Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Mijn st3 ECU wordt gereviseerd/Nu met meer niet starten!

6.4K views 39 replies 11 participants last post by  Sniper X  
#1 ·
Dus ik ga voor de gemakkelijke route. Heb een service gevonden die ofwel mijn ecu repareert (waarvan ik zeker weet dat het een probleem is) of me een gecertificeerde gereviseerde unit verkoopt voor 350,00-400, afhankelijk van mijn buildnummers. Ik kan de mijne opsturen en hem laten reviseren voor 175 tot 250, dus dat is wat ik ga doen als het lukt. Maar een gereviseerde unit is een goede deal onder de 500. Blijkt dat de vorige eigenaar een aftermarket reader heeft geprobeerd op basis van een obdii en adapter voor een mobiele telefoon.....en ik denk dat hij mijn ecu heeft gefrituurd. Nadat ik de temperatuursensor heb vervangen, zal ik hem scannen en kijken wat er aan de hand is, maar het is goed om een optie te hebben

Het is deze. Trouwens, de fout is dat mijn ventilatoren aangaan en de hele tijd blijven draaien als de sleutel wordt omgedraaid en tijdens het rijden, de motorfiets loopt een beetje raar bij constante gashendel en de temperatuurweergave op het dashboard blijft streepjes knipperen en zegt nooit laag of geeft een temperatuurmeting, zelfs niet na warm te zijn geworden en de motorfiets ruikt rijk.

De service rekent 175,00 plus 45 verzendkosten terug naar mij en is gevestigd in het VK....als iemand een gereviseerde ecu in de VS kent, laat het me dan weten!

Attachments

#2 ·
Hallo, ik had een ECU-storing op mijn 1000ss ds die geen vonk had naar de voorste cilinder. Mij werd $2.200AUD geoffreerd voor een nieuwe. Ik heb hem naar Carmo Electronics in Nederland gestuurd en ze hebben hem gerepareerd voor $500. www.carmo.nl/index.php?language=en Zeer tevreden met het eindresultaat, aangezien de originele startonderbreker en alle andere meters perfect werkten. Succes.

#5 ·
Het aarden van de diagnosepoortconnector herstelt de aarde naar de ECU. Als het probleem hiermee is opgelost, hoeft u alleen maar in de draad te splitsen en deze permanent te maken, zodat u de connector weer kunt gebruiken. Dit is al eerder gedaan en is hier op de site al meerdere keren behandeld.

#10 ·
Het aarden van de diagnosepoortconnector herstelt de aarde naar de ECU. Als het probleem hiermee is opgelost, hoeft u alleen maar in de draad te splitsen en deze permanent te maken, zodat u de connector weer kunt gebruiken. Dit is al eerder gedaan en is hier op de site al meerdere keren besproken.
BEDANKT! Het werkte! Dus, nu dat gedaan is, moet ik de ECU opnieuw laten flashen of is hij nog goed?

#6 ·
Ja, het aarden van die draad geeft de ECU de massa die hij nodig heeft, voor het geval de interne massabaan in uw ECU is doorgebrand. Ik weet niet zeker hoe je kunt bewijzen of de interne massa defect is, anders dan het bovenstaande te doen, en als het probleem verdwijnt, dan was het de defecte massa.

En dit gebeurt vaak als de batterij verkeerd om is aangesloten, wat gemakkelijk te doen is op de nieuwere AGM-batterijen, omdat het merklabel naar binnen moet wijzen. Bij twijfel is + aan de voorkant van de motorfiets op onze ST's!

#11 ·
Uw hardware is kapot in de ecu.
Flashen zal nog steeds kapotte hardware hebben.
Je kunt zeker met een jumper ground rijden zoals je nu hebt, ik zou je aanraden om dat een tijdje te doen om te zien of je de motor leuk vindt. Als je de motor op een gegeven moment leuk vindt, zou ik een vervangende ecu kopen die niet kapot is.

