Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

5-spaaks Marchesini Aluminium of Magnesium

13K views 37 replies 13 participants last post by  916inthe916  
#1 ·
Hallo mensen,

Wil graag controleren hoe je een 5-spaaks Marchesini kunt onderscheiden of het aluminium of magnesium is?

Verbeter me als ik het mis heb.

Het aluminium wordt normaal gesproken standaard met de fietsen geleverd. Het had een licht inkepingsontwerp op elke spaak. Dus als elke spaak volledig vlak is, is het zeker magnesium, toch?

Wat is het verschil voor een 17"x6 en 17"x5.5? Misschien is de 17"x5.5 beperkt tot het gebruik van alleen de 180-banden? Wat zijn de voor- of nadelen voor de verschillende maten?

Bedankt bij voorbaat voor alle adviezen.

#3 ·
niet echt, het zou kunnen dat ze aluminium wielen in de motorfiets van een Monster S4R hebben geplaatst.
ze hebben ook flush spaken en passen ook op een 996.
kun je een foto maken van de binnenkant van het achterwiel?

henk!!!
Hoi,

Omdat ik op zoek was naar een vervanging voor mijn achterwiel en een aluminium flush spoke marchesini tegenkwam. Kunt u mij adviseren wat het verschil is aan de achterkant van het wiel?

#9 ·
wielen

Hier zijn foto's van enkele van de hierboven genoemde wielen
De witte is een aluminium van een s4r
De zwarte is magnesium gepoedercoat
De gouden is magnesium verchroomd.
Qua uiterlijk hebben de Mags een kleine vleugel waar de spaak de naaf raakt.
Foto's zijn niet zo goed geworden als ze er op de telefoon uitzagen. Stuur me een PM en ik kan er meer maken indien nodig.
Ik hoop dat dit helpt. Brad.

Attachments

#10 ·
Hier zijn foto's van enkele van de hierboven genoemde wielen
De witte is een aluminium van een s4r
De zwarte is magnesium gepoedercoat
De gouden is magnesium gecromateerd.
Qua uiterlijk hebben de Mags een kleine vleugel waar de spaak de naaf raakt.
Foto's zijn niet zo goed geworden als ze er op de telefoon uitzagen. Stuur me een bericht en ik kan er meer maken als dat nodig is.
Ik hoop dat dit helpt. Brad.
Hoi Brad,
Bedankt voor de foto. Dus zolang de spaak gelijk ligt en de kleine vleugels rond de naaf heeft, moet het wel magnesium zijn, toch?

Ik kan de kleur van de naaf niet zien, omdat deze ook is overgespoten.

#13 ·
Werkelijke gewichten met spacers en lagers:

NIEUW Marchesini Alum Forged 10 spaaks: Voor: 7,64 pond; Achter: 9,98

Originele Marchesini 5 spaaks magnesium: Voor - 6,80 lbs, Achter - 8,70 lbs

NIEUWE 10 spaaks gesmede magnesium wielen: Voor: 6,04 lbs, Achter: 7,76 lbs

Ducati OEM aluminium 3-spaaks, 11,5 lbs voor, 13 lbs achter

Ducati OEM aluminium 5-spaaks (996/998), 9,25 lbs voor, 12 lbs achter
Dit is wat ik vond via .ms search. Laten we hopen dat de verkoper die ik heb gevonden me zal helpen om het wiel te wegen. :sign: :(

#15 ·
Ik heb momenteel 190's op mijn 5.5's (op een 996), geen probleem. De keuze van de bandenmaat kan waarschijnlijk het beste worden bepaald door 'handling' in plaats van 'hoe groot kan ik gaan'. 190's zien er goed uit van achteren, maar ik neem aan dat 180 de voorkeur heeft voor een betere handling, kan geen commentaar geven op de 6's voor de velgmaat.

#20 ·
Ik heb momenteel 190's op mijn 5.5's (op een 996), geen probleem daar. De keuze van de bandenmaat kan waarschijnlijk het beste worden bepaald door 'handling' in plaats van 'hoe groot kan ik gaan'. 190's zien er goed uit van achteren, maar ik begrijp dat 180 de voorkeur heeft voor betere handling, kan geen commentaar geven op de 6's voor de velgmaat
Hoi,

Bedankt voor de informatie. Het lijkt erop dat 5.5 tot 190 kan gaan, terwijl de 6 tot 200 kan gaan? Begrijp me niet verkeerd dat ik denk dat hoe groter de band, hoe beter het zal zijn. Ik ben gewoon in de war waarom er 2 verschillende specificaties zijn die zo dicht bij elkaar liggen.

#18 ·
Iemand serieuze antwoorden?
Ja, de vlamtest is weliswaar accuraat, maar iets te definitief :eek: (tenzij je maar een splinter kunt krijgen)

Maar ik geloof dat je kunt testen met zuur? (weet niet zeker welke, mogelijk accuzuur of azijn?) Indien aangebracht op blank magnesium, zal het reageren door te schuimen en/of zwart te worden, terwijl dezelfde test op aluminium niets doet?

Hopelijk komt er snel een chemicus...

#22 ·
Meer advies nodig.

Ik ben net geadviseerd dat Magnesium niet erg aan te raden is voor gebruik op straat.
Omdat water een reactie op het wiel veroorzaakt en daardoor het wiel op de lange duur beschadigt.

