Hallo!
Ik heb al een aantal jaren een '96 900SS en ben er erg blij mee, behalve...
Ik heb een paar weken geleden een Buell XB12SS gekocht, en die is veel gemakkelijker (snel) te rijden. Mijn vrienden zeggen me dat ik aanzienlijk sneller ben op de Buell, zozeer zelfs dat ik geen belemmering meer vorm tijdens een rit.
Mijn beperkte analyse vertelt me dat de Buell een veel kortere wielbasis heeft, een steilere vork en een breed stuur, waardoor hij heel gemakkelijk de bocht in te gooien is. Ook is de vering veel soepeler, wat betekent dat ik niet het gevoel heb eraf gegooid te worden op niet-perfect asfalt.
Dus wat kan ik doen om de Duc beter te laten rijden en te laten sturen? Ik zou vooral willen dat hij sneller instuurt en soepeler is op hobbelige wegen!
Het is de versie met de volledig instelbare vering (afgesteld volgens een handleiding die ik hier heb gevonden), en ik heb er Michelin Pilot Power 2CT banden op zitten.
Ik ben 1,90 m lang (ja, mijn vrienden noemen de Duc "The Pocket Bike") en weeg iets van 118 kilo. Ook ben ik wat je een zeer veilige (langzame) rijder zou noemen - heb nog nooit mijn knie aan de grond gehad en ambieer dat ook niet.
Hier in Duitsland hebben Wilbers-veringcomponenten een goede reputatie, en ik overweeg om een aantal van hun vorkveren en een achterschokdemper te kopen. Of kan er iets gedaan worden met wat ik heb?
Proost
Es
Ik heb al een aantal jaren een '96 900SS en ben er erg blij mee, behalve...
Ik heb een paar weken geleden een Buell XB12SS gekocht, en die is veel gemakkelijker (snel) te rijden. Mijn vrienden zeggen me dat ik aanzienlijk sneller ben op de Buell, zozeer zelfs dat ik geen belemmering meer vorm tijdens een rit.
Mijn beperkte analyse vertelt me dat de Buell een veel kortere wielbasis heeft, een steilere vork en een breed stuur, waardoor hij heel gemakkelijk de bocht in te gooien is. Ook is de vering veel soepeler, wat betekent dat ik niet het gevoel heb eraf gegooid te worden op niet-perfect asfalt.
Dus wat kan ik doen om de Duc beter te laten rijden en te laten sturen? Ik zou vooral willen dat hij sneller instuurt en soepeler is op hobbelige wegen!
Het is de versie met de volledig instelbare vering (afgesteld volgens een handleiding die ik hier heb gevonden), en ik heb er Michelin Pilot Power 2CT banden op zitten.
Ik ben 1,90 m lang (ja, mijn vrienden noemen de Duc "The Pocket Bike") en weeg iets van 118 kilo. Ook ben ik wat je een zeer veilige (langzame) rijder zou noemen - heb nog nooit mijn knie aan de grond gehad en ambieer dat ook niet.
Hier in Duitsland hebben Wilbers-veringcomponenten een goede reputatie, en ik overweeg om een aantal van hun vorkveren en een achterschokdemper te kopen. Of kan er iets gedaan worden met wat ik heb?
Proost
Es