Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Hyper 1100 vs. 1100s vs. evo

36K views 23 replies 18 participants last post by  Hyper_Nick  
#1 ·
Cześć panowie,

Nadal szukam swojego pierwszego hypera po tym, jak początkowo znalazłem EVO SP, a transakcja nie doszła do skutku.

W każdym razie EVO SP są jak igła w stogu siana i dlatego znajduję dużo 1100 i 1100s z lat 2008/09.

Czy ktoś miał okazję jeździć nimi jeden po drugim, a także w porównaniu z nowszymi modelami evo (nawet non sp)?

Dokładniej mówiąc, czy 1100s jest zdecydowanie o wiele lepszy niż non s pod względem prowadzenia itp. ze względu na ohlins?

I jak zwycięzca wypada w porównaniu z nowszymi wersjami evo? Chodzi mi o to, czy starszy 1100s nie będzie lepszy niż nowsza standardowa wersja evo non sp, czy to błąd?

Jeździłem tylko testowo standardowym EVO, który był u dealerów, więc nie mam doświadczenia ze starszymi 1100 ani nowszymi SP, więc dobrze byłoby wiedzieć, czego szukam.

Pozdrawiam panowie

Wysłane z mojej aplikacji Motorcycle iPad
 
#2 ·
Miałem standardowego Hypera 1100 z 2009 roku, w którym nic nie było zrobione, a teraz mam Evo SP Corse i różnica w momencie obrotowym jest znaczna. Komfort jest lepszy, wysokość wzrosła, a prowadzenie jest lepsze. Powiedziałbym, że to o wiele lepszy motocykl do tego, do czego go potrzebuję. Kiedy miałem 1100, żałowałem, że nie kupiłem 1100S. Teraz, kiedy mam Evo SP, nie żałuję.
 
#4 ·
Miałem standardowego hypera 1100 z 2009 roku, w którym nic nie było zrobione, a teraz mam evo sp corse i różnica w momencie obrotowym jest znaczna. Komfort jest lepszy, wysokość wzrosła, a prowadzenie jest lepsze. Powiedziałbym, że to o wiele lepszy motocykl do tego, czego potrzebuję. Kiedy miałem 1100, żałowałem, że nie kupiłem 1100s. Teraz, kiedy mam evo sp, nie żałuję.
Jeśli dobrze pamiętam, 1100 EVO (SP) straciło 0,2 Nm momentu obrotowego w porównaniu do 1100(S). Mają lżejsze koło zamachowe, co może dawać wrażenie, że ma więcej momentu obrotowego. Ale to modyfikacja, którą możesz zrobić w 1100 za kilka dolarów (około 150 $). Założenie nowych sprężyn i oleju przedniego zawieszenia (120 $) znacznie poprawi prowadzenie 1100.EVO SP ma o 5 KM więcej i siedzi wyżej dzięki dłuższemu skokowi zawieszenia.
 
#3 ·
Cześć panowie,

Wciąż szukam swojego pierwszego hypera po tym, jak początkowo znalazłem EVO SP, a transakcja nie doszła do skutku.

W każdym razie EVO SP są jak igła w stogu siana i dlatego znajduję wiele 1100 i 1100s z lat 2008/09

Czy ktoś miał okazję jeździć nimi jeden po drugim, a także w porównaniu z nowszymi modelami evo (nawet non sp)?

Dokładniej mówiąc, czy 1100s jest zdecydowanie o wiele lepszy niż non s pod względem prowadzenia itp. ze względu na ohlins?

I jak zwycięzca wypada w porównaniu z nowszymi wersjami evo? Chodzi mi o to, czy starszy 1100s nie będzie lepszy niż nowsza standardowa wersja evo non sp, czy to błąd?

Jeździłem tylko standardowym EVO, który był u dealerów, więc nie mam doświadczenia ze starszymi 1100 ani nowszymi SP, więc dobrze byłoby wiedzieć, czego szukam.

Pozdrowienia panowie


Wysłane z mojej aplikacji Motorcycle iPad
Myślę, że w przypadku takich pytań ważne jest, aby zadać sobie pytanie (i być szczerym), jak dobrym jesteś kierowcą i jak zamierzasz używać motocykla. Jestem pewien, że model S prowadzi się nieco lepiej, a EVO SP ma więcej momentu obrotowego/mocy, ale jeśli nie jeździsz na maksa na torze i jesteś wystarczająco dobrym kierowcą, aby móc wykorzystać prowadzenie i moment obrotowy, czy to ma znaczenie? Wiem, że nie, ale każdy jest inny.
 