Ik zou graag willen weten hoe jullie met deze beperking omgaan? Dat betekent dat we de wielen niet eens kunnen wassen?

Adviezen alstublieft. Dank u

#23 ·
Meaning we cant even wash the wheels?
Nee, je kunt magnesium wielen niet met water wassen, omdat OH-hydroxide-ionen uit het water zich binden aan magnesium en Mg(OH)2 magnesiumhydroxide vormen, bijvoorbeeld laxeermiddelpoeder, en vrije waterstof H2 die zelfs een sigaret kan aansteken. Boem, en laat me je vertellen dat die shit brandt - over een klap gesproken! Je kunt echter gewone huishoudelijke schoonmaakmiddelen zoals simple green gebruiken. :)

#26 ·
Het beste wat je kunt doen is er zinkchromaat op aanbrengen, om ze af te dichten van de lucht zodat ze niet kunnen oxideren.
Je kunt er in de regen mee rijden als het water niet in contact kan komen met het magnesium, dan moet het goed gaan.
Maar magnesium is een vreemd metaal dat je af en toe moet controleren.
Ik heb ook magnesium Marvic wielen die gepoedercoat zijn en er nog steeds goed uitzien.
Maar ik zou zelf nooit met magnesium wielen op de weg rijden.
Ik gebruik de mijne momenteel niet eens totdat ik iemand heb gevonden die ze voor me kan controleren.

#27 ·
Het beste wat je kunt doen is er Zinkchromaat op aanbrengen, om ze af te dichten van de lucht zodat ze niet kunnen oxideren.
Je kunt er in de regen mee rijden als het water niet in contact kan komen met het magnesium, dan zou het goed moeten gaan.
Maar magnesium is een vreemd metaal dat je zo nu en dan moet controleren.
Ik heb ook magnesium Marvic wielen die gepoedercoat zijn en er nog steeds goed uitzien.
Maar ik zou zelf nooit met magnesium wielen op straat rijden.
Ik gebruik de mijne momenteel zelfs niet totdat ik iemand heb gevonden die ze voor me kan controleren.

henk!!!
Hoi,

De wielen zijn goed geschilderd, dus ik heb geen direct contact met water.
Je vermeldt dat je de magnesium wielen niet op straat gebruikt en dat ze gecontroleerd moeten worden. Kun je me daar meer over adviseren?

Want ik ben van plan de magnesium wielen op mijn motor te monteren, want het is een weekendmotor. En ik doe 50/50 straat en circuit. Het zal lastig zijn om steeds van wiel te wisselen. Ik dacht dat ik ze net zo goed met magnesium kon houden.

#28 ·
Als je de zoekfunctie gebruikt, denk ik dat je veel zult vinden over magnesium wielen en verschillende meningen daarover.
Dit is dus slechts mijn mening en wat ik heb gehoord.
Verf alleen zal ze niet voldoende beschermen tegen corrosie, omdat verf nog steeds ademt en lucht doorlaat, wat niet gebeurt met zinkchromaat.
Zinkchromaat is ook wat ze gebruiken op vliegtuigwielen en -onderdelen.
Waarom ik ze niet echt op straat zou gebruiken, is omdat magnesium wielen niet zo van gaten en stoepranden houden en sneller zullen breken dan magnesium.
Dit is ook de reden waarom je ze op haarscheurtjes moet controleren.

henk!!!

#33 ·
Ja, dat is een magnesium achterkant.
Bedankt voor de bevestiging.
Ik ben nieuw met deze velgen. Rondgelezen, poedercoaten lijkt ze beter te beschermen dan spuiten, toch? Heb ik een crush drive nodig voor de velgen? Want ik zag dat Machersini de crush drive nodig heeft. Waar halen jullie de lagers voor het wiel of kan ik eigenlijk de originele spullen terug gebruiken?

#34 ·
Blijf uit de buurt van CRUSH-aandrijvingen. Gebruik in plaats daarvan CUSHION-aandrijvingen - veel gemakkelijker voor de aandrijflijn. Ze passen ook in het achtertandwiel, niet in het wiel zelf. Hetzelfde geldt voor de lagers, die zich in de excentrieke naaf bevinden en niet in het achterwiel zelf.

#35 ·
Blijf uit de buurt van CRUSH-aandrijvingen. Gebruik in plaats daarvan CUSHION-aandrijvingen - veel gemakkelijker voor de aandrijflijn. Ze passen ook in het achtertandwiel, niet in het wiel zelf. Hetzelfde geldt voor de lagers, die zich in de excentrieke naaf bevinden en niet in het achterwiel zelf.
Oké, bedankt voor de info. Dus ik kan denk ik de standaard cushion drive weer gebruiken? Of zijn er goede aftermarket vervangingen? Ik denk dat ik toch nog een nieuwe set lagers voor het voorwiel nodig heb.

#37 ·
Aan het achterwiel moet u ervoor zorgen dat het gebied waar het taps toelopende/conische deel van de wielmoer
aan vastzit, vrij is van verf of poedercoating.
Uw wielmoer kan losraken als u de afwerking laat zitten, omdat dit een zachte afwerking zal zijn.

brian.
Hoi Brian,

Eh, zal het kale conische deel en het blootleggen van het magnesium geen probleem opleveren? Want ik heb rondgelezen en begrepen dat we het magnesium moeten beschermen tegen blootstelling.