Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Zakres regulacji tylnego amortyzatora Multistrada 1000

2K views 2 replies 3 participants last post by  3B43  
#1 · (Edited)
Cześć Zespół!
Zauważam kilka nieoczekiwanych cech tylnego amortyzatora mojej nowej (dla mnie) Multi:
  1. Całkowite przesunięcie mojego tylnego amortyzatora między "wysokim" i "niskim" na regulatorze napięcia wstępnego wydaje się wynosić tylko około 0,5 cm (załączony obrazek przedstawia amortyzator przy maksymalnym napięciu wstępnym), co wydaje się niespodziewanie krótkie.
  2. Potencjalnie powiązane: Regulator napięcia wstępnego ma około dziesięciu obrotów luzu na minimalnym końcu napięcia wstępnego, tzn. w połowie drogi od twardego do miękkiego, kołnierz, który ściska sprężynę, jest całkowicie cofnięty, a pokrętło obraca się bez oporu (przed tym punktem występuje mocny i stały opór na pokrętle).
Czy to wydaje się normalne?

Dzięki z góry!
983234

Tylny amortyzator przy maksymalnym napięciu wstępnym
 
#2 ·
Tak, to jest zakres i tak, to normalne. Większość hydraulicznych regulatorów napięcia wstępnego ma bardzo ograniczone zakresy, często 5-8 mm.

Właśnie odświeżyłem swój 2 dni temu i ponownie go sprężynowałem. Sprężyna fabryczna jest dwuprędkościowa, a założenie prostej prędkości dla twojej wagi robi zauważalną różnicę. Showa to wystarczająco dobry amortyzator, nie czułem potrzeby kupowania ohlins (mimo że jestem ich dealerem).

Jeśli amortyzator jest w dobrym stanie.
1. odśwież go, jeśli ma 18 000 mil lub więcej, jeśli nie masz żadnych zapisów.
2. zmień sprężynę i spróbuj ustawić napięcie wstępne na 15 mm.