#7 ·
Szczerze mówiąc, nie brałem pod uwagę wersji bez S, ale wiesz, jak to jest, Ducati aktualizuje model do wersji evo, a następnie evo SP, więc po prostu staram się ocenić, jak wygląda starsza wersja S.

Nigdy tak naprawdę nie będę jeździł Hyper na torze, do tego mam motocykle torowe, bo to właśnie wolę (no cóż, jak dotąd tak jest).

Znowu chodzi o to, że Evo sp albo się źle sprzedawały, albo nikt nie chce ich sprzedawać z drugiej ręki, ponieważ prawie żadnych nie mogę znaleźć.

Jest kilka dobrze wyglądających 1100S, podobnie jak modele bez S, ale myślę, że ostatecznie wolałbym mieć Ohlins i lżejsze koła.

Żadne poszukiwania w Internecie nie mogą dać mi porównania między nowym evo a starym S, niestety :)

Ale jeśli prawie nic się nie różni, to myślę, że starsza wersja S jest najlepszym rozwiązaniem, po prostu ze względu na koła itp.

Wysłane z mojej aplikacji Motorcycle iPad
 
#9 ·
Szczerze mówiąc, nie brałem pod uwagę wersji bez S, ale wiesz, jak to jest, Ducati aktualizuje model do wersji evo, a następnie evo SP, więc próbuję tylko ocenić, jak wygląda starsza wersja S.

Nigdy tak naprawdę nie będę jeździł Hyper na torze, do tego mam motocykle torowe, bo to właśnie wolę (no cóż, jak na razie).

Znowu, po prostu Evo sp albo nie sprzedały się dobrze, albo nikt nie chce ich sprzedać z drugiej ręki, ponieważ prawie żadnych nie mogę znaleźć.

Jest kilka dobrze wyglądających 1100S, podobnie jak modeli bez S, ale myślę, że ostatecznie wolałbym mieć Ohlins i lżejsze koła.

Niestety, żadna ilość wyszukiwania w Internecie nie może dać mi porównania między nowym evo a starym S :)

Ale jeśli prawie nic się nie różni, to myślę, że starsza wersja S jest najlepszym rozwiązaniem, po prostu ze względu na koła itp.

Wysłane z mojej aplikacji na iPada do motocykli
Nie tylko koła są lżejsze, ale hamulce w S są o wiele lepsze. To tak, jakbyś wyrzucał kotwice Titanica lol :D. I nie zapominajmy o karbonowych gadżetach, które ma również S :D
 
#8 ·
Evo vs. Non Evo, Szukałem 08 lub 09S. Jeździłem standardowym 1100 kilka lat temu, ale wiedziałem, że będę szczęśliwszy z modelem S. Potem zacząłem szukać. Evo tracą około 13 funtów. Następnie dodaj kolejne 2 funty za koła i większą chłodnicę oleju w SP oraz ulepszenia zawieszenia i byłem przekonany do SP. Nie, jeszcze nie wykorzystuję motocykli do granic możliwości, ale miło wiedzieć, że granica jest nieco dalej. Poza tym SP to seksowna bestia.

Dylematem dla mnie było to, że mogłem kupić mocno ulepszony (termis, ecu, otwarte sprzęgło itp.) model 08 z mniejszym przebiegiem za około tysiąc mniej niż dostałem mojego EVO SP. Ale ulepszanie to połowa zabawy. :)
 
#10 ·
Z innego wątku wynika, że: 1100 Evo jest idealnie wyważony do użytku DROGOWEGO. 1100 SP jest przeznaczony do użytku TOROWEGO. Większy skok zawieszenia i wyższa kierownica mogą zakłócać normalne warunki jazdy. Posiadam 1100 EVO i uwielbiam to, gdy moment obrotowy urywa ci ręce. Zabawa przy legalnych prędkościach.
 
