Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Ervaring met Omnia Racing?

11K views 11 replies 4 participants last post by  aftriathlete  
#1 · (Edited)
Heeft er wel eens iemand gekocht bij Omnia Racing (OmniaRacing.net)? Bedrijf gevestigd in Italië -- Ik heb 2 maanden geleden geprofiteerd van de goede Euro-naar-USD wisselkoersen om een EVR slipper clutch te kopen voor mijn Daytona racefiets, en ik heb ofwel de verkeerde kit gekregen of er ontbreekt een spacer of ring omdat mijn race shop hier het nu twee keer heeft geprobeerd te installeren zonder succes. Ik heb ze nu een week gemaild met het verzoek om een retourzending, maar heb nog niets van ze gehoord. Bedankt voor alle inzichten die iemand zou kunnen hebben.

OPMERKING: Er is geen redelijke kans dat de monteur het verkeerd installeert, alleen om die opmerking voor te zijn. Evan Steel Performance hier is legitiem -- momenteel zijn beide jongens crew chiefs voor Motoamerica teams en zijn in het verleden crew chief geweest voor het EBR World Superbike team. Het probleem met de koppeling lijkt te zijn dat de totale hoogte van de koppeling met de drukgroep 4 mm korter is dan de hoogte van de standaard koppeling/drukgroep, waardoor de actuatorarm niet goed kan worden ingeschakeld.

#3 ·
Dus ik kreeg vanmorgen nog een e-mail terug van hen, die bevestigt tenminste dat ze hem hebben ontvangen. Er stond in feite alleen maar "we overleggen met EVR", maar het is tenminste iets en ik weet dat ze hem hebben ontvangen. Ik heb gisteravond ook zelf rechtstreeks een e-mail naar EVR gestuurd, dus voordat ik antwoord kreeg van Omnia - Evr antwoordde vrij snel en vroeg om specifieke foto's van de kit die ik had ontvangen om te zien of ik de verkeerde kit of een verkeerd onderdeel in de kit had ontvangen of wat. Dus meer volgt, maar ik heb er tenminste wat beweging in gekregen.

#4 ·
KOOPERS PAS OP als u ooit overweegt om van Omnia Racing te kopen. Na 3 weken e-mails heen en weer (hun antwoorden waren bijna woord voor woord elke keer maar één zin dat "we wachten op nieuws van EVR"), zijn ze nu verdwenen en reageren ze niet meer op mijn e-mails of verzoeken om vervanging of terugbetaling. Het lijkt er dus op dat dit een geval is van het verkopen van een product aan een overzeese klant, wetende dat ze ermee weg kunnen komen om niet verantwoordelijk te worden gehouden om het goed te maken met de klant als er een probleem is.

Normaal gesproken hou ik niet van dit soort berichten, maar dit is slechts een datapunt voor iedereen die in de toekomst van hen zou kunnen kopen. Mensen kunnen hun eigen beslissing nemen, maar als iemand verdere informatie hierover en de correspondentie die we hebben gehad wenst, kunt u mij een PB sturen. Wie weet, misschien zijn ze een geweldig bedrijf voor kopers in Italië, aangezien ze verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor de verkoop binnen het land.

• Like
Reactions: dr. jones
#5 ·
Ik heb dit soort ervaringen met internationaal winkelen gehad. Het is zeldzaam, maar het gebeurt wel. Daarom gebruik ik altijd Paypal. Zij zijn echt de enigen die uw geld direct kunnen terugbetalen als dergelijke incidenten zich voordoen. Ik ga mogelijk hetzelfde doen met een fabrikant van kuipwerk in Italië, maar ik wacht af. Gelukkig heb ik via Paypal gekocht en heb ik verhaal als dat nodig is.

#6 ·
Ik heb nog nooit een claim hoeven indienen via Paypal, maar op basis van wat je hier zei, heb ik dat net gedaan. Het lijkt erop dat het even duurt, ze hebben tot 28 juni de tijd om "het geschil op te lossen" en dan kan ik het als een echte claim indienen. Ik dacht er niet eens aan om de Paypal-route te nemen, aangezien ik het eind maart heb gekocht, dus was ik vergeten dat ik Paypal gebruikte en niet alleen hun website-betalingsoptie. We zullen zien hoe het hier vandaan gaat. Bedankt man.

