Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Bijgewerkte MS Pikes Peak voor 2025

6.7K views 31 replies 17 participants last post by  Tripped1  
#1 ·
#8 ·
Heeft de 2025 Pikes Peak een automatisch verlagingssysteem of is dat alleen in grotere Multi's met skyhook? Wat zijn ook de materiaalupdates ten opzichte van de vorige versie? Ik ben verrast dat er geen enkel artikel is dat ze allemaal opsomt - de cilinderuitschakeling en de speciale ophangingsknop lijken de enige zinvolle veranderingen?

#16 ·
Heeft de 2025 Pikes Peak een automatisch verlagingssysteem of is dat alleen in grotere Multi-wielen met skyhook? En wat zijn de materiaaleen updates ten opzichte van de vorige versie? Ik ben verrast dat er geen enkel artikel is dat ze allemaal opsomt - de cilinderuitschakeling en de speciale ophangingsknop lijken de enige zinvolle veranderingen?
Groeten! Hier is een redelijk goede samenvatting van wat de 2025 PP te bieden heeft

#9 ·
Hoi, geen automatische verlaging (of handmatige) op de PP, omdat deze wordt geleverd met Öhlins-vering. Alleen het Skyhook-systeem wordt geleverd met automatische verlaging. Cilinderuitschakeling is aanwezig, maar -althans voor mij- niet merkbaar. Geen idee of er ergens een materiaalupdate is.

#10 ·
Hoi, geen automatische verlaging (of handmatig) op de PP, omdat deze wordt geleverd met Öhlins-vering. Alleen het Skyhook-systeem wordt geleverd met automatische verlaging. Cilinderuitschakeling is er wel, maar -althans voor mij- niet merkbaar.
Geen idee of er ergens een materiaalupdate is.
Dat is jammer voor mij. Ik weet zeker dat er velen zoals ik zijn (1200 S Touring) die alles willen wat de V4S te bieden heeft, alleen met 17" wielen - de nieuwe PP mist de plank weer voor mij - mijn 1200S voelt compact aan naast de V4-modellen - noodzakelijkerwijs groter - zelfs de nieuwe GS is kleiner. Misschien maakt BMW de geruchten M1300GS met 17" wielen. Niets maakt dat ik een upgrade van mijn 9 jaar oude 1200 S Touring wil. Ik heb kilometers gereden op V4S en de vorige 2023 V4 PP.

#13 ·
Dat is jammer voor mij. Ik weet zeker dat er velen zijn zoals ik (1200 S Touring) die alles wat de V4S te bieden heeft, willen, maar dan met 17" wielen - de nieuwe PP mist voor mij opnieuw de plank - mijn 1200S voelt compact aan naast de V4-modellen - noodzakelijkerwijs groter - zelfs de nieuwe GS is kleiner. Misschien maakt BMW de geruchten M1300GS met 17" wielen. Niets overtuigt mij om te upgraden van mijn 9 jaar oude 1200 S Touring. Ik heb kilometers gereden op V4S en de vorige 2023 V4 PP.
Ik heb een vergelijkbare mening. Het nieuwe V4-platform is geweldig. Het is een vooruitgang in bijna alle opzichten. Maar om op uw punt over de grootte terug te komen; ik ben het ermee eens. De nieuwe motoren zijn razendsnel, maar ze zijn groter. En zwaarder. Ze voelen niet aan als de Testastretta 1200, die in zijn tijd als groot werd beschouwd. Hoe de tijden zijn veranderd.

Ik ben dol op alle ontwikkelingen met de nieuwe motoren, maar nogmaals, ze voelen gewoon niet hetzelfde aan als de 1200-motoren. Het is moeilijk voor mij om die sprong te maken, vooral omdat deze nieuwe motoren zoveel duurder zijn. Maar ze zijn geweldig!

Moeilijk te verslaan de '12 graphics...
View attachment 1113596
Mijn man! Ik heb nog steeds #26. Maar ze is uit elkaar gehaald om de injectoren te verwijderen voor een schoonmaakbeurt en revisie. Ik ben dol op deze motor.

