Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Błąd czujnika położenia wału korbowego

1 reading
41K views 51 replies 11 participants last post by  Yorik  
#1 ·
Jak objawia się usterka czujnika położenia wału korbowego?

Postanowiłem podłączyć DucatiDiag po wszystkich ostatnich rozmowach na ten temat i proszę bardzo, miałem komunikat o błędzie, który mówił: "P0335 usterka obwodu czujnika położenia wału korbowego A".

Motocykl wydaje się działać dobrze. Czy ktoś wie, co to może być?
 
#3 ·
Cóż, myślę, że najpierw sprawdzę wszystkie połączenia przewodów i zresetuję komunikat o błędzie. Potem wybiorę się na miłą przejażdżkę w weekend i zobaczę, czy komunikat powróci. Jak mówiłem, wydaje się działać dobrze, więc może to był tylko chwilowy problem.
 
#4 ·
Cóż, kiedy mój zawiódł, to nie była całkowita awaria. Rower uruchamiał się i działał, dopóki silnik nie osiągnął normalnej temperatury roboczej, a potem gasł. Silnik zawsze uruchamiał się ponownie, ale gasł przy około 1700 obr./min. Zaledwie wystarczająco, aby wrócić na drogę.

Więc siedziałem na poboczu drogi, aż silnik ostygł na tyle, by móc znowu jechać. Może jeszcze dwie mile lub dziesięć. Jestem pewien, że każda awaria jest inna, ale to moje doświadczenie. Kupiłem kolejny na eBay i wszystko w porządku.
 
#10 ·
Nie pamiętam, gdzie je znalazłem, ale oto kilka, które znalazłem i zachowałem "na wszelki wypadek"...:

COIL 10.1 Błąd cewki cylindra poziomego
COIL 10.2 Błąd cewki cylindra poziomego
COIL 11.1 Błąd cewki cylindra pionowego
COIL 11.2 Błąd cewki cylindra pionowego
INJE 12.1 Błąd wtryskiwacza cylindra poziomego
INJE 12.2 Błąd wtryskiwacza cylindra poziomego
INJE 13.1 Błąd wtryskiwacza cylindra pionowego
INJE 13.2 Błąd wtryskiwacza cylindra pionowego
PUMP 16.0 Błąd przekaźnika pompy paliwa
FAN 18.1 Błąd przekaźnika wentylatora
FAN 18.2 Błąd przekaźnika wentylatora
STRT 19.1 Błąd stycznika rozrusznika
STRT 19.2 Błąd stycznika rozrusznika
STEP. 21.1 Błąd silnika krokowego
STEP. 21.2 Błąd silnika krokowego
STEP. 21.3 Błąd silnika krokowego
LAMB. 22.1 Błąd grzałki lambda
LAMB. 22.2 Błąd grzałki lambda
EXVL 23.1 Błąd silnika zaworu wydechowego
EXVL 23.2 Błąd silnika zaworu wydechowego
EXVL 23.3 Błąd silnika zaworu wydechowego
EXVL 23.4 Błąd silnika zaworu wydechowego
EXVL 23.5 Błąd silnika zaworu wydechowego
TPS 1.1 Błąd czujnika położenia przepustnicy
TPS 1.2 Błąd czujnika położenia przepustnicy
PRESS 2.1 Błąd czujnika ciśnienia
PRESS 2.2 Błąd czujnika ciśnienia
T.WAT 3.1 Błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika
T.WAT 3.2 Błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika
AIR 4.1 Błąd czujnika temperatury powietrza
AIR 4.2 Błąd czujnika temperatury powietrza
BATT 5.1 Błąd napięcia akumulatora
BATT 5.2 Błąd napięcia akumulatora
LAMB 6.1 Błąd czujnika lambda
TILT 6.2 Błąd czujnika lambda 2
DTC 8.0
Błąd układu kontroli trakcji (błąd może wystąpić tylko wtedy, gdy motocykl został wyposażony w zestaw kontroli trakcji dostępny w Ducati Performance)
ECU 30.0 Błąd ECU silnika
PK.UP 34.0 Błąd czujnika odbioru
SPEE. 36.0 Błąd czujnika prędkości
IMMO 37.0 Błąd immobilizera
IMMO 37.1 Błąd immobilizera
IMMO 37.3 Błąd immobilizera
IMMO 37.4 Błąd immobilizera
IMMO 37.5 Błąd immobilizera
CAN 38.0 Błąd linii CAN
 
#11 ·
Czy były jakieś objawy... takie jak wypadanie zapłonu w motocyklu lub coś w tym stylu? Niektórzy w przeszłości pisali, że powierzchnia czujnika może być zabrudzona. Może warto sprawdzić to najpierw... i sprawdzić również szczelinę czujnika.

