Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Założyć wahacz 848/1098/1198 do 748-998

32K views 63 replies 16 participants last post by  final_edition  
#1 ·
ok, więc mam 996, chciałem bardziej nowoczesny amortyzator i lepsze koła

patrzyłem na inne wątki!!

Mam 996 i chciałem zamontować wahacz i koła 848, inne wątki wnikliwie przyglądały się geometrii za pomocą rysunków CAD i produkcji części, wszystko dobrze i dobrze, jeśli masz dostęp do tego typu rzeczy, ale nic nie działa tak dobrze, jak przykręcenie tego wszystkiego razem i przyjrzenie się problemowi!!

problem jest następujący: amortyzator/łącznik wysokości jazdy 848/1098/1198 jest o 30 mm bardziej odsunięty od środka niż 996, co oznacza, że tracisz 30 mm wysokości jazdy, montując go........również.....łącznik obrotu 996 podnosi drążek wysokości jazdy/amortyzator w kompletnym przeciwieństwie do 848/1098/1198:eek:

sposób na to... użyj istniejącego amortyzatora/łącznika wysokości jazdy, po prostu obróć go o 180 stopni od przodu do tyłu, tak aby gniazdo amortyzatora znajdowało się teraz z przodu i po drugiej stronie motocykla, oznacza to, że po przykręceniu tego wszystkiego razem,

nie stracisz 30 mm wysokości jazdy
nie dobijesz łącznika obrotu do ramy
będzie działać tak samo jak konfiguracja 848/1098/1198

Mam zdjęcia i jeśli potrzebujesz tego bardziej szczegółowo wyjaśnione, potrzebujesz pomocy:D:think:

Na zdjęciach widać: wahacz zamontowany za pomocą łącznika obrotu 996
nad nim widać łącznik obrotu 848/1098/1198
zauważ różnicę, próbowałem pokazać kilka kątów i zamontowałem mój karbonowy element siedzenia, aby nadać perspektywę wysokości jazdy

bawcie się dobrze i jeździjcie bezpiecznie:D
 

Attachments

#2 ·
Wygląda świetnie. Podoba mi się, tak trzymać.
 
#6 ·
Cześć,

Czy przegub 996 jest taki sam jak w 748, wiesz?

Pozdrawiam Kit
Szybki rzut oka na katalogi części z widokiem rozstrzelonym dla każdego z tych motocykli pokazuje, że przynajmniej '00 996 Mono, '01 996R i '02 748R wszystkie używają tego samego zespołu wahacza... Numer części # "372.2.004.1A".
 
#7 ·
Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, moja lista części to:

wahacz 848
amortyzator 848
drążek regulacji wysokości 848

łącznik obrotu 996

a łącznik obrotu jest taki sam dla 916,748,996,998 wszystkich marek i roczników.

Zamierzam ponownie rozebrać ramę do malowania proszkowego, więc zrobię więcej zdjęć tak szybko, jak to możliwe.
 
#10 ·
... patrzyłem na inne wątki!!

... mam 996 i chciałem zamontować wahacz i koła 848, inne wątki wchodziły głęboko w geometrię z rysunkami CAD i tworzeniem części, wszystko dobrze i dobrze, jeśli masz dostęp do tego rodzaju rzeczy, ale nic nie działa tak dobrze, jak przykręcenie tego wszystkiego razem i przyjrzenie się problemowi!!
Zgadzam się, że te narzędzia nie są wymagane do rozwiązania problemu... ale zdecydowanie pomagają. Zakładam, że odnosisz się do pracy, którą mpaschetto wykonał, montując wahacz 848 w swoim 748. Jeśli tak, to widziałeś, że musiał wyprodukować niestandardowy wahacz, prawda? Myślę, że możesz obejść problem z wysokością jazdy, obracając wahacz, ale częścią problemu, którego mam nadzieję, że nie pomijasz, jest wyrównanie połączenia, np. kąt między wahaczem/łącznikiem/wahaczem, pokazany na 4. zdjęciu powyżej.

W standardowej konfiguracji to połączenie jest prostopadłe do obu elementów. Pamiętaj, że wraz ze wzrostem tego kąta rosną również siły działające na te elementy... idealnie chcesz rozwiązanie, w którym wektor siły z łącznika jest w linii z amortyzatorem. Istnieją inne problemy z rekonfiguracją w ten sposób, o których mogę pomyśleć, ale wszystkie dotyczą geometrii amortyzatora/łącznika i długości swobodnej w porównaniu ze sztywnością sprężyny samej w sobie.

