Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Moment dokręcania śruby zaciskowej przedniego koła

1 reading
23K views 30 replies 16 participants last post by  DaveNZ  
#1 ·
Mam Multi Standard z 2013 roku ze standardowymi widelcami (nie elektronicznymi). Oprócz dokręcania ręcznego, czy jest jakaś specyfikacja momentu obrotowego dla tych śrub? Mam arkusz momentów obrotowych, który wszyscy publikują, ale nie mogę znaleźć tych śrub.

Wszelka pomoc jest mile widziana.
 
#2 ·
Nie mam klucza dynamometrycznego, więc zawsze oznaczam śruby, gdy decyduję się je wyjąć. Ponieważ ostatnio miał je dealer, mam nadzieję i zakładam, że wszystkie śruby są dokręcone zgodnie ze specyfikacją. W ten sposób robię większość moich technicznych prac mx, takich jak zdejmowanie kół, zacisków itp.
 
#4 ·
I dont have a tq wrench so whenever I decide to remove bolts I always mark them. Since the dealer had it last, im hoping and assuming that all bolts are tightened to spec. Thats Pretty much how I do most of my technical mx such as removing wheels, calipers, etc.
:| Hmmm... Might want to rethink that for things like wheels and calipers. (What if your dealer doesn't have a torque wrench either?)
 
#12 ·
-MTS Standard z ABS: 10nm +/- 5% ......(metoda 1-2-1, jak sądzę)

w razie gdyby ktoś inny się zastanawiał,
-Rowery wyposażone w Ohlins 2010-2012 = 19nm

-Rowery wyposażone w Sachs 2013-2014 = 10nm, ale niesprawdzone....

szukajka dałaby te same wyniki. ;)
Dzięki kolego. Wiedziałem, że to mała liczba, ale to najniższa, jaką widziałem na śrubach zaciskowych przedniej osi. I to nm, a nawet nie ftlbs.
 
#6 ·
Możesz również uszkodzić dolne odlewy na swoim widelcu, nadmiernie je dokręcając. Wiem to z doświadczenia, ponieważ pękłem odlewy na pierwszym motocyklu KTM, który posiadałem lata temu. 10-15 Nm to dobra zasada dla tych śrub. Naprawdę musisz posiadać i używać klucza dynamometrycznego do takich śrub. Na przykład możesz odkształcić rury widelca, nadmiernie dokręcając śruby dolnego potrójnego zacisku.
 
#7 ·
Mam nadzieję, że nikogo nie wkurzę ani nie zranię niczyich uczuć, ale......wydajesz 20 000 dolarów na rower i nie kupujesz wysokiej jakości klucza dynamometrycznego? NIE jestem bogaty, a kupno tego roweru było dużą inwestycją, ale mam dwa (2) klucze dynamometryczne Precision Instrument (firma, która buduje klucze dla Snap-On), jeden 50 Nm, ponieważ większość śrub w tym rowerze jest poniżej tej wartości. Koszt? Około 135 dolarów.
 
#8 ·
Zdecydowanie zainwestowałbym w dobry zestaw kluczy dynamometrycznych, jeśli lubisz majsterkować przy swoich rzeczach. Nie muszą być też przesadnie drogie. Nie mamy do czynienia z precyzyjnymi maszynami, więc możesz się pomylić o więcej niż 5% i nadal będzie dobrze.
 
#11 ·
Nawet klucze dynamometryczne Harbor Freight są lepsze niż brak kluczy dynamometrycznych
Mój klucz dynamometryczny HF 1/4" zdecydował, że nie "KLIKNIE", wyciągnął trochę gwintów z otworu, niezadowolony. Zatrzymalem się, kiedy zorientowałem się, że coś jest nie tak. Użyłem dłuższego mocowania i udało mi się złapać trochę dodatkowych gwintów w otworze. Nie krytyczne mocowanie i miałem szczęście, że w otworze było dodatkowe gwinty. Klucze HF są warte 20 dolarów, które Ty/my skąpcy na nie wydajemy. Zwróć uwagę podczas dokręcania! i sprawdź wcześniej, czy klucz kliknie przy tak niskich wartościach. Dokładny mały klucz dynamometryczny jest na mojej liście. A testowanie lub certyfikacja kluczy może kosztować tyle samo, co nowy klucz. Czy są jakieś oferty na DOBRY mały klucz dynamometryczny?? Może uda nam się zorganizować zakup grupowy???
 
