Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Silnik 1199 Panigale gaśnie

1 reading
10K views 17 replies 10 participants last post by  J.B.  
#1 ·
Niedawno kupiłem Panigale 1199 z 2012 roku z przebiegiem 2500 mil, która wygląda jak nowa. Podczas mojej pierwszej pełnej jazdy (około 20 mil) zapaliła się kontrolka silnika i zgasła na znaku stopu na skrzyżowaniu z trzema drogami. Uruchomił się ponownie z zapaloną kontrolką silnika i trochę się dławił. Wróciłem do domu, wyłączyłem go kilka minut później, uruchomiłem ponownie i kontrolka silnika i kontrolka silnika były wtedy włączone i działał bardzo nierówno. Zadzwoniłem do dealera i poradził mi, żebym go przywiózł, zdiagnozował go jako uszkodzony czujnik przepływu powietrza, wierzę, że pionowy. Zasugerował, żebym wymienił je oba, ale zdecydowałem się wymienić tylko uszkodzony czujnik.

Rower działał świetnie przez kilka jazd, a potem zgasł, jakby zabrakło mu benzyny, zbiornik był w połowie pełny. Na szczęście byłem na tyle blisko domu, że mogłem go pchać do domu. Napełniłem go benzyną BP i wyjechałem i działał dobrze, myślałem, że może miałem złą benzynę ze stacji GULF. Dziś znowu wyjechałem i poczułem się, jakby zabrakło mu benzyny i znowu nie chciał się uruchomić. Czekałem na poboczu około 30 minut i uruchomił się ponownie i dotarłem do domu (około 15 mil).

Tym razem nie świecą się żadne kontrolki serwisowe ani kontrolki silnika.

Zawsze używam paliwa premium 92 lub 93 oktanów. Właśnie zainstalowałem zestaw osłony termicznej. Olej został wymieniony, gdy dealer serwisował MAS. Rower ma obecnie 3050 mil przebiegu.

Jakieś pomysły, co może powodować problem??
 
#6 ·
Jakie były kody błędów z kontrolki silnika? Jeśli kod dotyczył czujnika MAP (ciśnienia w kolektorze dolotowym) (te nie mają czujników masowego przepływu powietrza), sprawdź wąż pod kątem wycieków lub zaciśnięć.

Wielokrotnie widziałem, jak komputery przepustnicy ulegały awarii. Każda przepustnica jest sterowana indywidualnie przez własny silnik/kontroler. Czasami ulegają awarii elektronicznej i wymagają wymiany. Nie są tanie. Ale prawie niemożliwe jest postawienie błędnej diagnozy, wyrzucą kod, gdy ulegną awarii.
 
#7 ·
Kod to P0106 Pionowy czujnik MAP {Zwarcie do zasilania lub obwód otwarty} (ATT) Na liście znajduje się U0100 Utrata danych CAN ECU (MEM)

Mówiłem dziś rano z kierownikiem serwisu i zasugerował, żebym dobrze rozgrzał motocykl i wkręcił go na czerwone pole, a następnie gwałtownie odciął gaz, aby umożliwić zresetowanie kontroli hamowania silnikiem lub wytworzenie podciśnienia.
 
#8 ·
Czy kupiłeś ten rower od dealera? Jeśli tak, to mam nadzieję, że będą go wspierać przynajmniej trochę - chyba że masz go już od jakiegoś czasu - dłużej niż objęliby czymkolwiek gwarancją. Jeśli kupiłeś rower od nich, pozwoliłbym im go wyjąć i dać mu włoski tuning, aby sprawdzić, czy to rozwiąże problem, ponieważ wiedzą, czego szukają.
 
#9 ·
Właśnie ponownie przeczytałem Twój oryginalny post - miałeś rower u dealera i mieli naprawić problem, ale problem nadal występuje - zanieś go z powrotem do nich i powiedz im, że mieli naprawić problem, a tego nie zrobili, być może będziesz musiał kupić inne MAFS, ale oni postawili diagnozę, więc trzymaj ich w szachu
 
#10 ·
Kupiłem rower od osoby prywatnej, więc brak gwarancji. Sprzedawca rozwiązał pierwotny problem z żółtą kontrolką silnika i czerwoną kontrolką silnika, a silnik pracował bardzo nierówno. Teraz działa dobrze przez jakiś czas, 20 do 30 minut, a następnie zachowuje się tak, jakby zabrakło mu paliwa. Żadne kontrolki się nie świecą.
 
#11 ·
Sprawdziłbym przewód odpowietrzający zbiornika, po prostu dlatego, że jest to dość proste - jeśli przewód wewnątrz zbiornika jest zagięty, może to spowodować zablokowanie oparów w zbiorniku - tj. brak wentylacji, a zbiornik musi oddychać. To punkt wyjścia, jeśli nic innego nie działa - sprawdź również, czy możesz zdobyć paliwo bez etanolu --- Spróbuj na lokalnym lotnisku lub w marinie, oba będą miały paliwo bez etanolu - to 2 proste rzeczy do wypróbowania i 2 rzeczy do wykluczenia
 
#18 ·
Mam 1199 pani i chciałbym wiedzieć, jak usunąć pochłaniacz węgla aktywnego, co to da?
Rozwiązuje problem z gorącym rozruchem. To powszechna modyfikacja. Nie wiem, czy to problem ogólny w nowszych motocyklach, ale 899/1199 mają dość powszechny problem z gorącym rozruchem, spowodowany nasyconym pochłaniaczem węgla aktywnego, a jego usunięcie jest prostym, trwałym rozwiązaniem.
 
#15 ·
Pierwotnie zabrałem go do pomarańczowej kontrolki silnika i czerwonej kontrolki silnika na desce rozdzielczej, co naprawili. Teraz po prostu gaśnie, jakby zabrakło mu benzyny, ale nie ma żadnych kontrolek serwisowych. Podniosłem zbiornik, żeby sprawdzić, czy może nie mam ściśniętego przewodu parowego do pochłaniacza węgla drzewnego i kiedy sprawdzałem wszystko, zauważyłem, że gumowa uszczelka do obudowy filtra powietrza mogła nie być prawidłowo osadzona. Czy ktoś uważa, że to może powodować problem? Upewniłem się, że jest prawidłowo uszczelniona i nie miałem tego problemu przez ostatnie 4 przejazdy. :)