Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Honda VFR800 vtec vs. ST4S??

52K views 64 replies 30 participants last post by  Broadie  
#1 ·
Ik denk dat ik een verandering nodig heb. Hoe verhoudt de VFR zich tot de ST4S??

Ik heb gehoord dat de vering van de VFR een beetje crap is? Ik rijd graag op de ST4S, maar het drijft me echt tot het uiterste!! Ik ben op zoek naar een alternatief.

John

#3 ·
Oh, er is niets mis met de handling van de fietsen, ik wil gewoon een fiets die betrouwbaarder is. Ik zal de ST4S moeten repareren voordat ik hem wegdoe, maar ik denk erover na om iets te kopen om hem te vervangen.

John

#6 · (Edited)
De VFR 800 wordt goed ondersteund op het internet. Ik weet zeker dat je veel informatie zult krijgen op een VFR-specifieke site. Ik geloof dat er hier een aantal huidige en voormalige VFR-eigenaren zijn die ook goede feedback kunnen geven. Het zijn wereldwijd zeer geliefde motoren met een "cult"-achtige aanhang. De v-four klinkt ook lekker. Ik denk echter niet dat de v-tec zo goed beviel. Het zou een goed alternatief zijn voor de ST-modellijn, als je de Star Trek-filmprop-looks niet erg vindt. :) Niet zonder hun eigen problemen zoals het doorbranden van spanningsregelaars en moeilijk toegankelijke shims, d.w.z. iirc, de motor moet worden neergelaten/gedraaid om toegang te krijgen tot de voorste cilinderkoppen. Maar het zijn nog steeds Honda's, en voor mij weet ik dat ik me "leeg" zou voelen na een jaar eigenaarschap, en dan zou ik terugkomen, op zoek naar "meer". YMMV. :)

Betreffende uw betrouwbaarheidsproblemen: Ik weet dat mijn standpunt door velen niet wordt gewaardeerd, maar op basis van wat ik weet, geloof ik dat er een "reeks" slechte motoren was, d.w.z. defecte onderdelen of montage, gedurende een bepaalde productietijd, en helaas leek u er een van te hebben, als dat inderdaad het geval is. Ik kan het u niet kwalijk nemen dat u helemaal pissig bent. Dat zou ik ook zijn. Maar de overgrote meerderheid van de ST's zijn, of u het nu gelooft of niet, redelijk betrouwbare motoren.

#7 ·
Ik heb een paar jaar een 2000 VFR gehad, wat qua vermogen vrijwel hetzelfde is, minus de vtec. Bij alles onder de 6k rpm heeft de motorfiets erg weinig vermogen, een beetje zoals een 600 sportmotor. Daarom heb ik hem uiteindelijk verkocht, terwijl de ST2 20 pk minder piekvermogen heeft, maar ik beschouw de 944-motor over het algemeen als veel sterker. Ik zou een Sprint als alternatief overwegen.

#8 ·
vfr

Ik ben dol op het rijden op de ST4S, maar het drijft me echt tot het uiterste!! Ik ben op zoek naar een alternatief.
John
John, VFR's zijn geweldige motoren, daar twijfel ik niet aan. De VFR-eigenaren die ik ken, kijken met jaloezie naar mijn ST4s. De meesten vragen of ik de rit wil ruilen voor de volgende rit door de bergen. Ik weiger dit over het algemeen en zeg: "Ik kan het me niet veroorloven om je motor te repareren als ik hem sloop, en ik weet niet zeker of jij het je kunt veroorloven om de mijne te repareren." Met één man ruil ik echter regelmatig, dus motoren.

Het zijn geweldige motoren met de soepelheid van een naaimachine, goede remmen en vering, geweldige handling. Ze hebben een breder toerengebied (dwz minder schakelen) en doen zo'n beetje alles, van circuitdagen tot langeafstandstochten, zoals de ST4s.

Het enige voordeel van een VFR ten opzichte van een ST4s dat ik zie, zijn echter lagere onderhoudskosten. Het is zo'n beetje een motor die benzine toevoegt en olie ververst.

Beide motoren vereisen een ergonomische opstelling om bij de rijder te passen, beide hebben een paar eigenaardigheden van de eigenaar.

Ik weet niet zeker wat je bedoelt met "het drijft me echt tot mijn limiet".

Als je rijvaardigheid de ST4s overstijgt, overstijgt hij de VFR.

Ze lijken zo veel op elkaar (imnsho) dat ik niet denk dat er iets te winnen valt door over te stappen, behalve het onderhoudsschema

#9 ·
Als je gewend bent aan de servicekosten van Ducati om shims etc. af te stellen, dan zullen de latere VTEC-kosten je niet schokken.
Heb je al gedacht aan Triumph 800 /XC? Ik heb ze net bewonderd in een garage in Edinburgh, een nette machine.

