Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Odbudowa mojego ECU st3/Teraz z większą ilością braku startu!

6.4K views 39 replies 11 participants last post by  Sniper X  
#1 ·
Więc idę na łatwiznę. Znalazłem serwis, który albo naprawi mój ECU (co do którego jestem pewien, że jest problemem), albo sprzeda mi certyfikowaną, odnowioną jednostkę za 350,00-400 w zależności od numerów seryjnych. Mogę wysłać swój i otrzymać go odnowionego za 175 do 250, więc to zrobię, jeśli się uda. Ale odnowiona jednostka to dobra oferta poniżej 500. Okazuje się, że poprzedni właściciel próbował czytnika aftermarketowego opartego na obdii i adapterze do telefonu komórkowego.....i myślę, że usmażył mój ECU. Po wymianie czujnika temperatury zeskanuję go i zobaczę, co się dzieje, ale dobrze jest mieć opcję


To ten. Przy okazji, usterka polega na tym, że moje wentylatory włączają się i cały czas działają po włączeniu kluczyka i podczas jazdy, motocykl pracuje trochę nierówno przy stałej przepustnicy, a wyświetlacz temperatury na desce rozdzielczej cały czas miga kreskami i nigdy nie pokazuje niskiej temperatury ani nie podaje odczytu temperatury, nawet po rozgrzaniu, a motocykl pachnie bogato.

Serwis pobiera 175,00 plus 45 za wysyłkę z powrotem do mnie i ma siedzibę w Wielkiej Brytanii....jeśli ktoś zna odnowiony ECU w USA, proszę dać mi znać!
 

Attachments

#5 ·
Uziemienie złącza portu diagnostycznego przywraca masę do ECU. Jeśli to rozwiąże problem, wystarczy wpiąć się w przewód i uczynić to trwałym, aby móc ponownie użyć złącza. Zostało to już zrobione i było wielokrotnie omawiane na stronie.
 
#10 ·
Uziemienie złącza portu diagnostycznego przywraca masę do ECU. Jeśli to rozwiąże problem, wystarczy wpiąć się w przewód i uczynić go trwałym, aby móc ponownie używać złącza. Zostało to już zrobione i było wielokrotnie omawiane na stronie.
DZIĘKI! Zadziałało! Więc, skoro to już zrobione, czy muszę ponownie wgrać oprogramowanie do ECU, czy jest ono nadal dobre?
 
#6 ·
Tak, uziemienie tego przewodu daje ECU masę, której potrzebuje, na wypadek gdyby wewnętrzny ślad masy w twoim ECU został przepalony. Nie jestem pewien, jak udowodnić, czy wewnętrzna masa jest uszkodzona, poza zrobieniem powyższego, a jeśli problem zniknie, to była to wadliwa masa.

I to często się zdarza, jeśli bateria jest podłączona odwrotnie, co jest łatwe do zrobienia w nowszych akumulatorach AGM, ponieważ etykieta marki musi być skierowana do wewnątrz. W razie wątpliwości, + jest z przodu motocykla w naszych ST!
 
#11 ·
Twój sprzęt jest uszkodzony w ecu.
Flashowanie nadal będzie miało uszkodzony sprzęt.
Z pewnością możesz jeździć z mostkiem uziemiającym, tak jak teraz, sugerowałbym, żebyś tak zrobił przez jakiś czas, aby zobaczyć, czy podoba ci się motocykl. Jeśli w pewnym momencie spodoba ci się motocykl, kupiłbym zamiennik ecu, który nie jest uszkodzony.
 
#12 ·
Twój sprzęt jest uszkodzony w ECU.
Flashowanie nadal będzie miało uszkodzony sprzęt.
Z pewnością możesz jeździć z mostkiem uziemiającym, tak jak teraz, sugerowałbym, żebyś tak zrobił przez jakiś czas, aby zobaczyć, czy podoba Ci się motocykl. Jeśli w pewnym momencie spodoba Ci się motocykl, kupiłbym zamiennik ECU, który nie jest uszkodzony.
Już to zrobiłem i zadziałało! Dzięki! Ale zastanawiałem się, czy w jakiś sposób ECU MUSIAŁO być flashowane po uruchomieniu tego uziemienia...
 