#14 ·
Het lijkt erop dat de wielen een iets ander ontwerp hebben dan mijn '23 PP - de spaken zijn meer "hol". Zoals anderen al hebben gezegd, zijn de meest voor de hand ligende veranderingen (naast de prijs) de graphics - iets subtieler dan de mijne, wat voor mijn smaak een verbetering is - degenen die het weten, zullen de "1" "zien" en begrijpen.

Attachments

#17 ·
Iemand met kilometers onder de gordel op Pikes Peak 2025 en gedachten in vergelijking met 2024 - merk je iets met betrekking tot motor, vering, rijpositie (tegenstrijdige berichten over veranderingen in de stuurboog en -hoogte), of iets anders?

#22 ·
Hier zijn mijn gedachten over mijn nieuwe 2025 PP na 2500 mijl rijden in de heuvels van de Bay Area, woon-werkverkeer en een 4-daagse tour over de beste wegen in Noord-Californië. Mijn belangrijkste vergelijkingspunt is mijn 2019 KTM 1290 Super Adventure S, hoewel ik ook een Duke 890R heb en eerdere motoren onder meer R1, Tuono ('07 en '12), S1000R, FJ09, VFR, CBR600, etc. zijn.

Deze motor is echt de beste die ik ooit heb gereden. Hij is niet de snelste (R1) of de leukste (Tuono), maar als een compleet pakket dat ongelooflijk goed werkt, zit hij in een andere klasse. Er is geen betere motor voor het soort rijden dat ik graag doe. De motor is erg snel en zoals anderen al zeiden, de snelheid bekruipt je echt, het is niet eng of rauw zoals de R1 of 1290, maar super lineair in hoe hij vermogen en snelheid opbouwt. Het chassis en de vering zijn zo stabiel dat de snelheid komt zonder enige drama. Mijn 1290 KTM reed graag de hele dag 90 MPH, maar 120 halen kostte wat moeite en het werd een beetje nerveus aan de voorkant. De PP is rotsvast tot minstens 140. Dit betekent niet dat de motor geen karakter of funfactor heeft, het is ongelooflijk bevredigend om bochtige wegen te rijden met snelheid en precisie, zeer vertrouwenwekkend. De Ohlins behoudt de grip door de meest ruwe bochten waar elke andere motor zou gaan ratelen, het is verbazingwekkend hoe hij dit doet. Ik ben zo blij dat ik voor de PP met Ohlins heb gekozen in plaats van de V4S Skyhook. De remmen zijn sterk, consistent en gemakkelijk te bedienen met 1 of 2 vingers. Het is verbazingwekkend hoe goed deze quickshifter werkt, de hendel geeft een bevredigende, gekartelde klik en de versnellingswisselingen gaan direct. Het is ook geweldig om te kunnen schakelen met cruise control aan. Mijn kilometerstand tijdens woon-werkverkeer is ongeveer 41 mpg - beter dan de 1290. De kilometerstand tijdens snel rijden in de bochten, hoge 30's. Ik kan niet klagen, want ik haal meer dan 180 mijl per tank. De hitte die van de motor afkomt, was veel lager in vergelijking met mijn 1290, die kleppen werken goed bij 90F hitte.

Het is niet allemaal geweldig, ik heb wel een paar klachten. Verreweg de grootste teleurstelling is het gebrek aan een soundtrack. Ik heb de standaard uitlaat, die is helemaal niet hoorbaar. Er is een mooi inzuiggeluid rond 7k - 10k RPM, maar dat is het dan wel. Ik weet dat dit Euro5+ BS is, maar kom op, niet cool. Omdat ik in Californië ben, is de Race-uitlaat moeilijker te krijgen. De radar cruise control werkt meestal goed, maar tijdens het rijden in een versprongen formatie met andere motoren, verliest hij soms de rijder voor zich uit het oog en versnelt. Dit lijkt een grote technische misser. De botsingswaarschuwingsfunctie is meestal nutteloos, het is gewoon een rode banner die op rare momenten verschijnt. De schakelaars zijn van hoge kwaliteit en verlicht, maar de linkerkant is dicht opeengepakt en de rechterkant heeft blinde knoppen. De knop voor de verwarmde handvatten is moeilijk te bereiken zonder je hand van het gas te halen. Dit zijn kleine ergernissen, wat echt aangeeft hoe hoog deze motor komt.