#12 ·
Modele hyper s są również dobre... i są kuloodporne! Pokonuję wszystkie modele sp na torze... ale włożyłem tysiące w silnik i utratę wagi... a moje tylne koło ma moc bliską 107 i po dalszej obróbce głowicy powinno być 110 do 113... mam nadzieję... i również w zakresie wagi 330 funtów... ale modele 08 s nie mają problemu z osiągnięciem 87 KM z wydechem, wkładkami, modułem paliwowym, również zawieszenie ma wiele wspólnego z prędkością na torze... a także umiejętności:D
 

Attachments

#14 ·
Mam 1100 i jestem szczęśliwy jak nigdy! Wersja sp nigdy nie była dla mnie opcją ze względu na wysokość, myślę, że wygląda zbyt bardzo jak motocykl crossowy i straciła pierwotny pomysł hypermotarda, który był połączeniem motocykla sportowego i supermotarda. Założyłem filtr MWR, pełny układ wydechowy i miałem go mapowanego, co dało mi 90+ KM i 100 Nm (nie wiem ile to w ft/lb) na tylnym kole... Boję się odkręcać pełną przepustnicę na pierwszych kilku biegach, a trzeci bieg podnosi koło z powodu samej mocy. Wszystko zależy od tego, czego chcesz, ale te ulepszenia, które zrobiłem, nie kosztowały mnie tak dużo, mój motocykl miał już wydech termi twin pod siedzeniem, musiałem tylko zdobyć decat, aby zrobić pełny układ i na pewno dostaję więcej mocy i momentu obrotowego niż standardowy sp...
 
#15 ·
Jeździłem EVO SP i było niesamowite, ale wystraszyło mnie na śmierć. Moc, wysokość i hamulce (O MÓJ BOŻE) dały mi poczucie, że zabiję się na nim w ciągu miesiąca.

Potem jeździłem modelem podstawowym i chociaż nie był tak ekscytujący, czułem, że mogę go bardziej zdominować i jeździć na nim ciężej, ponieważ prawdopodobnie, jeśli nie jesteś doświadczonym profesjonalistą, prawdopodobnie będziesz miał więcej zabawy na wolniejszym i bardziej wybaczającym motocyklu. Zależy to od tego, co chcesz z nim zrobić.
 
#16 ·
Miałem motocykle sportowe przez całe życie (RRs). Miałem kiedyś Brutale i nie podobało mi się to, że nie mają owiewek, reszta motocykla jest w zasadzie taka sama jak w sporcie, z bardziej wyprostowaną pozycją siedzącą.

Ten motocykl (SP) jest wyższy, ma moment obrotowy, ale jest bardzo bezpieczny, bardzo łatwy w prowadzeniu i o wiele przyjemniejszy niż inne niższe modele. Naprawdę nie zgadzam się z twoją opinią, nie ma sensu porównywać na przykład zawieszeń,

Przyzwyczaisz się do wysokości podczas jazdy. Ale jeśli masz mniej niż 1,70 m wzrostu, jazda między światłami może być trudna.
 
#20 ·
Nie jestem pewien, co to jest SP lub EVO, ale Hyper S to przyzwoity motocykl przygodowy, jeśli lubisz tego typu rzeczy w Anglii:D


Dobrze działający Hyper, sądząc po kolorze nagłówka. Sprzedam swój, kiedy nie będę mógł już na niego wsiąść, a nawet wtedy mogę go po prostu zatrzymać dla własnej przyjemności.
https://www.youtube.com/watch?v=Tj3g-IIgO28
4. bieg na wersji bez "S".
 
#22 ·
Wałki rozrządu, tłoki, portowane, lekkie koło zamachowe, nic szalonego. Zmieniłem to w S, z wyjątkiem widelców. Mam regulowane podnóżki i wciąż ocieram o bok buta. Nigdy też nie podnosiłem pręta (myślę, że jest na 3 gwintach). Jestem zadowolony z tego, jak się prowadzi, nie mogę jeździć na pełnym potencjale, ale na pewno próbuję.
 
#24 ·
Evo so 2012 hyper 1100 bez wątpienia. I jest również wyposażony w większy intercooler. Znacznie lepiej się prowadzi. Jest lżejszy. Lepiej hamuje. Jest nieco szybszy i o wiele ładniejszy. Mam swój od pięciu lat i wykonałem większość śrub
Nad pracą silnika. Nigdy bym go nie sprzedał. Rozważam nawet zakup kolejnego jezdnego podwozia i włożenie do niego silnika 1198.