#13 ·
Nie ma potrzeby ponownego flashowania. Twój plik bin mapy jest nadal tam i działa (teraz poprawnie!). Wierzę, że są inni dżentelmeni biegający z tym dodatkowym uziemieniem.

Jedyną potrzebą ponownego flashowania jest chęć posiadania mapy DP i/lub usunięcia IMMO (immobilizera).
 
#14 ·
OK, teraz mam problem z uruchomieniem. Uruchomił się dobrze po uziemieniu i działał przez chwilę, ale kiedy włączyłem ssanie, zaczął pracować na czymś, co brzmiało jak jeden cylinder, potem przestał i teraz nie chce się uruchomić. BTW było zimno, dlatego pomyślałem, że muszę go zassać...
 
#15 ·
Żadnego ssania w tym motocyklu, ma wysokie obroty biegu jałowego, nie różni się to od lekkiego otwarcia przepustnicy. ECU daje motocyklowi trochę więcej paliwa przy każdym uruchomieniu, niezależnie od temperatury.

"Zastanawiałem się jednak, czy w jakiś sposób ECU MUSI być wgrane po uruchomieniu tego uziemienia..."

Jak wspomniał Stick, ECU nie zmieniło się pod względem mapy, po prostu miałeś przerwany obwód uziemienia wewnątrz ECU, który teraz omijasz. Jeśli mapa była dobra wcześniej, gdy miała uszkodzone ECU, to teraz powinna być dobra. Z wydechem typu slip-on Ferracci nie zdziwiłbym się, gdybyś miał standardową mapę/ECU z dodatkiem paliwa za pośrednictwem funkcji trim (oprogramowania). Jeśli airbox nie jest pocięty, powinno to działać dobrze.

Głód paliwowy? Czy masz świeże paliwo w zbiorniku i czy słyszysz, jak pompa paliwa pracuje, gdy przekręcasz kluczyk? Za każdym razem, gdy kluczyk jest włączany, powinieneś usłyszeć, jak pompa paliwa pracuje przez sekundę lub dwie.
 
#16 ·
Słyszę, jak pompa się uruchamia....gaz może mieć miesiąc lub dwa, ale działał dobrze kilka dni temu, kiedy zaczynałem diagnozę i badania, aby rozwiązać ten problem z ECU....jestem pewien, że to zbieg okoliczności, ale wiem, że go zalałem. Czy mogę lub powinienem otworzyć airbox i zalać go odrobiną płynu rozruchowego?
 
#17 ·
Miesiąc lub dwa paliwa powinno wystarczyć.
Pompa jest dobra, były jakieś dziurki lub pęknięcia w przewodzie. Czy możesz sprawdzić ciśnienie paliwa?

Jeśli uważasz, że zalałeś świecę, zamień 2 z nich (po 1 na każdym cylindrze) na nowe i zobacz, czy odpali.

Jeśli uważasz, że zalałeś silnik, po prostu poczekaj chwilę i spróbuj ponownie. Jeśli JECHAŁ I POTEM ZGASŁ, JEST MAŁO PRAWDOPODOBNE, ŻE GO ZALAŁEŚ. BRZMI BARDZIEJ JAK GŁÓD.
Przepraszam za caps lock!!!!
 
#21 ·
Tutaj się wychylam...
Spójrz na odbicie na akumulatorze na drugim zdjęciu... czy to uziemienie ECU nie jest podłączone do śruby mocującej ECU?


Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
Tak, podłączyłem to ponownie zaraz po zrobieniu tych zdjęć, miałem wcześniej wyjęte scu i akumulator. Podłączyłem go ponownie do górnej śruby mocującej na ecu... czyż nie tam powinno być?
 