Kiedy się nad tym zastanowisz, ile czujników położenia wału korbowego padło w twoim samochodzie? Mimo że kupiłem nowy czujnik... nie zainstaluję go, dopóki nie potwierdzę, że ten w motocyklu jest uszkodzony. Oczywiście to może mnie unieruchomić...
 
#12 ·
Czy były jakieś objawy... takie jak wypadanie zapłonu w motocyklu czy coś w tym stylu? Niektórzy w przeszłości pisali, że powierzchnia czujnika może być zabrudzona. Może warto to najpierw sprawdzić... i sprawdzić również szczelinę czujnika.
Ha! Właśnie zamówiłem używane urządzenie od sponsora strony Gotham Cycles. Och, cóż. Spróbuję wyczyścić stare i mieć zapasowe na wszelki wypadek. Powinienem prawdopodobnie zamówić również zestaw podkładek. Widziałem je na czyjejś stronie internetowej - nie pamiętam czyjej.

Dzięki za listę kodów błędów, ale powinienem był wspomnieć, że mam 5 rano, które używa innych kodów. Mój mówi P0335.

Jeśli chodzi o objawy... Uważałem na dzisiejszej przejażdżce (ładne 6 godzin) i zauważyłem tylko najmniejsze potknięcie przy około 4200 obr./min. Rzecz w tym, że nie było to spójne. Kto wie, może jest po prostu wszystko zabrudzone.
 
#13 ·
Co do cholery? :mad:

Czy ktoś kiedykolwiek wyjmował czujnik położenia wału w ST3? To jak jeden z tych idiotycznych testów. Wychodzi do punktu, w którym potrzebujesz jeszcze dwóch milimetrów prześwitu. Czy naprawdę muszę wyjmować dolny wąż pompy wodnej? Naprawdę? :mad:
 
#15 ·
OK. Wyjąłem czujnik. To było zdecydowanie ćwiczenie cierpliwości. :eek: Nie mogę się doczekać, aż jutro przyjdzie zamiennik.

W każdym razie, było na nim trochę brudu, ale moim zdaniem, za mało, żeby spowodować awarię. Wygląda na to, że ma jakieś rysy na maleńkim odbiorniku (ale nigdzie indziej), więc może szczelina powietrzna była zbyt ciasna. Nie sprawdziłem tego przed demontażem. Dlaczego prawidłowo wyregulowana szczelina miałaby się zmienić? To nie jest tak, że te rzeczy się zużywają lub wymagają regularnej regulacji.

Trochę mnie kusi, żeby go włożyć z powrotem, sprawdzić szczelinę i wypróbować, ale chyba włożę ten drugi.
 
#17 ·
Flywheel nut tight? if it loosens it can wiggle on the spline and rub the sensor.
To byłoby naprawdę do bani. Ale nie sądzę, żeby tak było. Plastik, który otacza metalowy przetwornik, wydaje się wcale nie być zużyty. Przyjrzę się temu dobrze jutro.

Przy okazji, czujnik jest produkowany przez firmę Bosch, więc prawdopodobnie można go znaleźć w wielu innych pojazdach.
 
#18 ·
To zależy. Trochę wiórów może zakłócić sygnał w zależności od pola, które generuje i czy zmienia timing.

Z mojego doświadczenia wynika, że czujnik indukcyjności nigdy nie może być zbyt blisko, o ile nie ma kontaktu. Im bliżej, tym dokładniejszy sygnał.

Miłego dnia.
 
#20 · (Edited)
Przyjmuję do wiadomości poprawkę. Nie odczytuje z koła zamachowego, ale z napędzonej zębatki rozrządu, bardzo blisko koła zamachowego. Minęło kilka miesięcy, odkąd zdjąłem owiewki i w tym czasie wyciągnąłem mój przetwornik, aby sprawdzić, czy nie ma wiórów, ponieważ zdjąłem owiewki. Twoje otarcie musiało więc nastąpić w inny sposób.
 
#21 ·
Przyjrzałem się temu bardzo dobrze pod lupą i są rysy przechodzące łukiem. Są też w plastiku. Jest też rysa przechodząca przez łuki.

Należy pamiętać, że trzeba mieć lupę, żeby je zobaczyć, więc te rzeczy są niezwykle drobne. Dostawa zamiennika została przesunięta o jeden dzień, więc porównam go z nowym jutro.
 
#26 ·
Masz pod ręką "marker Sharpie"? Pokryj końcówkę, zainstaluj przetwornik, obróć silnik (nie uruchamiaj go), wyjmij przetwornik. Jeśli Sharpie się starł, jesteś za blisko, jeśli nie, wyjmij podkładkę i spróbuj ponownie. Dodaj podkładkę po znalezieniu otarcia. Lub bez podkładek wciśnij przetwornik i sprawdź, czy Twoje czujniki zmieszczą się pod obszarem śruby mocującej. Powiedzmy, że zmieścisz 0,1 mm pod zakładką mocującą, więc musisz dodać podkładkę 0,5 mm i podkładkę 0,2 mm, aby uzyskać luz 0,6 - 0,8. Upewnij się, że jesteś we właściwym miejscu na kole zębatym, jeśli próbujesz w ten sposób.
 