#12 ·
Uw hardware is kapot in de ecu.
Flashen zal nog steeds kapotte hardware hebben.
U kunt zeker met een jumper ground rijden zoals u nu heeft, ik zou voorstellen dat u dat een tijdje doet om te zien of u de motor leuk vindt. Als u de motor op een gegeven moment leuk vindt, zou ik een vervangende ecu kopen die niet kapot is.
Dat heb ik al gedaan en het werkte! Bedankt! Maar ik vroeg me af of de ECU op de een of andere manier geflasht MOEST worden nadat die ground was aangesloten...

#13 ·
Niet opnieuw flashen. Je map bin-bestand staat er nog steeds en werkt (nu goed!). Ik geloof dat er andere heren met deze extra grond rondlopen.

De enige reden om opnieuw te flashen is als je een DP-map wilt en/of de IMMO (startonderbreker) wilt verwijderen.

#14 ·
OK, nu heb ik een startprobleem. Hij startte prima na de aarding en liep een tijdje, maar toen ik de choke aanzette, begon hij te draaien op wat leek op één cilinder, stopte toen en start nu niet meer. Trouwens, het is koud geweest, dus daarom dacht ik dat ik hem moest choqueren...

#15 ·
Geen choke op die motor, hij heeft een hoog stationair toerental, niet anders dan de gashendel een beetje opendraaien. De ecu geeft de motor bij elke start iets meer brandstof, ongeacht de temperatuur.

"Maar ik vroeg me af of de ECU op de een of andere manier GEFLASHED MOEST worden na het uitvoeren van die aarding..."

Zoals Stick al zei, is de ECU qua kaart niet veranderd, je hebt gewoon een kapotte massakring in de ecu gehad die je nu omzeilt. Als de kaart goed was voordat hij een slechte ecu had, dan zou hij nu goed moeten zijn. Met een Ferracci slip-on uitlaat zou het me niet verbazen als je een standaard kaart/ecu hebt met wat brandstof toegevoegd via de trimfunctie (software). Als de airbox niet is opengesneden, zou dat prima moeten werken.

Brandstoftekort? Heb je verse brandstof in de tank en hoor je de brandstofpomp primen als je de sleutel omdraait? Elke keer dat de sleutel wordt omgedraaid, zou je de brandstofpomp een of twee seconden moeten horen primen.

#16 ·
Ik hoor de pomp primen....gas is misschien een maand of twee oud, maar het liep een paar dagen geleden nog prima toen ik begon met de diagnose en het onderzoek om dit ecu-probleem op te lossen....het is toevallig, daar ben ik zeker van, maar ik weet dat ik het heb laten vollopen. Kan of moet ik de airbox openen en hem primen met een kleine hoeveelheid startvloeistof?

#17 ·
Een maand of twee brandstof moet prima zijn.
De pomp is goed, er zijn wat gaatjes of een gescheurde leiding geweest. Kunt u de brandstofdruk controleren?

Als u denkt dat u een bougie hebt vervuild, wissel er dan 2 (1 op elke cilinder) met nieuwe en kijk of hij aanslaat.

Als u denkt dat u hem hebt overstroomd, laat hem dan gewoon een tijdje staan en probeer het opnieuw. Als hij LIEP EN DAN UITVILT, IS HET ONWAARSCHIJNLIJK DAT U HEM HEBT OVERSTROOMD. KLINKT MEER ALS VERHONGERING.
Sorry voor de caps lock!!!!

#19 ·
Ik denk dat u zult merken dat dit een voedingspoort is voor de fabrieksvoeding van de diagnose. Niet 100% zeker, want ik heb het daar niet voor gebruikt toen ik bij de dealer werkte. Het is stroom en aarde, als ik me goed herinner, maar controleer het voordat u het gebruikt.

#21 ·
Ik waag me hier even...
Kijk naar de reflectie op de batterij van de tweede foto...is dat de ECU-aarde die niet is aangesloten op de ECU-steunbout?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Yep, ik heb het direct nadat ik deze foto's had gemaakt weer aangesloten, ik had de scu en batterij er net voor ik deze maakte uit. Ik heb het weer aangesloten op de bovenste montagebout op de ecu...is dat niet waar het hoort?