#7 ·
Welnu, ze hebben de terugbetaling al geweigerd en gezegd: "we nemen contact op met EVR." Dus dit is vermoeiend... Dit is tot op zekere hoogte het luchten van vuile was, dus als dit ongepast is, verwijder het dan alsjeblieft. Maar ik heb net gereageerd op hun weigering van terugbetaling met de volgende info die de correspondentie samenvat:

Met respect, de enige reactie die ik van uw klantenservice heb ontvangen is: "we wachten om iets van EVR te horen." Dus ik heb persoonlijk contact opgenomen met EVR op 24 mei, en er zijn e-mails uitgewisseld op 25 mei (ze vroegen om foto's van de kit die ik ontving, die ik hen op 25 mei stuurde); 25 mei (ze vroegen of de kit een 3,5 mm spacer bevatte, waarop ik op 27 mei antwoordde dat ja, deze ring wel was inbegrepen); 30 mei (ze beschreven de ringconfiguratie die nodig was voor de montage, wat mijn monteur tevergeefs probeerde, waarop ik op 30 mei antwoordde dat dit nog steeds niet werkte); 31 mei (ze stuurden een foto van de ringconfiguratie die ze op 30 mei beschreven, waarop ik op 31 mei antwoordde dat het oorspronkelijke probleem nog steeds bestaat, dat de koppelingsbedieningsarm de drukgroef niet kan inschakelen omdat de drukgroep te kort is); opnieuw op 31 mei (ze zeiden: "het spijt ons zeer, maar we begrijpen de problemen die u heeft niet. We hebben ongeveer 25 koppelingen verkocht en klanten hebben ze zonder problemen geïnstalleerd. We denken dat er iets mis is met uw procedures.") Mijn laatste correspondentie met EVR was op 31 mei toen ik reageerde op hun bericht met de tekst: "Mijn monteur is een professionele racemonteur en een van de besten in de VS, die in het verleden voor World Superbike-teams heeft gewerkt. Ik beweer dat er iets mis is met de kit, en op dit punt, na drie keer te hebben geprobeerd hem te installeren en alles te hebben geprobeerd wat Carmen heeft aanbevolen en het nog steeds niet werkt, wil ik de koppeling graag retourneren." Ze antwoordden met: "Het spijt me, maar om de koppeling terug te sturen, moet je Omnia Racing vragen. We kunnen daar niets over zeggen." Dus het kan me niet schelen om te wachten op het antwoord van EVR, ze hebben al geprobeerd het probleem tevergeefs op te lossen en nu zeggen ze dat het nu aan jou is om de koppeling terug te sturen. Dit duurt al lang genoeg en ik heb al $255 aan arbeidskosten betaald omdat mijn werkplaats heeft geprobeerd deze koppeling te installeren.

#9 ·
Voor de redenen van het geschil heb ik "Ander model" en "Ontbrekende onderdelen" geselecteerd. Hopelijk maakt het feit dat ik al geprobeerd heb de koppeling te laten installeren (3 keer) het verzoek om terugbetaling niet ongeldig - ik hoop dat het het verzoek sterker maakt.

#10 ·
Dit is een pijnlijke les om altijd alleen bij Motowheels te kopen. Het is niet de moeite waard om met een overzees bedrijf te rommelen om een paar dollar te besparen. En ik heb altijd veel geluk gehad met de jongens van Motowheels.

#12 ·
Matt, bedankt voor je contact. Op dit moment denk ik dat ik deze Paypal-geschil/claim gewoon zijn beloop moet laten, tenzij er een manier is waarop je dat proces kunt beïnvloeden. Maar ik heb de indruk dat niets deze Omnia Racing-mensen op een positieve manier zal beïnvloeden.

Trouwens, ik heb gisteravond wat spullen van je gekocht, wat 53/56 vorkhoezen voor het gebruik van Ohlins triples met de Showas!