Istnieje darmowe oprogramowanie, które bardzo Ci pomoże, jeśli masz dostęp do urządzenia iPhone/iPad lub Android, Autodesk Force Effect i/lub Force Effect Motion. App Store - Autodesk ForceEffect
 
#11 ·
Tak, widziałem, że drążek wysokości zawieszenia skrzypi, ale tak samo jest z moim wahaczem. Nie jest tak źle, jak pokazuje zdjęcie, drążek wysokości zawieszenia ma również przegub kulowy na każdym końcu i gdy mój silnik będzie w środku, a wahacz będzie siedział prawidłowo, siła boczna zostanie dalej wyeliminowana, naprawdę nie sądzę, żeby to zrobiło dużą różnicę, jeśli w ogóle, amortyzator siedzi ładnie i prosto, więc po włożeniu i uruchomieniu silnika ustawienie zawieszenia jest oczywiste.

jest też fakt, że nie jestem Rossim i nigdy nie będę jeździł w pobliżu limitu na mojej nowo, jeszcze nieskończonej dumie i radości ;)
 
#12 ·
Tak, widziałem, że drążek wysokości jazdy jest na pisku, ale tak samo jest z moim wahaczem, nie jest tak źle, jak pokazuje to zdjęcie, drążek wysokości jazdy ma również przegub kulowy na każdym końcu i gdy mój silnik będzie w środku, a wahacz będzie siedział prawidłowo, siła boczna zostanie dalej wyeliminowana, naprawdę nie sądzę, żeby to zrobiło dużą różnicę, jeśli w ogóle, amortyzator siedzi ładnie i prawdziwie, więc gdy silnik będzie w środku i będzie działał, ustawienie zawieszenia jest oczywiste.

Jest też fakt, że nie jestem Rossim i nigdy nie będę jeździł w pobliżu limitu na mojej nowej, jeszcze niedokończonej dumie i radości;)
Rozumiem, ale proszę pamiętać, że ze względu na zmianę geometrii nastąpi wzrost sił reakcji na sam układ dźwigni, a także na jego mocowania na wahaczu i wahaczu. O ile się nie mylę, obracając wahacz, amortyzator jest nadal zamontowany po "długiej stronie" (ok. 75 mm) wahacza, a układ dźwigni nadal po krótkiej stronie, prawda? Należy pamiętać, że o ile odległość od górnego sworznia dźwigni do sworznia wahacza (ok. 50 mm) i od sworznia wahacza do dolnego sworznia dźwigni (ok. 120 mm) nie jest proporcjonalnie utrzymywana, zobaczysz mniej więcej "kąt zawarty" lub odległość kątową w stopniach ruchu na wahaczu dla tej samej odległości ruchu na wahaczu. Ta odległość, jak wskazałem, wynosi około 120 mm na wahaczu 748, nie mam pojęcia, jaka jest na 848. Jeśli jest większa niż 120 mm, może to być problem.

Wspominam o tym, ponieważ przeguby kulowe mają maksymalne przesunięcie kątowe od środka i jeśli zostanie ono przekroczone, co jest wyraźną możliwością, osiągną maksimum, a układ dźwigni się zablokuje, a następnie większość sił ściskających, które są normalnie przenoszone na amortyzator, zostanie przyłożona do końca wahacza, układu dźwigni i mocowania układu dźwigni wahacza. To byłoby źle, a najsłabszym ogniwem, które moim zdaniem byłoby końcem sworznia wahacza, ponieważ jest kute (?) AL, otrzyma uderzenie.
 
#14 ·
O ile połączenie pod kątem (patrząc od tyłu) nie jest idealne, to nie "wymaxuje się", ponieważ kąt nie zmieni się podczas skoku zawieszenia, ponieważ wahacz i górny punkt obrotu są uniemożliwione przemieszczanie się na boki. W związku z tym, jeśli nie blokuje się po prawidłowym przykręceniu wszystkiego, nie powinno się blokować w żadnej części skoku.

Powiedziawszy to, zgadzam się, że przełożenie zawieszenia będzie inne niż w wahaczu 1098/848, jeśli odległości od punktu obrotu na wahaczu 996 nie są proporcjonalnie takie same. Nie mierzyłem dwóch różnych wahaczy, ale jeśli 996 ma 50 mm (strona łącznika) i 120 mm (strona amortyzatora), to 2,4.

Czy ktoś ma połączenie 848 w pobliżu, aby to porównać...?
 
