftigde cocktail drink als ik weet dat hij vergiftigd is... Ik denk dat ik een motorprobleem heb.

update: Nou, mijn Ducati-dealerervaring was totaal anders dan die van de Audi-dealer - ze hadden genoeg eenheden op voorraad, vertelden me dat ze alles konden krijgen wat ik wilde, boden een proefrit aan en zijn bereid om over de prijs te praten. Ze moeten de memo niet hebben gekregen o_O :) Ik heb daar een geweldige dealerervaring gehad.

oh, en ze verkopen ook BMW en hadden genoeg R18's, R9T's en een overvloed aan alle R- en GS-modellen...

#38 ·
Ik heb er geen probleem mee dat Ducati of wie dan ook een model of modellen verkoopt met een supergroot prijskaartje.
Maar ik koop er geen.

Net geen $11.400 OTD betaald voor mijn Monster, de duurste motor die ik ooit heb gekocht.
Weet niet of ik dat nog een keer ga uitgeven. Behalve bij een onverwachte financiële meevaller.
Ze hebben motoren nodig in de prijsklasse van een gemiddeld persoon.

#39 ·
Na dit gelezen te hebben, ben ik nog dankbaarder dat ik mijn Pikes Peak kon krijgen toen ik dat deed en voor zo'n geweldige prijs. De eerste motor die ik nooit heb getest. Wilde er al jaren een en ze verdwenen snel. Reed de staat uit om hem op te halen. Mijn dagelijkse auto is een Toyota FJ Cruiser die ik heb gebouwd voor offroad/overlanding. De dealer probeert hem constant van me terug te kopen, maar er is geen voorraad waarmee ik hem zou kunnen vervangen, zelfs als ik dat zou willen. De tijden zijn zeker veranderd.

#40 ·
Na dit gelezen te hebben, ben ik nog dankbaarder dat ik mijn Pikes Peak kon krijgen toen ik dat deed en voor zo'n geweldige prijs. 1e motor die ik nog nooit heb getest. Wilde er al jaren een hebben en ze verdwenen snel. Reed de staat uit om hem op te halen. Mijn dagelijkse bestuurder is een Toyota FJ Cruiser die ik heb gebouwd voor wheeling/overlanding. De dealer probeert hem constant van me terug te kopen, maar er is geen inventaris in de buurt waarmee ik hem zou kunnen vervangen, zelfs als ik dat zou willen. De tijden zijn zeker veranderd.
Ik ben het met je eens! Ik heb een aangepaste Jeep TJ gebouwd voor behoorlijk zwaar rotsklimmen en overlappen, en mensen bieden er de laatste tijd gek veel geld voor. Ik ben zo in de verleiding om de aanbiedingen te accepteren, omdat ik een behoorlijke hoeveelheid geld zou verdienen, maar het zou alleen genoeg zijn om een ​​fatsoenlijke aanbetaling te doen voor iets dat zwaar overgewaardeerd is. Ik houd het gewoon vast.

• Like
Reactions: Jeff_H