Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Farba - alternatywy dla 473.101?

1 reading
12K views 10 replies 10 participants last post by  LowRyter  
#1 ·
Cześć

Po tym, jak w końcu rozwiązałem problem z wahaczem ORAZ zdobyłem jakieś lusterka (inne wątki)
W Wielkiej Brytanii przeszło MOT, chociaż mogło to być spowodowane tym, że tester upuścił go!!!!

Jestem teraz legalny. Trochę drobnych poprawek do zrobienia, ale teraz nadaje się do jazdy.
To powinno położyć kres wspaniałej pogodzie, jaką mieliśmy prawie przez całą blokadę w południowo-zachodniej Anglii!!

Nie sądziłem, że jest dużo uszkodzeń, jest już trochę obskurny, jednak porysował prawą połowę owiewki trochę bardziej niż wcześniej.
Teraz patrząc na nadwozie, zbiornik itp. przydałoby się całkowite ponowne malowanie, jednak w tej chwili przekracza to mój budżet (POTRZEBUJĘ PRACY!!!).

To Ducati Red PPG 473.101.
Czy ktoś znalazł bardzo zbliżony lub dokładny odpowiednik z innego pojazdu? Najlepiej taki, który sklep z częściami samochodowymi mógłby mieć w magazynie dla popularnych pojazdów?

To jest tylko prowizoryczna naprawa i nic więcej, więc byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie, a ponieważ jestem w Wielkiej Brytanii, w szczególności te, które są dla mnie dostępne tutaj....(Halfords????)
 
#3 ·
Po sprawdzeniu (głupiej) ceny prawdziwej farby "Ducati red" i na sugestię innego gościa od Ducati pomalowałem małą owiewkę reflektora do mojego czerwonego Sport 1000 tym Toyota Super Red II firmy Duplicolor:
Kolorystycznie bardzo dobrze pasuje do typowego Ducati Red. Jestem jednak daltonistą czerwono/zielonym... ale inni, którzy nie mają problemów z widzeniem barw, powiedzieli mi, że też dobrze pasuje, więc proszę bardzo. Nie będzie Cię to kosztować dużo pieniędzy, aby zdobyć mały spray i spryskać panel testowy, który można trzymać obok roweru, aby sprawdzić, czy działa dla Ciebie. W moim przypadku owiewka nie przylega bezpośrednio do czerwonego błotnika, a mój zbiornik paliwa został zamieniony na polerowany zbiornik ze stopu, co pomaga w dopasowaniu koloru, ponieważ części są oddzielone. Jeśli próbujesz zrobić częściową poprawkę i nie robisz całego panelu, może to być bardziej zauważalne. A może nie.

Terry
 
  • Like
Reactions: rspete
#7 ·
Właśnie użyłem pisaków lakierniczych Touch Up Direct Rosso Red, aby naprawić kilka zadrapań na moim Supersport 2017. Kolor jest ich sugerowanym dopasowaniem do 900SS z 1994 roku.

Farby dwuetapowe są lepsze, jeśli jesteś gotów włożyć w to pracę. Użyj czerwonej farby, aby pokryć zadrapania w celu dopasowania koloru. Pozwól jej wyschnąć przez dzień, a następnie wypoleruj nadmiar, a następnie użyj bezbarwnego lakieru jako wypełniacza do samej rysy. Pozwól wyschnąć przez 48 godzin, a następnie szlifuj na mokro 1500/2500/3500 i poleruj polerką rotacyjną i pastą polerską.

Może się to nie opłacać, jeśli malujesz cały panel, ale warto było nie wyciągać zbiornika i nie być wyłączonym z eksploatacji przez ponad 3 tygodnie. 100 $ w materiałach jest nadal o wiele tańsze niż 400 $ u profesjonalisty i przechodzi test 5'.
 
  • Like
Reactions: rspete
#10 ·
Jestem lakiernikiem samochodowym od około 26 lat. Sugeruję, abyś poszedł do warsztatu blacharskiego i poprosił, aby przygotowali ci butelkę zaprawkową tego, czego potrzebujesz. Wiele osób o to prosiło. Po prostu bądź gotowy dać warsztatowi lub lakiernikowi 10 dolarów za ich czas/materiał.
Właśnie pomalowałem moje żółte Ducati Rosso Red. Musiałem zadzwonić do naszego dostawcy farb z kodem koloru, aby przygotować formułę do wymieszania. Nasz komputer nie miał kodów kolorów Ducati jako opcji. Dodałem zrzut ekranu kodów kolorów PPG dla Ducati.
Powodzenia!