#10 ·
Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op het rijden op de 4S, ik heb ook een ST2 die een fantastische motorfiets is geweest en die heb ik nu aan mijn vriendin gegeven. Ik moet gewoon zeggen dat het genoeg is, ik kan niet blijven geld in deze motorfiets gooien!! Als ik het gerepareerd krijg, wat ik probeer te doen, dan verander ik misschien van gedachten. Ik denk dat deze motorfiets echt karakter heeft en me echt een glimlach op mijn gezicht tovert, maar het maakt ook dat ik hem wel rond wil schoppen in de garage!!

#11 ·
Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op het rijden op de 4S, ik heb ook een ST2 die een fantastische motorfiets is geweest en die heb ik nu aan mijn vriendin gegeven. Ik moet gewoon zeggen dat het genoeg is, ik kan niet steeds geld in deze motorfiets blijven steken!! Als ik het kan oplossen, wat ik probeer te doen, dan verander ik misschien wel van gedachten. Ik denk dat deze motorfiets echt karakter heeft en me echt een glimlach op mijn gezicht bezorgt, maar het zorgt er ook voor dat ik hem door de garage wil schoppen!!

John
Doe die 4s weg en neem een zo laat mogelijk model als vervanging!
Mijn 2002 4s had bijna 50.000 mijl op de teller met heel weinig betrouwbaarheidsproblemen die niet door mij veroorzaakt zijn!

Mijn nieuwste staat op net geen 20.000 mijl en ik verwacht dat hij gemakkelijk een vergelijkbare kilometerstand en meer zal halen, aangezien er weinig op de markt is dat eraan kan tippen. Een VFR zal je niet bekoren na de stuwkracht van een 4s, noch qua prestaties, noch qua handling, en de nieuwste Triumph ST1050 zal het ook niet doen (ik weet het, ik heb er vorig jaar een gehad en verkocht)

Je zou de Kwak SX1000 kunnen proberen, maar de handling krijgt niet de beste beoordelingen...........of een Yamaha FZ1 die qua vermogen, gewicht en handling op het juiste spoor lijkt te zitten.

Ik denk dat je je huidige motorfiets aan de praat moet krijgen en hem dan een kans moet geven om zich op de weg te bewijzen, tenslotte kan elke motor een lager gooien, het is gewoon jammer dat je een maandagmorgenmotorfiets lijkt te hebben gekregen.

Houd vol, je weet dat je het wilt :D

#13 ·
Ik had de unieke gelegenheid om een 07 ST3 te testen, back to back met een nieuwe, old stock, VFR 800. Ik was van plan om 80% met z'n tweeën te rijden, omdat mijn vrouw meer wil rijden. Ik heb een 1198 voor de solo-dingen. De vering van de ST3 was beter voor 2 personen dan die van de VFR, de VFR raakte de middenbok op de eerste hobbel in de bocht die ik tegenkwam.

Ook het lage toerental met z'n tweeën was ernstig gebrekkig, ik hield gewoon van het lage toerental en de gebruiksvriendelijke powerband van de ST3. Qua remmen geef ik de voorkeur aan de ABS VFR, maar het was een "nieuwe" motorfiets versus een ST3 met 20.000 mijl.

De ervaring overtuigde me ervan dat een andere Ducati de juiste keuze was en ik haalde een zeer nette 05 ST3 op bij mijn dealer in Albuqurque.

#15 ·
Heb net naar de Multi 1100s gekeken, ze beginnen ook op me te groeien!! Vraag ik hier gewoon om meer problemen?

John
Je vraagt je af of vragen over een Multistrada in de ST-sectie om problemen vragen? :abduct: Ja, je vraagt *hier* om meer problemen. :)

Volgens alle berichten zijn het goede motoren als je over het uiterlijk heen kunt kijken. Er wordt gezegd dat ze beter sturen dan sportmotoren in de bochten. :) Luchtgekoelde 2-kleppers zijn behoorlijk sterke motoren en gemakkelijk te onderhouden. Goede grunt. IIRC waren er een tijdje wat problemen met de klepgeleiders in de a/c desmoduos.

#16 ·
Ik had een 99 VFR800Fi-X voor de ST4s en het brak mijn hart.

Er was niet goed voor gezorgd voordat ik hem kreeg en ik had grote koelproblemen, de waterpomp ging kapot, het laadsysteem at zichzelf op en de downpipes waren in elkaar gezet van twee verschillende systemen, die er geen van beide voor een VFR leken te zijn.

