Heeft iemand ervaring met het vervangen van de startmotor? Ik weet dat een trekker nodig is om de statorafdekking te verwijderen, maar is de klus verder moeilijk? Ik ben een redelijk goede automonteur en sleutel al jaren zelf.
Na dat gelezen te hebben, zou ik kunnen zeggen dat er geen probleem is met de startmotor. Er is geen contact met de solenoĂŻde.Als ik op de stat-knop druk, gebeurt er niets. Als ik de solenoĂŻde-aansluiting overbrugt, draait de startmotor, maar grijpt niet aan en dus ben ik er zeker van, uit wat ik heb gelezen, dat de veldspoelen kapot zijn. Bedankt voor de info over de zachte schroeven op de statorafdekking, ik zal de slagschroevendraaier meteen gebruiken. Ik had ook bedacht om een automatische trekker aan te passen voor het verwijderen van de statorafdekking.
Ik zou zeggen dat uw probleem uit ervaring uw startkabels/aansluitingen zijn, niet de motor zelf. Probeer een startkabel te gebruiken van de massa/aarde van de motoraccu naar het massa/aardepunt van de motor, de motorfiets zou nu VEEL sneller moeten starten!Ik heb een erg langzaam draaiende startmotor. Zelfs met startkabels op de autoaccu draait hij erg langzaam.
Hij draait zo langzaam dat de motor niet kan starten.
Dus ik vermoed dat mijn koolborstels in de startmotor versleten zijn.
![]()
Je kunt deze van buitenaf vervangen. Je hoeft alleen de oliekoeler eraf te halen.
Probeer dit:Ik heb het startkabelding een paar keer geprobeerd, zelfs de batterij + aangesloten op de startmotorkabel. Maar geen succes.
Ik zal eerst de startmotorkabel achter de rubberen hoes controleren!
Het startte echt langzaam vanaf de dag dat ik het ongeveer 18 maanden geleden kreeg. Maar het draaide steeds langzamer naarmate de tijd verstreek. De batterij lijkt in orde te zijn met 13,4 volt.
Dat is een geweldig idee! Ik heb al vet van de andere kant erin gedaan en het is een gedoe. Jouw manier zou ook oud vet wegspoelen."Die" laars...
Water loopt langs de zwarte draad en vult de bobbel aan het uiteinde met de startaansluiting.
Maak een spleet van een inch lang in de laars, een beetje waterdicht siliconenvet onder de laars om hem af te dichten, wikkel de ene kant van de spleet over de andere en zet vast met een tie-wrap.
Moet het vocht buiten houden.
Warmte is een functie van zowel stroom als weerstand. Om een hoge stroom door een hoge weerstand te duwen, heb je veel aandrijfdruk (spanning) nodig. Als de weerstand buitensporig hoog is, heeft uw batterij niet genoeg spanning om een hoge stroom aan te drijven en wordt er geen warmte gegenereerd.Weerstand creëert warmte, controleer en reinig dat contact.
Reparatieset - Denso, RBK-69, $29.95Ik heb dit probleem. Liep eerder in de week prima. Nu draait hij niet. Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn M900 monster, en het was de negatieve verbinding met het frame die los zat. Ik hoopte op hetzelfde, maar na het dubbel controleren van al mijn verbindingen en het overbruggen van de startmotor hielp het niet. Ik heb de behuizing verwijderd om de startkoppeling te controleren, die in orde was. Toen mijn monster de problemen had, kocht ik een vervangende startmotor en een reparatieset, nu kan ik de reparatieset niet vindenVerkopen stockers die ook? Ik kan het niet vinden