użyj podanego momentu obrotowego i smaru razem
Jeśli instrukcja przewiduje stan suchy, a chcesz użyć smaru zapobiegającego zapiekaniu, to tak, jeśli element mocujący jest stosunkowo mały, jak m6/8/może 10, to powinieneś zmniejszyć moment obrotowy, w przeciwnym razie ryzykujesz rozciągnięcie śruby z powodu momentu dokręcania przyłożonego do wydłużenia śruby, a nie pokonywania tarcia
Ducati ułatwia sprawę, ponieważ wydaje się, że prawie wszystkie krytyczne elementy mocujące określają jakiś smar... po prostu postępuj zgodnie z instrukcją
Osobiście lubię dobre klucze dynamometryczne, takie jak Tohnichi, jeśli aplikacja pozwala zobaczyć tarczę. Zwłaszcza w przypadku mniejszych śrub, gdzie nadmierny moment obrotowy szybko doprowadzi do złego wyniku. Dobre klucze dynamometryczne zasadniczo zachowują kalibrację na zawsze, chyba że upuścisz je, przekręcisz lub użyjesz do poluzowania itp...