#13 ·
Słyszałem, że ze względu na aluminium śruby zaciskowe trzeba wkręcać ostrożnie. Pokazaliście mi światło. Jaka jest dobra strona internetowa, aby to zamówić? Lubię te, które robią beeeeeeeep.
 
#16 ·
Słyszałem, że ze względu na aluminium śruby zaciskowe trzeba wkręcać ostrożnie. Pokazaliście mi światło. Jaka jest dobra strona internetowa, aby to zamówić? Lubię te, które robią beeeeeeeep.
Zawsze lubiłem rzeczy Craftsman z Sears, chociaż niektórzy ludzie nie lubią narzędzi Sears. Nie są najdroższe, ale są dokładne, a Sears za nimi stoi. Kilka lat temu zepsułem jeden z ich kluczy dynamometrycznych, próbując dokręcić śrubę do granic możliwości klucza i coś w nim pękło. Miałem klucz od kilku lat, ale wymienili go bez problemu.

Używam klikaczy, a nie brzęczyków, co jest krokiem naprzód w stosunku do kluczy belkowych, których używałem wcześniej.
 
#14 ·
Sprawdź stronę internetową Check Precision Instruments. Mają 3 lub 4 różne rodzaje kluczy dynamometrycznych. Kupiłem 2 różne rodzaje, 1 o wartości 100 lbs.ft., a drugi 50 Nm (około 37 lbs.ft.). Mój klucz 50 Nm to typ, którego nigdy wcześniej nie używałem, ale jest znacznie łatwiejszy w ustawianiu i obsłudze.
 
#17 ·
Naprawdę nie rozumiem, jak można nazywać się complexCarlo i nie posiadać porządnego klucza dynamometrycznego. To dziwne.
Każdy ma swoją własną interpretację. Po prostu mam przyjaciela z mnóstwem narzędzi, które zwykle pożyczamy, jeśli druga osoba ich nie ma. Kolejna rzecz, którą mogę skreślić z mojej listy.
 
#18 ·
Uważaj na te tańsze klucze dynamometryczne MIC = Made in China, ponieważ niektóre są wykonane z Chinesium ~ rodzaju metalu, tylko bardziej miękkiego....

Mam trzy wysokiej jakości klucze dynamometryczne SATA do wszystkich moich prac motocyklowych i rowerowych = 5-25NM / 10-100NM / 68-340NM.
 
#19 ·
Używam kluczy dynamometrycznych zawsze, gdy to możliwe - uważaj, aby nie dokręcać nakrętki zbyt wolno - może to opóźnić punkt końcowy w niektórych kluczach dynamometrycznych i uszkodzić gwint.
Również mechanik powiedział mi kiedyś, żeby zmniejszyć moment obrotowy podczas używania preparatu zapobiegającego zapiekaniu. Czy ktoś się z tym zgadza??
 
#20 ·
Również mechanik powiedział mi kiedyś, żeby zmniejszyć moment obrotowy, jeśli używam smaru antyzatarciowego. Czy ktoś się z tym zgadza?
Po prostu dokręcam do zalecanego momentu obrotowego i używam smaru antyzatarciowego lub blokady gwintu tam, gdzie jest to wskazane.
 
#21 ·
użyj podanego momentu obrotowego i smaru razem

Jeśli instrukcja przewiduje stan suchy, a chcesz użyć smaru zapobiegającego zapiekaniu, to tak, jeśli element mocujący jest stosunkowo mały, jak m6/8/może 10, to powinieneś zmniejszyć moment obrotowy, w przeciwnym razie ryzykujesz rozciągnięcie śruby z powodu momentu dokręcania przyłożonego do wydłużenia śruby, a nie pokonywania tarcia

Ducati ułatwia sprawę, ponieważ wydaje się, że prawie wszystkie krytyczne elementy mocujące określają jakiś smar... po prostu postępuj zgodnie z instrukcją

Osobiście lubię dobre klucze dynamometryczne, takie jak Tohnichi, jeśli aplikacja pozwala zobaczyć tarczę. Zwłaszcza w przypadku mniejszych śrub, gdzie nadmierny moment obrotowy szybko doprowadzi do złego wyniku. Dobre klucze dynamometryczne zasadniczo zachowują kalibrację na zawsze, chyba że upuścisz je, przekręcisz lub użyjesz do poluzowania itp...
 
