Hallo mensen
Ik heb 4 vfr's gehad. Ja, vier, de een na de ander, van '90 rc36 tot '05 VTEC, daartussen had ik het rc46 fi model dat mijn persoonlijke record van 2 en een half jaar bezit heeft.
Over de rc46-2 "vtec" gesproken, het is een heel andere motorfiets dan een ST.
Vering is gewoon "eenvoudiger" dan ST, maar geloof me, het doet zijn werk, vooral als het een vtec-abs versie is met preload afsteller.
Remmen, echt ST is ook beter, maar CBS-SPORTS doet het werk. Het kostte me veel tijd om vertrouwen te krijgen in niet-gekoppelde remmen na 3 en een half jaar "de remhendel indrukken en de motorfiets doet het voor je". Echt briljant voor weg- en stadsgebruik; laat je niet vangen in "chique" gedachten dat gekoppelde remmen niet cool zijn.
Chassis en handling, vfr is gemakkelijker om snel te rijden. Aluminium frame is heerlijk, gemakkelijker om bochten te maken dan de st. Het lagere zwaartepunt helpt enorm en voelt sportief aan.
Ergonomie is een van de punten die me ertoe brachten de motorfiets te veranderen. Het stuur was te laag voor mij, de voorruit te klein en de windstoten stoorden me echt. Niets wat je kunt doen, ook geen hogere schermen, het werkt gewoon niet voor mij.
Motor en gevoel Een ander punt dat ik je kan vertellen is dat st's beter zijn. Je moet rijden als een 600 voor minder prestaties dan een 600, maar de brandstofkosten en alles zijn als een 800. Vtec is grappig, maar geen echte verbetering, ja, je voelt een echte punch, maar onder 6500 / 7000 is er niets anders dan een langzamere motorfiets.
Betrouwbaarheid Vfr's zijn de goede motoren, goed gebouwd maar met bekende problemen. Gelijkrichters/regelaars branden graag door en alternatoren ook. Bedradingsbomen zijn slecht geaard en hebben problemen, en nokkenaskettingspanners falen ook vaak.
Ducati's zijn Italiaans () dus zouden niet betrouwbare motoren moeten zijn, maar de mijne werkt prima, behalve enkele bekende problemen die zijn opgelost met de fatduc.
Het hangt dus echt van jou af, test een vfr, hoor wat ze je vertelt, voel haar, rijd haar en neem een beslissing. Ik kan je beloven dat het speciale dames zijn, nergens de beste, maar de tweede in alles
Sorry als het niet begrijpelijk is, ik ben een arme Spanjaard