Welke bandenspanning rijdt iedereen in hun straatbanden of racebanden?
0n daar 916 t/m 998.
0n daar 916 t/m 998.
JeffKoch said:Slechte vraag, verkeerde plek om het te vragen. Welke banden u ook gebruikt, neem contact op met een vertegenwoordiger van de bandenfabrikant om de aanbevolen bandenspanning te krijgen.
Voor alles behalve enkele van de stijve karkas DOT race (straat legaal) banden, zou je over het algemeen OK zijn met de 30-34 psi voor en 30-36 psi achter op de weg, afhankelijk van de band.Ik zou Pilot Race achterbanden echter niet met die druk rijden, omdat ze zijn ontworpen voor 22-23 psi achter. Sommige van de andere nieuwere DOT race type banden zijn vergelijkbaar. Ik zou zoiets als 28 psi max. in deze op de weg rijden, als ik ze echt zou moeten rijden, omdat ze al erg stijf zijn en rimpelingen/scherpe hobbels halverwege de bocht een probleem kunnen zijn met hoge psi, IMO.Ik geef persoonlijk de voorkeur aan goede straatbanden op de weg, zoals de Pilot Power std of 2CT, Qualifiers of Corsa Diablo III. Ik zou voor elk van deze in de lage 30's op de weg rijden. YMMV.mrdon003 said:Ik stelde gewoon een simpele vraag, het maakte me niet uit welk merk, ik wilde gewoon zien wat de gemiddelde psi was. Woord.
Waarom probeer je niet 45 PSI voor en achter en kom je dan bij ons terug? (Woord voor je moeder!)mrdon003 said:Ik stelde gewoon een simpele vraag, het maakte me niet uit welk merk, ik wilde gewoon zien wat de gemiddelde psi was. Woord.