#22 ·
Pomoc z momentem obrotowym

2014 PP z Sachs Skyhook: jaki jest moment obrotowy dla czterech przednich śrub zaciskowych osi. Dla modeli '10-'12 wynosił 19 Nm, ale uważam, że dla modeli '13-'14 jest inny, ponieważ widelce mają zupełnie inną konstrukcję. Zadawałem to pytanie już wcześniej, ale jedyna odpowiedź, jaką otrzymuję, jest taka, że myślą, że to te same 19 Nm.
 
#23 ·
2014 PP w/ Sachs Skyhook: jaka jest specyfikacja momentu obrotowego dla czterech przednich śrub zaciskowych osi? Dla modeli '10-'12 wynosiła 19 Nm, ale sądzę, że jest inna dla modeli '13-'14, ponieważ widelce mają zupełnie inną konstrukcję. Zadawałem to pytanie już wcześniej, ale jedyna odpowiedź, jaką otrzymuję, jest taka, że myślą, że to te same 19 Nm.
12 Nm
 
#24 ·
Czy to nie jest pytanie, na które instrukcja obsługi lub dealer może łatwo odpowiedzieć? Chodzi mi o to, że ludzie wielokrotnie oferowali odpowiedzi na ten temat... 10 nm, 12 nm itp.... Jeśli odpowiedź komuś nie odpowiada, to należy zwrócić się do absolutnego autorytetu, którym, jak sądzę, jest instrukcja obsługi lub technik/dealer Ducati.
 
#26 ·
Czy to nie jest pytanie, na które instrukcja obsługi lub dealer mogą łatwo odpowiedzieć? Chodzi mi o to, że ludzie wielokrotnie oferowali odpowiedzi na ten temat.....10nm, 12nm itp......jeśli odpowiedź komuś nie odpowiada, to idź do absolutnego autorytetu, którym, jak sądzę, jest instrukcja obsługi lub technik/dealer Ducati.
Instrukcja obsługi nic o tym nie mówi. Zadzwonię do dealera i zapytam, ale w przeszłości otrzymywałem od nich błędne informacje, np.: jaki rozmiar klucza imbusowego jest potrzebny do napędów cush: dealer powiedział 10 mm, a jest 12 mm. To forum jest często bardziej dokładne niż "inne" źródła, ale moje wyszukiwania nie przyniosły jednoznacznej odpowiedzi... więc zapytałem.
 
#25 ·
Gdy nie ma klucza dynamometrycznego

Możesz skalibrować swoją dłoń, umieszczając klucz 3/8 cala na napędzie klucza dynamometrycznego. Teraz połóż kciuk na główce klucza i dokręć klucz bardzo mocno tylko palcem wskazującym i zapisz wyniki. Teraz użyj dwóch palców, wskazującego i środkowego, następnie dodaj serdeczny, a następnie wszystkie cztery. Zapamiętaj te wyniki i prawdopodobnie jesteś bezpieczniejszy niż używając chińskiego klucza dynamometrycznego z grzechotką. Moje wyniki to:

Palec. NM. IN LB

1 = 8.5 / 75
2 = 11.5 / 100
3 = 16.5 / 145
4 = 22.5 / 200

Surowe, ale skuteczne.
 
#29 ·
Mój lokalny, najbardziej doświadczony i certyfikowany przez Ducati technik powiedział 16 Nm dla śrub zaciskowych przedniej osi Sachs. JEŚLI ktoś usłyszy coś innego, prosimy o zamieszczenie swoich ustaleń i źródła. Mam nadzieję, że ktoś tutaj będzie miał instrukcję serwisową dla modeli '13-'14 multis i udzieli nam ostatecznej odpowiedzi.
 
#31 ·
W naszym lokalnym warsztacie zawieszenia Ohlins właściciel widział wiele pękniętych podstaw widelca z powodu nadmiernego dokręcania śrub zaciskowych. Zapytałem go, słysząc o pękaniu widelców Ohlins, i powiedziałem mu, że w instrukcji jest 19 Nm, a on powiedział, że nigdy nie dokręca ich powyżej 10 Nm, ponieważ są to śruby zaciskowe. Mam również 2 klucze dynamometryczne, 0-30 Nm i klucz 25-250 Nm. Absolutnie niezbędny element wyposażenia.