#17 ·
o pivot lynk

Więc teraz porównałem 996 i 848 pivot lynk!! żeby zobaczyć co mam

Po pierwsze, amortyzator i drążek wysokości jazdy są wciągnięte o 5 mm u góry
z konfiguracji 848 podczas używania 996 pivot lynk, nie idealne, ale nie tak źle!!

odległości amortyzatora 848 od środka do środka śrub
punkt obrotu jako punkt środkowy

amortyzator do punktu obrotu: 65 mm
drążek wysokości jazdy do punktu obrotu: 70 mm
czałkowita odległość między amortyzatorem a wysokością jazdy: 140 mm
punkt obrotu jest przesunięty o: 12 mm

odległości amortyzatora 996 od środka do środka śrub
punkt obrotu jako punkt środkowy

amortyzator do punktu obrotu: 75 mm
drążek wysokości jazdy do punktu obrotu: 55 mm
czałkowita odległość między amortyzatorem a wysokością jazdy: 140 mm
punkt obrotu jest przesunięty o: 10 mm

Zatem używając starego amortyzatora 996 zyskałem 10 mm na amortyzatorze do punktu obrotu i straciłem 15 mm na wysokości jazdy do punktu obrotu.

Dłuższa sekcja naciskająca na amortyzator będzie działać szybciej, a jazda będzie twardsza, to samo będzie dotyczyło drugiej strony, a amortyzator musiałby być ustawiony tak, aby mógł szybciej reagować, gdy koło opada, np. gdy obciążenie zostanie usunięte.

Nie znam położenia punktu 848 na ramie, gdzie znajduje się punkt obrotu i jeśli tego nie wiesz, nie sądzę, żebyś kiedykolwiek mógł to naprawdę doprowadzić do tego samego.

Należy pamiętać, że jeśli masz wykonaną część, jeśli coś zmienisz, zmieniasz obciążenie, kąt, przyłożoną lub usuniętą siłę, cokolwiek robisz, musisz zachować odległość 140 mm i przesunąć punkt obrotu w odniesieniu do przesunięcia.

Na razie to rozwiązanie z użyciem 996 pivot lynk służy mi i moim potrzebom bardzo dobrze, a jeśli po zakończeniu nie będę mógł uruchomić zawieszenia, znajdę inny sposób, pomijając utratę wysokości jazdy podczas używania 848 pivot lynk, powodem, dla którego nie możesz go użyć, jest to, że blokuje ramę w ekstremalnym punkcie ruchu, co jest spowodowane faktem, że przekrój ma 40 mm, gdzie blokuje ramę, w przeciwieństwie do 31 mm w 996, nie zostało to pokazane na rysunkach CAD i jeśli nie patrzyłeś na dwa elementy przykręcone na miejscu, nie widziałbyś, w czym problem! :think:

Mam nadzieję, że albo ja, albo ktoś inny, kto to śledzi, dojdzie do punktu, w którym będziemy mogli przetestować na drodze i uzbrojeni w odpowiednią wiedzę będziemy mogli to uruchomić, wtedy będę miał moją pracę gotową do ponownego opublikowania tego wątku, aby ktoś, kto chce to zrobić, mógł najpierw uzyskać informacje, a następnie debatę:D
 

Attachments

#19 ·
Naprawdę chciałem uniknąć nadmiernego komplikowania tego wątku, więc będę musiał go edytować lub ponownie opublikować w późniejszym terminie. Cieszę się, że ludzie chcą kwestionować to, co robię, aby zapewnić bezpieczeństwo sobie i innym (bardzo ważne), ale chciałem uniknąć zbyt wielu liczb lub sformułowań, które mogłyby powstrzymać kogoś przed wypróbowaniem tego moda. Nie jestem w 100% pewien, jak dopasuje się wydech:myślę: ani czy napotkam jakieś dalsze problemy, ale to będzie na później, do tego czasu:uprowadzenie:
 
#20 ·
Jak widać, zrobiłem konwersję wahacza 1198 na ramę 748.

Myślę, że brakuje tu:

Wszystkie elementy powinny nie tylko pasować, ale pasować we właściwej pozycji, drążek kierowniczy wygląda po prostu źle w Twojej konstrukcji.

Ale co ważniejsze, gdy wszystkie elementy są prawidłowo zamontowane, przełożenie ruchu wahacza do amortyzatora powinno być właściwym przełożeniem do tego, do czego zamierzasz go użyć.........