Maar toen ik alles in orde had voordat ik hem verkocht, was het niet slecht.

De kracht en het koppel zijn niet zoals de 4s, evenmin als de remmen of de vering. Het is een goede motor, maar alles bij elkaar is het een beetje saai in vergelijking.

Er kunnen goed gesorteerde voorbeelden zijn, maar zelfs met een filter, volledig systeem en een Power Commander, is het beste wat je ervan zult zien ongeveer 110 aan het wiel. Het is erg moeilijk om er meer vermogen uit te halen.

De 4s is opvallender, krachtiger en hanteert beter.

#17 ·
Persoonlijk zou ik geen VTEC VFR aanraken. Misschien wel een van de domste ideeën die Honda ooit heeft gehad. 2 kleppen/cilinder werken totdat de andere twee bij ongeveer 6k rpm inschakelen. Dit zou een beter laag koppel moeten geven, wat het niet doet - in tegenstelling tot de grote kleppen van de ST2, zijn het kleine klepjes. Het had niet alleen geen voordeel ten opzichte van de vorige nokkenasaangedreven motor, maar het verbruikte ook meer brandstof - het maakte klepafstellingen ook een nachtmerrie in vergelijking. Epic fail rondom, imo. Waarom niet op zoek gaan naar een later model ST4s of ST3? of een andere ST2?

#18 ·
Ik begrijp dat de Multi 1100 een DS-motor is. Een van mijn vrienden meldde dat hij hetzelfde probleem heeft met zwakke bronzen klepgeleiders, zoals gemeld in de MTS1000DS. http://www.ducati.ms/forums/11-ducati-motorcycle-chat/68144-bikes-affected-valve-guides.html

Persoonlijk weet ik niets over het probleem, maar ik begrijp dat kleppen af en toe een probleem zijn geweest bij de 2-kleps a/c-motoren, blijkbaar omdat de 8 mm kleppen meer slijtage veroorzaken met de hogere massa dan de 7 mm kleppen van onze 4-kleppers. Als ik het goed begrijp, verergert het gebrek aan een watermantel het probleem.

Ron

#19 ·
Het lijkt er dus op dat elke fiets die ik ga halen me op een gegeven moment problemen gaat opleveren!! Ik kan net zo goed proberen de problemen met de ST4S op te lossen! En dan bidden dat het is opgelost.

John

#20 ·
Het lijkt er dus op dat elke fiets die ik ga halen me op een gegeven moment problemen gaat opleveren!! Ik kan net zo goed proberen de problemen met de ST4S op te lossen! En dan bidden dat het is opgelost.

John
Dat is het, je weet dat dat is wat je echt wilde, je had gewoon geruststelling nodig...............!

#22 ·
Ik lijk die mening over alle Japanse motoren te hebben, om eerlijk te zijn. Hoe dan ook, als ik deze heb opgelost, weet ik wat ermee is gedaan. Beter om dat te doen dan helemaal opnieuw te beginnen, misschien?

#23 ·
Hallo mensen

Ik heb 4 vfr's gehad. Ja, vier, de een na de ander, van '90 rc36 tot '05 VTEC, daartussen had ik het rc46 fi model dat mijn persoonlijke record van 2 en een half jaar bezit heeft.

Over de rc46-2 "vtec" gesproken, het is een heel andere motorfiets dan een ST. Vering is gewoon "eenvoudiger" dan ST, maar geloof me, het doet zijn werk, vooral als het een vtec-abs versie is met preload afsteller.
Remmen, echt ST is ook beter, maar CBS-SPORTS doet het werk. Het kostte me veel tijd om vertrouwen te krijgen in niet-gekoppelde remmen na 3 en een half jaar "de remhendel indrukken en de motorfiets doet het voor je". Echt briljant voor weg- en stadsgebruik; laat je niet vangen in "chique" gedachten dat gekoppelde remmen niet cool zijn.

Chassis en handling, vfr is gemakkelijker om snel te rijden. Aluminium frame is heerlijk, gemakkelijker om bochten te maken dan de st. Het lagere zwaartepunt helpt enorm en voelt sportief aan.

Ergonomie is een van de punten die me ertoe brachten de motorfiets te veranderen. Het stuur was te laag voor mij, de voorruit te klein en de windstoten stoorden me echt. Niets wat je kunt doen, ook geen hogere schermen, het werkt gewoon niet voor mij.

Motor en gevoel Een ander punt dat ik je kan vertellen is dat st's beter zijn. Je moet rijden als een 600 voor minder prestaties dan een 600, maar de brandstofkosten en alles zijn als een 800. Vtec is grappig, maar geen echte verbetering, ja, je voelt een echte punch, maar onder 6500 / 7000 is er niets anders dan een langzamere motorfiets.