#23 ·
Ik was in mijn rustige schuur aan het nadenken over mijn startprobleem. Ik draaide de sleutel om te kijken of ik consequent brandstof kreeg en hoorde een raar geluid uit de tank. Het klonk alsof het SISSTE. Of alsof het bellen of brandstof in de tank spoot in plaats van het normale geluid dat het VROEGER maakte, zoals ik me herinner. Dus, ik opende de tankdop, draaide de sleutel om terwijl ik met een zaklamp in de tank keek. Wanneer ik de pomp aanzet, zie ik een straal brandstof die van de bovenkant van de brandstofpomp of de brandstofleiding aan de bovenkant van de pomp komt... kan niet precies zien waar het vandaan komt, maar het ziet er niet koosjer uit~!

Ik denk dat ik ofwel slechte brandstofleidingen heb, zoals in de fabriek nooit vervangen, of de brandstofpomp is kapot en heeft een scheur in de uitlaat of de drukkant. Ik denk dat dit mijn startprobleem is door lage of bijna geen brandstofdruk....

Dus, hoe verwijder ik de pompleidingen om de leidingen en/of pomp te vervangen....EN moet ik gewoon de pomp, het filter, het filter en de leidingen allemaal tegelijk vervangen voor de zekerheid terwijl ik daar ben?

EN, als dat antwoord JA is, welke pomp moet ik dan nemen waar jullie allemaal goede ervaringen mee hebben? Ik zie ze van ongeveer 68 dollar tot 115 dollar. Kan ik geschikte tankleidingen krijgen bij de auto-onderdelenwinkel?

Is deze goed?

#25 ·
Dat is waarschijnlijk het probleem dat niet start.

De hogedrukleiding van de duikboot kost ongeveer $20 per voet (en één voet is alles wat je nodig hebt voor de klus). Hij is 8 mm. Wanneer je de brandstofpompfitting van de onderkant van de tank verwijdert, zijn er een paar addertjes onder het gras... zorg er eerst voor dat je een paar van de grote viton o-ringen hebt (kijk in de sticky met equivalente onderdelen bovenaan het forum). Je kunt ze kopen voor ongeveer $12,00 bij de dealer of voor $0,50 bij een bedrijf als McMaster Carr. Zorg ervoor dat je de brandstofpomp uit de behuizing verwijdert, zodat je het zeefje kunt schoonmaken. De nippels op de behuizing zijn niet weerhaakvormig en de brandstofleiding heeft de neiging om te verschuiven. Zorg ervoor dat je goede brandstofinjectieklemmen koopt en ik gebruik een vijl voor de nippel. Snijd een kleine inkeping aan één kant... dan vult de brandstofleiding de inkeping wanneer de klem wordt aangedraaid en zal niet verschuiven. Ga met je vinger langs de rand van de opening om te voelen of er bramen zijn die de grote o-ring kunnen doorsnijden. Gebruik wat o-ring-vet en hij moet er soepel in gaan. Voeg een beetje benzine toe en controleer op lekken voordat je de tank weer op de motorfiets zet (vraag me niet hoe ik dat weet...). En het spreekt voor zich (maar ik zeg het toch), vervang het brandstoffilter terwijl je er toch mee bezig bent.

Ik zou de pomp niet vervangen, tenzij je een probleem hebt. In de sticky met equivalente onderdelen staat een Bosch-onderdeelnummer... de pomp kost ongeveer $40.

#26 ·
Oké, alles uit elkaar gehaald....makkelijk te doen! Het filter is zo moeilijk om doorheen te blazen, mijn gezicht werd rood! En de leidingen aan de drukkant zijn allemaal gezwollen, en ik denk dat er een gat of scheur zit in de korte op de foto. Plus, de klem aan het einde van de korte zat over de rand van de leiding, niet correct gemonteerd.