Ik heb de Gen3 PP niet gereden, dus ik kan niet zeggen of de upgrades het waard zijn. Voor mij was het echter de moeite waard om te wachten op de volgende generatie motor gezien alle subtiele veranderingen die Ducati heeft aangebracht. Geen spijt van deze motor, ik hoop dat ik er ook 50.000 mijl mee haal.

#23 ·
Omdat ik in Californië ben, is de Race-uitlaat moeilijker te krijgen.
Ja, ik voel met jullie mee in Kali. Aan de Westkust, toen ik in mei '22 mijn '22 PP bestelde en ontving, liet ik de Akra race-uitlaat & UpMap installeren door mijn dealer kort nadat Omnia Racing hem voor mijn deur had afgeleverd. Geeft de PP zeker wat ziel, en het middengebied reageert veel beter, vooral bij het bochtenwerk op de binnenwegen.

Om dat probleem op te lossen, was het andere pasprobleem voor mij de standaard zitting. Ik probeerde de verlaagde, verwarmde Ducati-accessoirezitting, maar nog steeds geen bueno. Ik werd na een uur of zo onrustig. Ik besloot te kiezen voor de verwarmde Sargent-zitting voor rijder en passagier, en ik kan nu vele uren rijden zonder zadelpijn. Het hielp ook dat Sargent het met 20% korting in de aanbieding had :cool:.

Met iets meer dan 8.500 mijl erop, ben ik eindelijk zover dat ik de standaard Pirellis vervang. Wanneer ik de banden vervang, voeg ik de TPMS-sensoren toe, die standaard hadden moeten worden meegeleverd bij een aankoop van bijna $30.000 USD!

• Like
Reactions: Decreasing Dave
#24 ·
Begin niet over de functies die je nog bovenop de motor moet kopen. Ik heb TPMS (achterstallig), verwarmde handvatten en een middenbok toegevoegd. Ik begrijp dat de middenbok een optie is, maar die andere zouden standaard moeten zijn op een motor van 32.000 euro. Het is een beetje vreemd dat de zijkoffers standaard zijn op de V4S en Rally, maar PP moet extra betalen.
Ik geef de standaard zadel nog 2-3k mijl om in te lopen, maar het maakt me vrij snel gevoelloos en pijnlijk. Het is niet zo erg als KTM, maar kan zeker een stuk beter. Ik ga ook kijken naar Sargent, ik had geluk met dat zadel op mijn FJ09.

#25 ·
RE: Uitlaat

Ik was eigenlijk verrast hoe stil de volledige akra eigenlijk is, het heeft een mooie toon bij lage toeren, maar op snelheid kan ik het niet echt horen, ik kan het aanzuiggeluid horen en als het toerental stijgt de motor, maar het is zeker niet het gebrul dat het volledige systeem op mijn Super Duke R heeft.

#26 ·
RE: Uitlaat

Ik was eigenlijk verrast hoe stil de volledige akra eigenlijk is, het heeft een mooie toon bij lage toeren, maar op snelheid kan ik het niet echt horen, ik kan het aanzuiggeluid horen en als het toerental stijgt de motor, maar het is zeker niet het gebrul dat het volledige systeem op mijn Super Duke R heeft.

Misschien moet het een beetje inlopen, ik heb er pas een paar honderd KM mee gereden.
Ik ben het eens, maar het is wel iets luider geworden naarmate de kilometers toenemen.