Betrouwbaarheid Vfr's zijn de goede motoren, goed gebouwd maar met bekende problemen. Gelijkrichters/regelaars branden graag door en alternatoren ook. Bedradingsbomen zijn slecht geaard en hebben problemen, en nokkenaskettingspanners falen ook vaak.
Ducati's zijn Italiaans () dus zouden niet betrouwbare motoren moeten zijn, maar de mijne werkt prima, behalve enkele bekende problemen die zijn opgelost met de fatduc.

Het hangt dus echt van jou af, test een vfr, hoor wat ze je vertelt, voel haar, rijd haar en neem een beslissing. Ik kan je beloven dat het speciale dames zijn, nergens de beste, maar de tweede in alles

Sorry als het niet begrijpelijk is, ik ben een arme Spanjaard :)

#24 ·
John,

Het lijkt erop dat je een citroen hebt gekregen. Als je de ST-lijn fietsen leuk vindt, kun je misschien ook gewoon proberen haar aan de praat te krijgen en dan inruilen voor een nieuwer ST-model, hopelijk zonder de problemen.

Succes hoe dan ook...

#25 ·
Bedankt voor je mening furylow, het was maar een gedachte. Het lijkt erop dat elke motor die ik krijg zijn problemen zal hebben, ik denk dat ik de tijd zal nemen en verder zal vechten met de 4S en hopen! dat ik uiteindelijk een goede motor krijg. Ik heb er veel andere dingen aan gedaan en ik wil niet dat dat voor niets is geweest.

#26 ·
Ik weet dat je dit niet wilt horen, maar overweeg je trots opzij te zetten en een ervaren winkel te betalen om het te doen. Niet alleen is er een betere kans op succes, je krijgt ook garantie op het werk.
Er zijn maar heel weinig gevallen waarin ik zou voorstellen om een winkel te betalen, dit is er een van.

#27 ·
Eerlijk gezegd Erik, het komt neer op de kosten. Als ik het me kon veroorloven om ÂŁ 50 per uur uit te geven, zou ik de fiets gewoon afdanken en een nieuwe kopen! Om het werk opnieuw te doen, gaat me ongeveer ÂŁ 150 kosten, aangezien ik nu alle apparatuur klaar heb staan, het is slechts een kwestie van tijd. Ik zal het uiteindelijk wel oplossen!! Ik moet deze keer gewoon 100% zeker zijn van mijn metingen.

#28 ·
Ik had een '01 VFR, reed er 79k mijl mee tot bambi hem eruit haalde. :mad: Geweldige alledaagse rit - relatief kogelvrij, behalve dat hij om de 15k of zo een regelaar opeet.

Mijn ST3 is een veel mooiere rit; betere vering, remmen en een stuk meer vermogen (termis, chip en a/box) - heb er pas 5k mijl en 6 maanden mee gereden, dus ik kan nog geen commentaar geven op de betrouwbaarheid.

Mijn twee centen: blijf bij een duc - probeer een ST3??

#35 ·
Stryder - Eigenlijk koos de journalist de VFR, maar je hebt gelijk dat alle vergelijkingen in het artikel suggereerden dat de ST de betere motor was, dus was ik nogal verrast door het oordeel, gebruikelijke Honda-vooroordelen.

Persoonlijk heb ik de VFR's die ik heb gereden nogal saai gevonden en toen ik onlangs een andere ST-motor probeerde, was het de Triumph, niet de VFR, ondanks dat deze met betere accessoires verkrijgbaar was. We stelden uiteindelijk vast dat de 1050 niet leverde wat we van een motor wilden, dus keerden we terug naar de Ducati-vouw!

Ik zou liever iets hebben waarmee ik me kan verbinden met een paar kleine irritaties dan een Teutonische of Riseburner-ruisrit - Geen belediging voor iemand, maar dat is mijn voorkeur.

#38 ·
Stryder - Eigenlijk koos de journalist de VFR, maar je hebt gelijk dat alle vergelijkingen in het artikel suggereerden dat de ST de betere motorfiets was, dus was ik nogal verrast door het oordeel, gebruikelijke Honda-vooroordelen.
Oh oké, bedankt voor de verduidelijking. Ik heb het artikel niet gelezen, alleen opmerkingen erover elders die suggereerden dat de ST3 "won". Het was op een Ducati-vriendelijke site, dus de poster was waarschijnlijk een beetje bevooroordeeld. :)

...Ik zou liever iets hebben waarmee ik me kan verbinden met een paar kleine irritaties dan een Teutoonse of Riseburner-white noise-rit...
"white noise" :)