#23 ·
Byłem w swojej cichej szopie, rozmyślając nad problemem z uruchomieniem. Przekręciłem kluczyk, żeby sprawdzić, czy konsekwentnie dostaję paliwo i usłyszałem dziwny dźwięk z baku. Brzmiało to jak SYCZENIE. Albo jakby rozpylało bąbelki lub paliwo do baku, zamiast normalnego dźwięku, który ZWYKŁO wydawać, jak pamiętam. Więc otworzyłem korek wlewu paliwa, przekręciłem kluczyk, patrząc do baku z latarką. Kiedy włączam pompę, widzę strumień paliwa wydobywający się z góry pompy paliwa lub przewodu paliwowego na górze pompy... nie widać dokładnie skąd to pochodzi, ale nie wygląda to na koszerne~!

Myślę, że albo mam złe przewody paliwowe, takie jak w fabryce nigdy nie zmieniane, albo pompa paliwa jest uszkodzona i ma pęknięcie na wylocie lub stronie ciśnieniowej. Myślę, że to jest mój problem z uruchomieniem z powodu niskiego lub prawie zerowego ciśnienia paliwa....

Więc, jak usunąć zespół przewodów pompy, aby wymienić przewody i/lub pompę....I czy powinienem po prostu wymienić pompę, filtr, filtr i przewody na raz dla spokoju ducha, kiedy tam jestem?

I, jeśli ta odpowiedź brzmi TAK, jaką pompę powinienem dostać, z którą wszyscy mieliście dobre doświadczenia? Widzę je od około 68 do 115 dolarów. Czy mogę dostać odpowiednie przewody do zbiornika w sklepie z częściami samochodowymi?

Czy ten jest dobry?
 
#25 ·
To prawdopodobnie problem z uruchomieniem.

Przewód wysokiego ciśnienia w łodzi podwodnej kosztuje około 20 dolarów za stopę (i jedna stopa wystarczy do pracy). Ma 8 mm. Kiedy zdejmujesz kołnierz pompy paliwa z dna zbiornika, czeka cię kilka pułapek... po pierwsze, miej kilka dużych uszczelek typu viton (poszukaj w wątku z odpowiednikami części na górze forum). Możesz je kupić za około 12,00 $ u dealera lub za 0,50 $ w miejscu takim jak McMaster Carr. Upewnij się, że wyjmujesz pompę paliwa z obudowy, aby móc wyczyścić sitko. Smoczki na obudowie nie są karbowane, a przewód paliwowy ma tendencję do ślizgania się. Upewnij się, że kupujesz dobre zaciski do wtrysku paliwa i biorę pilnik do smoczka. Wytnij małe nacięcie z jednej strony... wtedy, gdy zacisk się dokręca, przewód paliwowy wypełnia nacięcie i się nie ześlizguje. Przesuń palcem po krawędzi otworu, aby sprawdzić, czy nie ma zadziorów, które mogłyby przeciąć duży o-ring. Użyj trochę smaru do o-ringów i powinien wejść gładko. Dodaj trochę benzyny i sprawdź, czy nie ma wycieków, zanim ponownie założysz zbiornik na motocykl (nie pytaj mnie, skąd wiem...). I to oczywiste (ale i tak to powiem), wymień filtr paliwa, gdy już tam jesteś.

Nie wymieniłbym pompy, chyba że masz problem. W wątku z odpowiednikami części znajduje się numer części Bosch... pompa kosztuje około 40 $.
 
#26 ·
Ok, wszystko rozebrane....łatwe do zrobienia! Przez filtr tak trudno jest przedmuchać, że moja twarz zrobiła się czerwona! A przewody po stronie ciśnieniowej są spuchnięte i myślę, że w krótkim na zdjęciu jest dziura lub pęknięcie. Plus, zacisk na końcu krótkiego był poza krawędzią przewodu, nieprawidłowo dopasowany.