Hallo allemaal, ik heb een paar maanden geleden een Multistrada 1000ds uit 2004 gekocht met een vastgelopen motor op eBay voor $560. Mij werd verteld dat hij een chronische olielekkage had en dat de man hem gebruikte als dagelijkse pendelaar. Hij bleef het vervangen of bijvullen van de olie uitstellen en de motor draaide met zo weinig olie dat hij vastliep. Ik heb de motor eruit gehaald en uit elkaar gehaald. Het bleek dat het krukas/zuigerlager kapot was. Ik informeerde naar een revisie, maar kreeg de aanbeveling om gewoon een gebruikte, werkende motor te kopen.
Ik kocht een gebruikte Multistrada 1000ds-motor met weinig kilometers (blijkbaar hebben die voor de monster s2r verschillende carters, even ter info) voor $750 en besteedde vervolgens heel wat uren aan het vervangen ervan in het frame. Ik denk dat ik alle kabelboomfittingen weer in de juiste sleuven heb gestoken
Ik heb een nieuwe accu en benzine geplaatst. De motor start, maar ik kan zien dat hij geen brandstof krijgt. Ik heb gecontroleerd en bevestigd dat de brandstofpomp werkt (wanneer ik er externe stroomkabels op aansluit), maar hij krijgt geen stroom via de kabelboom.
Het dashboard heeft het oranje motorlampje - EOBD-lampje (oranje). Volgens de werkplaatshandleiding: "Indien ingeschakeld, wordt dit lampje door de regeleenheid gebruikt om de aanwezigheid van fouten en soms de daaruit voortvloeiende uitschakeling van de motor te signaleren".
Ik denk dat ik hem waarschijnlijk naar de werkplaats zal moeten brengen voor een computerevaluatie met een mathis-tester? Ideeën over wat ik moet controleren (ik ben niet erg bedreven als elektronica-technicus. Ik heb het elektrische schema in de werkplaatshandleiding bekeken en bevestigd dat alle zekeringen goed zijn en de juiste ampèrage hebben. De lichten, richtingaanwijzers, claxon etc. werken allemaal.
Ideeën over wat ik moet controleren voordat ik de werkplaats betaal om te evalueren van de goeroes zouden zeer op prijs worden gesteld!
Ik kocht een gebruikte Multistrada 1000ds-motor met weinig kilometers (blijkbaar hebben die voor de monster s2r verschillende carters, even ter info) voor $750 en besteedde vervolgens heel wat uren aan het vervangen ervan in het frame. Ik denk dat ik alle kabelboomfittingen weer in de juiste sleuven heb gestoken
Ik heb een nieuwe accu en benzine geplaatst. De motor start, maar ik kan zien dat hij geen brandstof krijgt. Ik heb gecontroleerd en bevestigd dat de brandstofpomp werkt (wanneer ik er externe stroomkabels op aansluit), maar hij krijgt geen stroom via de kabelboom.
Het dashboard heeft het oranje motorlampje - EOBD-lampje (oranje). Volgens de werkplaatshandleiding: "Indien ingeschakeld, wordt dit lampje door de regeleenheid gebruikt om de aanwezigheid van fouten en soms de daaruit voortvloeiende uitschakeling van de motor te signaleren".
Ik denk dat ik hem waarschijnlijk naar de werkplaats zal moeten brengen voor een computerevaluatie met een mathis-tester? Ideeën over wat ik moet controleren (ik ben niet erg bedreven als elektronica-technicus. Ik heb het elektrische schema in de werkplaatshandleiding bekeken en bevestigd dat alle zekeringen goed zijn en de juiste ampèrage hebben. De lichten, richtingaanwijzers, claxon etc. werken allemaal.
Ideeën over wat ik moet controleren voordat ik de werkplaats betaal om te evalueren van de goeroes zouden zeer op prijs worden gesteld!