#27 ·
Masz pod ręką "marker Sharpie"? Pokryj końcówkę, zainstaluj przetwornik, obróć silnik (nie uruchamiaj go), wyjmij przetwornik. Jeśli Sharpie się starł, jesteś za blisko, jeśli nie, wyjmij podkładkę i spróbuj ponownie. Dodaj podkładkę po znalezieniu otarcia. Lub bez podkładek wciśnij przetwornik i sprawdź, czy twoje szczelinomierze zmieszczą się pod obszarem śruby mocującej, powiedzmy, że zmieścisz 0,1 mm pod zakładką mocującą, więc musisz dodać podkładkę 0,5 mm i podkładkę 0,2 mm, aby uzyskać luz 0,6 - 0,8, upewnij się, że jesteś we właściwym miejscu na kole zębatym, jeśli próbujesz w ten sposób.
Dobra rada. Albo mogę kupić zestaw wskaźników stożkowych na Amazonie, ponieważ mam towarzystwo przez cały weekend i tak nie mogę jeździć. :(
 
#29 · (Edited)
Znalazłem ten zestaw, gdy był drogi. Wydaje się dobrze działać na moim ST4, ale nie próbowałem go w oknie odbioru.
Dodatkowym plusem jest to, że jest produkowany lokalnie, więc w pewnym sensie utrzymuję znajomych w pracy.

McMaster-Carr

Zapraszam do przyjazdu i używania.
 
#30 ·
Znalazłem ten zestaw, będąc po stronie $$ wise. Wydaje się dobrze działać na moim ST4. Jednak nie próbowałem go w oknie odbioru.
Dodatkowym plusem jest to, że jest produkowany lokalnie dla mnie, więc w pewnym sensie utrzymuję znajomych w pracy.

McMaster-Carr

zapraszam do jazdy i korzystania z nich
Dzięki za ofertę. Dobrze jest mieć sieć wsparcia! :) Ale zobowiązania rodzinne w ten weekend. Żadnej jazdy dla mnie. Powinienem jednak dostać dobrą kolację ze stekiem.
 
#32 ·
czujnik położenia wału korbowego

Miałem problem z moim st4s z 2002 roku około 5 lat temu. Silnik zgasł i nie chciał się uruchomić. Byłem w moim lokalnym niezależnym warsztacie, kiedy to się stało, a Bruce Meyers był tam na zajęciach z konserwacji Ducati. Po sprawdzeniu, czy mamy paliwo, sprawdziliśmy świece zapłonowe. BRAK ISKRY. Po sprawdzeniu połączeń i uziemienia akumulatora do ramy, przeszedł do czujnika położenia wału korbowego. Po wyciągnięciu go, po prostu zmierzył od zewnętrznej krawędzi pokrywy, a następnie zmierzył czujnik z podkładkami, które miał. Usunął jedną podkładkę i silnik natychmiast się uruchomił. Od tego czasu nie miałem żadnych problemów. tm
 
#33 ·
Właśnie wyciągnąłem swój, ponieważ dostawałem ten sam kod błędu. Znalazłem kawałek czegoś, co wyglądało jak szara taśma PTFE w otworze. Usunąłem to i wyczyściłem. Muszę sprawdzić, czy to zrobiło różnicę.

Znalazłem to również na EBAY i byłem kuszony, żeby spróbować. Czy ktoś widzi jakieś słowa na czujniku?

Crankshaft Position Sensor Cks Cps For Audi TT A4 Quattro Vw Passat Beetle Jetta | eBay
 
#37 ·
Właśnie wyciągnąłem swój, ponieważ dostawałem ten sam kod błędu. Znalazłem kawałek czegoś, co wyglądało jak szara taśma PTFE w otworze. Usunąłem to i wyczyściłem. Muszę sprawdzić, czy to zrobiło różnicę.

Znalazłem to również na EBAY i byłem kuszony, żeby spróbować. Czy ktoś widzi jakieś słowa na czujniku?

Czujnik położenia wału korbowego Cks Cps dla Audi TT A4 Quattro Vw Passat Beetle Jetta | eBay
Korpus czujnika wygląda na zbyt krótki, a złącze jest całkowicie nieprawidłowe.

Mój stary czujnik ma dwa zestawy numerów wytłoczonych w nim. 490 51 124 i 0 261210. Jest wyprodukowany przez firmę Bosch.
 
#36 ·
Doskonale! Nadal jestem gotowy na jutro, jeśli chcesz zrobić jazdę próbną, będę pojazdem pościgowym, ... na wszelki wypadek.