#29 ·
@cseguin waarom denk je dat de Ohlins-opstelling beter is - ik heb geen goede uitleg gevonden over hoe het werkt ten opzichte van Skyhook.
[/QUOTE]
Deze video is in het Duits, ik spreek geen Duits, maar de vertaalde ondertitels brengen de boodschap over.
Het punt dat ze proberen te maken is dat Skyhook optimaliseert voor comfort, waardoor de gebruiker de "magische tapijt"-vering krijgt. Rijden over hobbelig asfalt is geen probleem, de vering maakt het soepel voor de gebruiker. Het Ohlins-systeem daarentegen optimaliseert voor tractie, soms ten koste van het comfort/de soepelheid van de gebruiker.
Gezien wat ik op de weg voel, ben ik het eens met hun beoordeling van het Ohlins-systeem. Er zijn verschillende snelle bochten geweest waarvan ik verwachtte dat de voorkant zou gaan trillen of onzeker zou aanvoelen, maar in plaats daarvan voelde de motorfiets alsof hij op rails erdoorheen ging. Ik heb de vering nog nooit als hard ervaren, maar in de Sport-modus wordt hij stijf en raceachtig, ik vind het erg leuk. Voor mij voelt het Ohlins-systeem meer als een goed afgestemde analoge vering dan een elektronische - mijn vergelijkingspunten zijn echter beperkt.

#30 ·
@cseguin Waarom denk je dat de Ohlins-opstelling beter is - ik heb geen goede uitleg gevonden over hoe het werkt ten opzichte van Skyhook.
Deze video is in het Duits, ik spreek geen Duits, maar de vertaalde ondertitels brengen de boodschap over.

Het punt dat ze proberen te maken is dat Skyhook optimaliseert voor comfort, waardoor de gebruiker de "magische tapijt"-vering krijgt. Rijden over een hobbelig asfalt is geen probleem, de vering maakt het soepel voor de gebruiker. Het Ohlins-systeem daarentegen optimaliseert voor tractie, soms ten koste van het comfort/de soepelheid van de gebruiker.

Gezien wat ik op de weg voel, ben ik het eens met hun beoordeling van het Ohlins-systeem. Er zijn verschillende snelle bochten geweest waarvan ik had verwacht dat de voorkant zou gaan klapperen of onzeker zou aanvoelen, maar in plaats daarvan voelde de motorfiets alsof hij op rails doorheen ging. Ik heb de vering nog nooit hard gevoeld, maar in de Sport-modus wordt hij stijf en raceachtig, ik vind het erg leuk. Voor mij voelt het Ohlins-systeem meer als een goed afgestemde analoge vering dan een elektronische - mijn vergelijkingspunten zijn echter beperkt.
[/QUOTE]

Ik ben opgegroeid met sportmotoren, dus de skyhook voelt gewoon alsof ik de vering moet repareren omdat de instellingen allemaal verkeerd staan, in feite voelt de comfortmodus op de 25 zo aan, niet genoeg demping, griezelig vergelijkbaar met de straatmodus op de 1250 BMW's, het is alsof hij in deze lage snelheid oscillatie zit totdat je een duidelijke G-out raakt en het absorbeert en gecontroleerd blijft.

Wat dat betreft ben ik een beetje geërgerd dat Ducati het niet nodig vond om de Pikes en RS te voorzien van de handmatige modus die de Streetfighter en Pangale hebben, die de dynamische vering uitschakelt en je in staat stelt om preload/comp/rebound naar smaak hard in te stellen, wat ik ook kon doen met mijn 2012 Pikes Peak.

@CopperHeadMonster

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat de V4's zoveel groter zijn dan de 15's, het is een verwaarloosbaar verschil met mijn 2012 Pikes Peak, zoals ik vooral in de neus van de motor heb opgemerkt... Misschien als je valbeugels, een middenbok en spaken toevoegt, maar anders zijn ze vrij dicht bij mij en ik herinner me dat de 15 zwaarder en minder responsief was dan mijn '12.

.....mijn 12 was ook een heel eind van standaard, ik heb nooit de wielen gedaan, hij had veren rondom (omdat Ducati dacht dat een 0,86 achterveer goed was) M50 remklauwen, volledig systeem, inlaatmodificatie en aangepaste tuning + elektronische cruise control (Tuneboy) om er maar een paar te noemen.

Het andere dat ik mis van die motor was de 73L GT-kofferdeksels, meer dan 120L afsluitbare harde bagage op een sportmotor op stelten hebben, was verdomd episch.

Hier is wat een goede afstelling je oplevert (met of zonder pijpen):

Dat is 25(ish) (40 km/u ~ 25 mph) bergop, 2e versnelling met de vrouw en alle bagage geladen... Let op, het schokt niet, golft niet of blaft niet... ja, omdat dat niet zo is.