Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Verf - alternatieven voor 473.101?

12K views 10 replies 10 participants last post by  LowRyter  
#1 ·
Hallo

Nadat ik eindelijk het probleem met de achterbrug heb opgelost EN wat spiegels heb gekregen (andere threads)
In het VK is het door de APK gekomen, hoewel dat misschien is geholpen door de keurmeester die hem heeft laten vallen!!!!

Ik ben nu legaal. Nog wat fijnafstellingen te doen, maar nu berijdbaar.
Dat zou een einde moeten maken aan het prachtige weer dat we hier in het zuidwesten van Engeland bijna de hele lockdown hebben gehad!!

Ik dacht niet dat er veel schade was, het is al een beetje smoezelig, maar het heeft de rechter helft van de kuip iets meer bekrast dan voorheen.
Nu ik naar de carrosserie, tank etc. kijk, zou het een totale herspuitbeurt kunnen gebruiken, maar dat valt momenteel buiten mijn budget (IK HEB EEN BAAN NODIG!!!).

Het is Ducati Red PPG 473.101.
Dus heeft iemand een zeer nauwkeurige of exacte match van een ander voertuig gevonden? Bij voorkeur een die een auto-onderdelenwinkel zou kunnen aanhouden voor veel voorkomende voertuigen?

Dit is een lapmiddel en niets meer, dus ik zou suggesties op prijs stellen en aangezien ik in het VK ben, met name degene die hier voor mij beschikbaar zijn....(Halfords????)

#3 ·
Na het controleren van de (domme) prijs van echte "Ducati rood" verf en op suggestie van een andere Duc man heb ik een kleine koplampkuip voor mijn rode Sport 1000 geschilderd met deze Toyota Super Red II van Duplicolor:
Het is qua kleur een zeer goede match voor het typische Ducati Rood. Ik ben echter rood/groen kleurenblind... maar anderen die niet chromatisch uitgedaagd zijn, hebben me verteld dat het ook een goede match is, dus voilĂ . Het kost je niet veel geld om een kleine spuitbus te kopen en een testpaneel te spuiten om naast je motor te houden om te controleren of het voor jou werkt. In mijn geval zit de kuip niet direct tegen het rode spatbord en mijn brandstoftank is verwisseld voor een gepolijste lichtmetalen tank, dus dat helpt bij de kleurafstemming, aangezien de onderdelen allemaal gescheiden zijn. Als je een gedeeltelijke touch-up probeert te doen en niet het hele paneel doet, kan het opvallender zijn. Of misschien ook niet.

Terry

• Like
Reactions: rspete
#7 ·
Ik heb zojuist de Touch Up Direct Rosso Red verfpen gebruikt om wat krassen op mijn 2017 Supersport te repareren. De kleur is hun voorgestelde match voor de 1994 900SS.

De twee-staps verven zijn superieur, als je bereid bent om het werk erin te steken. Gebruik de rode verf om de krassen te bedekken voor de kleurmatch. Laat het een dag drogen, polijst dan het overtollige weg en gebruik de blanke lak als vuller voor de kras zelf. 48 uur laten drogen en dan nat schuren 1500/2500/3500 en polijsten met een roterende polijstmachine en compound.

Het is misschien niet de moeite waard als je een heel paneel spuit, maar het was de moeite waard om de tank niet te hoeven verwijderen en niet 3+ weken uit de running te zijn. $100 aan materialen is nog steeds een stuk goedkoper dan $400 bij een professional en het slaagt voor de 5' test.

• Like
Reactions: rspete
#10 ·
Ik ben al ongeveer 26 jaar autospuiter. Mijn suggestie is om naar een carrosseriebedrijf te gaan en hen een touch-up fles te laten maken van wat je nodig hebt. Ik heb al talloze mensen gehad die erom vroegen. Wees er gewoon klaar voor om de winkel of schilder $10 te geven voor hun tijd/materiaal.
Ik heb net mijn gele Ducati Rosso Red gespoten. Ik moest onze verfleverancier bellen met de verfcode voor de formule om het te mengen. Onze computer had geen Ducati-verfcodes als optie. Ik heb een screenshot toegevoegd van PPG-verfcodes voor Ducati's.
Succes!