Bedankt! 
Ti-bouten zijn over het algemeen 40% lichter dan staal...
Ik heb alle stalen hardware op mijn voorkant (niet de as!) vervangen. Het bespaarde ongeveer 40%...
...Ik kocht een Ti-voorasmoer van een dealer op E-bay en hij was zwaarder dan de moer die op de 999 zat...
... Ik heb net de voorste remklauwbouten vervangen door Ti, de originelen waren elk 42 gram... Ti was elk 18 gram...
Andere nuttige info:Oké, ik heb alle volgende standaardonderdelen vervangen door titanium van TPO of ProTi. Ik raad beide bedrijven ten zeerste aan!
Beschrijving: Staal: Titanium: Verschil:
Vooras knelbouten 51,02 g ProTi 28,34 g 22,67 g
Voorvork knelbouten 99,22 g ProTi 62,36 g 36,85 g
Vooras 348,69 g TPO 150,25 g 198,44 g
Voorasmoer aluminium 14,17 g TPO 19,84 g + 5,66 g
...Ti heeft de neiging om vast te lopen. Wat de bouten vrij effectief vastlast in alles waar ze in zijn geschroefd. Je moet anti-seize hebben en ze kunnen soms nog steeds moeilijk te verwijderen zijn.
Goede punten:...Ik gebruik Motorex witte vaseline. Het werkt geweldig!
![]()
In feite besparen deze ^ ongeveer EEN KILO - PER SCHIJF!!!...Koop een set CMC-rotoren van Braketech en je bespaart een paar kilo
De werkelijke gewichtsbesparing lijkt misschien niet veel, maar elk onafgeveerd gewicht dat u kunt verwijderen, komt de feel en de wendbaarheid van uw motor ten goede. Bovendien staat elke gewichtsvermindering van roterende massa's (bijv. wielen, remschijven, bouten, enz.) gelijk aan ongeveer 8x het werkelijke gewicht van het item als gevolg van centrifugale krachten die worden gegenereerd door rotatie.
Shazaam plaatste ergens in het forum een ​​opiniestuk over gewichtsvermindering en gyroscopische krachten. Mogelijk in de technische sectie.
Proost,
Tmnstr
...De gemakkelijkste - en meest effectieve - manier om het onafgeveerde gewicht te verminderen, is over te stappen op een lichtere band. Daarna wielen. Dan rotoren...
Onbetaalbare info:Tel uw totale gewicht voor alles op. Trek de (ongeveer) 40% af die titanium bespaart ten opzichte van staal. Daar is uw reductie. U zult merken dat het gelijk is aan 'niet veel'.
Het effect op de werking van de ophanging zal minder zijn dan 'niet veel'. En de vermindering van het gyroscopische effect van de rotorschroeven zal minder zijn dan fv(k-all, omdat ze een klein deel van de roterende massa zijn en dichter bij de as dan de velg zitten, om het te bewijzen.
Zoveel goedkoper om gewoon te diëten en naar de sportschool te gaan.![]()
Ongeveer 1/8 van het gewicht van een goede shit.
Nogmaals bedankt jongens - nuttige info voor iedereen...Nu kan ik weer een cheeseburger eten![]()
Ja... Er zijn betere dingen om geld aan uit te geven die veel meer gewichtsbesparing opleveren. Dat gezegd hebbende, zoals Duc opmerkte, ik wed dat al dat titanium er fucking geweldig uitziet.Of gewoon een LiPo4-batterij plaatsen en 10 lbs besparen voor slechts de prijs van een nieuwe batterij.
davy
Waar over corrosie. Maar Ti heeft de neiging om te vreten. Wat de bouten vrij effectief last in alles waar ze in geschroefd zijn. Je hebt je anti-seize en ze kunnen soms nog steeds moeilijk te verwijderen zijn.Ik denk dat de TI-bouten minder vatbaar zijn voor corrosie. Daarom is de kans kleiner dat ze later een probleem vormen om te verwijderen voor onderhoud.
Ongeveer 1/8 van het gewicht van een goede shit.Weet iemand hoeveel gewicht er wordt bespaard door over te stappen op titanium rotor-, klem- en remklauwbouten en asmoer? Of weet iemand het gewicht van de standaard bouten? TIA! :
Logisch. Titanium is zwaarder dan aluminiumIk heb een paar Ti-onderdelen op mijn oude 999 gehad, en de Ti-bouten die bij de Mag-zijcovers zaten die ik van Dennie kreeg, waren 2/3 gram lichter dan de stalen bouten.
Aan de andere kant kocht ik een Ti-voorasmoer van een dealer op E-bay en die was zwaarder dan de moer die op de 999 zat!
Andere sortering?? Weet het niet.
Net de asmoer verkocht, nooit de moeite genomen om hem te monteren nadat ik ontdekte dat hij zwaarder was.
Om de oorspronkelijke vraag te beantwoorden: Ik heb net de voorste remklauw bouten vervangen door Ti, de originelen waren 42 gram per stuk... Ti was 18 gram per stuk.Weet iemand hoeveel gewicht er wordt bespaard door over te stappen op titanium rotor-, klem-, en remklauw bouten en asmoer?
Of weet iemand hoeveel de standaard bouten wegen?
TIA! :
Ik ben dol op koolstofvezel, maar niet voor wielen. Het is gewoon te veel CF, en erger nog, vanuit esthetisch oogpunt heeft de lay-up vanwege de structurele vereisten veel te veel hoekige ongelijkheden. Ik ging in plaats daarvan voor gesmede Mg Marchesini's... bijna net zo licht, en naar mijn mening mooier omdat ze de look van de OEM 5-spaaks wielen behouden....Ik heb een vrij mooie set BST-wielen en een EVR carbon Airbox....
Heb ik mijn BST-wielen en EVR carbon Airbox vermeld?...:abduct:
Ik heb een langere achteras laten maken voor mijn Monster door Pete bij ti64, mooie kwaliteit en weegt slechts 225g, de oude stalen as weegt 510g en is 12mm korter!