Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

999 kat verwijderen

4.8K views 16 replies 10 participants last post by  Tokyolow81  
#1 ·
Ik wil het geluid van mijn 999 verhogen (uit wat ik heb gelezen, klinkt het alsof dit een moeilijke taak is, aangezien de 999's sowieso al niet luid zijn). Ik las dat je een cat delete pipe op de horizontale pijp kunt installeren? Ik heb een roestvrijstalen pijp van Mivv gevonden? Heeft iemand dit gebruikt? Zo ja, is het een goed product en hoeveel luider gaat het worden?

#2 ·
Ik heb er een die ik voor mijn 749 heb gekocht. Het lijkt in orde te zijn. Gewoon een rechte pijp onder de motor. Ik heb hem nooit gebruikt, want nadat ik hem had gekocht, kreeg ik een goede deal voor een volledig uitlaatsysteem. Houd er rekening mee dat dit alleen de kat voor de horizontale cilinder elimineert. De kat voor de verticale cilinder zit in de uitlaatdemper.

#5 ·
Kat verwijderen pijp zal in principe geen verandering in het uitlaatgeluid maken
Dit. Hoeveel lawaai de motorfiets maakt, wordt vrijwel volledig bepaald door welke demper je hebt.

Mijn motor had een van die gekke GPR drie uitlaat setups toen ik hem kreeg... luid tot het punt dat zelfs met goede oordopjes en een goed geĂŻsoleerde helm, het nog steeds luid genoeg was om gehoorschade te veroorzaken. Toen ik hem liet afstellen, zei de winkel dat het een van de luidste motoren was die ze ooit hadden gehoord. Blij dat ik hem van mijn motor heb.

#9 ·
De enige reden dat ik het originele systeem probeerde te dumpen, was om gewicht te besparen. Die uitlaat met de katalysator op een xx9-motorfiets is een anker. Een goed aftermarket-systeem, correct afgesteld, zou het vermogen met een paar pk's moeten verhogen. Als je alleen maar op zoek bent naar luid, weet ik het niet.

#10 · (Edited)
Het volledige systeem is veel stiller dan slip-ons, in feite heeft het volledige systeem zelfs geen db-killers nodig op het circuit, terwijl slip-ons luidruchtig zijn.
999 volledig systeem is de stilste motorfiets die er is.
Ik heb niet gecontroleerd waarom, maar waarschijnlijk staat de uitlaat achteraan met slip-on vrijwel open voor de lucht.

#12 ·
Ik heb een volledig Leo Vince-systeem dat de vorige eigenaar erop heeft gezet. Het was ongelooflijk luid, totdat ik de Vince db-killers erin zette, waardoor het van oorverdovend aanstootgevend in slechts hinderlijk veranderde. Nu kan ik het 's ochtends aanzetten en me niet afvragen of ik beschuldigd ga worden van misdaden tegen de menselijkheid.

Ron

#13 ·
Bedankt voor de input jongens, ik probeer geen super luide motor te hebben. Ik wil ook graag goed vermogen. Ik wou dat mijn 999 net zo luid was als mijn Vance & Hines op de 996. Ik kan mijn 999 nauwelijks horen. Toegegeven, ik heb alleen mijn standaard uitlaat gecored. Misschien moet ik eens kijken of ik een manier kan bedenken om de slip-ons van de 996 op de 999 te krijgen.

#16 ·
Ik was op zoek naar een Termi slip-on en ik hoorde dat je ze alleen nieuw kunt kopen bij een Ducati-dealer, dus ik belde en vroeg het. Zeker genoeg, ze verkopen ze. Klinkt $2000 voor een slip-on zonder montage correct? Ik wist dat ze duur waren, maar ik dacht dat het meer $1200 zou zijn.

#17 ·
Mivv-kwaliteit

Om uw oorspronkelijke vraag over de kwaliteit te beantwoorden: ik heb net een Mivv cat delete besteld en geĂŻnstalleerd - aangezien LV er geen meer maakt - op mijn Hypermotard 796. Hoe dan ook, hij past perfect, heeft kwaliteitslassen, ziet er geweldig uit en wordt geleverd met veren en veerhulzen. Ik weet niet of het het geluid heeft veranderd; Ik heb tegelijkertijd een nieuwe Zard slip-on geĂŻnstalleerd en de originele uitlaat verwijderd.