Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Ducati 250 M3

5.3K views 14 replies 8 participants last post by  Duccout  
#1 ·
Ik heb een vintage Ducati 250 M3 verworven. Ik geloof dat dit het productiejaar 1964 is. Het VIN is: DM200E*155455*GM1007OM
Het motornummer is: DM250M3 103637
De motorfiets is voor 98% compleet (kettingbeschermer en filterdeksels ontbreken)
De kilometerteller geeft de kilometerstand van 9 mijl aan. De motorfiets is vrij zeldzaam. De velgen zijn Borrani-18x2 1/4 - RECORD
De motor is niet vastgelopen.
Ik ben in het VK en de DVLA heeft geen gegevens van vóór 1981, dus ik kan de motorfiets hier niet registreren. Aangezien het onwaarschijnlijk lijkt dat ik de motorfiets in het VK kan gebruiken, is er iemand die geïnteresseerd zou zijn om de motorfiets te kopen en de restauratie af te ronden. Het is te goed om alleen voor onderdelen te verkopen.
Ik kan meer foto's sturen.

Attachments

#2 ·
Hallo Adam en welkom op het forum.

Sta me toe een paar correcties op uw informatie aan te brengen:

Het framenummer, DM200E*155455* is voor een 200cc Elite uit 1960.
(Opmerking: dit nummer is GEEN VIN of 'Vehicle Identification Number'. Deze bestonden toen nog niet.)
Deze toeschrijving wordt bevestigd door de homologatiecode: IGM 1007 OM.
Er zijn slechts 1.486 van deze Elites gemaakt.

In dit frame heeft iemand een latere 250cc vijfversnellingsmotor geplaatst. Het nummer, 103637, suggereert uit 1967, niet 1964.

Bovendien is de motorfiets aangepast voor de race: dubbele bougie, Amal carburateur, kickstart verwijderd en afgedicht, extra en aangepaste olieaftappen, achterste sets, voorrem, veel spullen. Wie weet welke mods intern zijn gedaan.

De Borrani-velgen zijn trouwens niet origineel voor de motorfiets; maar ik zou moeten controleren waar ze vandaan komen. Mogelijk later wide-case.

Proost

Craig

#4 · (Edited)
Ik denk niet dat het een tragedie zou zijn om hem uit elkaar te halen of om van de onderdelen een racefiets te bouwen. Als je hem tenminste uit elkaar haalt, kunnen de goede dingen iemand helpen er een weer tot leven te wekken.

#7 ·
Hallo Adam,

Als flynbulldog: Het feit dat uw velgen geen 4-cijferige code hebben (bijv. '4741') betekent dat het aftermarket Borranni-artikelen zijn, d.w.z. dat ze niet voor een specifieke fabrikant of voor een specifiek model motorfiets zijn geproduceerd. De man die ze monteerde, deed dit om het gewicht van zijn racefiets te verminderen. Ik hoop dat ze hem veel succes hebben gebracht ...

Als Ian: de tachoaandrijving is hoogstwaarschijnlijk ex-Vic Camp. Colin (Duccout hier) weet misschien meer.

Wat de waarde betreft, daar doe ik altijd geen uitspraken over. Maar misschien wilt u contact opnemen met John Fallon van Made in Italy Motorcycles in Stowmarket.

Ciao

Craig

#8 ·
Jammer dat je het niet kunt registreren en ermee kunt rijden. Als je het uit elkaar zou halen, zou ik dat frame heel graag willen hebben, maar dan zou ik hetzelfde probleem hebben als jij nu.
Bureaucratie is een beer om rekening mee te houden.
Het zou nog steeds leuk kunnen zijn, ga er vintage mee racen!

#11 ·
Hoi Adam

een racefiets van lang geleden. De toerenteller aandrijving is een Smiths item verkocht door Vic Camp. Dat geldt ook voor de Milano twin leading voorremplaat. Het werd gemaakt door Robinson. Ik zal de verkoopfolder toevoegen.

Groeten Eldert
Dat is uitstekend, Eldert! Bedankt. Ik zocht naar een Vic Camp advertentie, maar vond niets.

(Dus DAT is hoe een Robinson Milano rem eruit ziet ... :))

#13 ·
Vic Camp! Wat een geweldige kerel! Ik woonde op vijf minuten afstand van zijn winkel, die een echte ouderwetse fietsenwinkel was, klein en volgepropt met fietsen. Ik keek vaak door het raam naar de Italiaanse exotica, die er zo mooi uitzag in vergelijking met Britse fietsen; ik zou zeggen 'elegant vervaardigd'. Toen ik de desmo Singles en de late Mark 3's zag, moest ik er een hebben en was ik verslaafd.

Vic was een aardige kerel, vriendelijk, grappig, en de winkel was meer een hobby dan een bedrijf. Hij hield me er vaak van af om onderdelen te kopen en zei me dat ik mijn geld niet moest verspillen. Hij stak ook veel in fietsen, sponsorde races en leidde de raceschool. Ik geloof dat hij Maltees was en daar met pensioen ging nadat de lokale raad zijn winkel had gesloten, maar helaas slechts een week later overleed; het moet vreselijk zijn geweest voor zijn vrouw Rose. Vic had een monteur in dienst, Bert Furness, die niet lovend was over het bedrijf, een ellendeling die erg sarcastisch kon zijn tegen de klanten. Het is allemaal alweer lang geleden.

#15 ·
Craig,

Ik neem aan dat 'Camp' de verbasterde vorm van 'Campese' is?? Ik herinner me dat er zes 350 Desmos werden uitgepakt buiten Vic's winkel (C+H waren niet geĂŻnteresseerd in de 350 Desmos) en ik wou echt dat ik er een had gekocht.

Colin