Ani razu nie widziałem, żebyś wspomniał, jakie jest przełożenie Twojego dopasowania, a to jest najbardziej krytyczna liczba... czasami zapominamy, ile badań i pracy wykonuje producent przed homologacją motocykla. To nie tylko kwestia wrzucenia kilku elementów razem...
 
#22 ·
ale co ważniejsze, gdy wszystkie elementy zostaną prawidłowo dopasowane, stosunek ruchu wahacza do amortyzatora powinien być właściwym stosunkiem do tego, do czego zamierzasz go użyć
wszystko w swoim czasie, stosunek jest na liście i zabiorę się za testowanie stosunków ruchu
ale to zaprowadzi cię tylko tak daleko, możesz umieścić coś, co porusza się idealnie, ale działa w nieoczekiwany sposób

wszyscy musimy od czegoś zacząć!!
 
#21 ·
Nie będę mógł zagłębić się w szczegóły, chyba że będę mógł zobaczyć 848, aby zmierzyć i pobawić się nią! Jestem pewien, że Ducati bardzo ciężko pracuje nad swoimi motocyklami, aby przygotować je do drogi, dopóki jakaś życzliwa dusza nie powie mi, gdzie w przestrzeni znajduje się punkt podparcia w 848, to jest informacja, której mi brakuje!!

Faktem jest, że wahacz 848 to inna technologia, działa inaczej niż w moim 996. Wątki, które przeglądałem, informacje były dobre! Ale nie dotykalne ani jasne i o ile nie miałeś magistra z matematyki, trudne do zrozumienia i przestraszyło wiele osób, aby nie robić moda, więc to, co chciałbym zrobić, to po prostu złożyć to razem i naprawić problemy, może skończę zrobieniem części lub modyfikacją ramy i porozmawiam o siłach i efektach, kiedy będę musiał, nie mam żadnych założeń, że to, co złożyłem razem, nie jest idealnym rozwiązaniem, ale jest dotykalne, mogę to zmierzyć i mogę to przesunąć!

Może jeśli wyjmę sprężynę z amortyzatora, złożę ją z powrotem i zacznę mierzyć ruch i siłę, przyczynę i skutek.
 
#23 ·
to mnie wkurzało!!!!

eksperymentowałem!!

moje wstrząsy bez obciążenia wynoszą 300 mm od środka do środka! fakt

zostanie ściśnięty maksymalnie 40 mm! fakt

więc po pełnym ściśnięciu ma 260 mm od środka do środka! fakt

ponieważ jest to amortyzator 848, nie wiem, czy jest dłuższy niż 300 mm, zakładam, że nie, ale mogę się mylić!!!

zrobiłem makietę mojego amortyzatora o długości 300 mm i 260 mm, używając trochę alli przykręconych do siebie w wymaganej odległości, reprezentujących dwa skrajności amortyzatora. następnie zastosowałem dwa różne łącza obrotu, oto co znalazłem.

848 PIVOT LYNK.

pełne rozciągnięcie 300 mm zastosowane (bez obciążenia) brak kontaktu z ramą

pełna kompresja 260 mm zastosowana (pełne obciążenie) nie mogłem tego zastosować z powodu wahacza dotykającego ramy, gdzie przykręcone są tylne podnóżki (patrz zdjęcia), myślę też, że koło dotknęłoby wydechów!!

996 PIVOT LYNK

pełne rozciągnięcie zastosowane (bez obciążenia) brak kontaktu z ramą

pełna kompresja 260 mm (pełne obciążenie) brak kontaktu z ramą i brak tylnego koła dotykającego wydechów!!

mógłbyś użyć 848 pivot lynk i dłuższego drążka wysokości jazdy, ale przy dodatkowej długości drążek stałby się mniej wytrzymały i mógłby zawieść. wszystko dobrze pasuje do tego lynk
z 996 pivot lynk nie wszystko pasowałoby idealnie, chociaż to tylko 5 mm, jazda byłaby trudniejsza

patrząc na konfigurację 848, wygląda na to, że drążek wysokości jazdy, amortyzator i pivot lynk tworzą trójkąt. myślę, że 140 mm musi być utrzymane na pivot lynk, jeśli spłaszczysz pivot lynk, zachowując 140 mm, jedynym punktem, który może się poruszać, jest punkt podparcia i musiałby zostać przeniesiony do miejsca, w którym drążek wysokości jazdy i amortyzator najbardziej przypominają konfigurację 848 pod naturalnym obciążeniem (np.) gdy motocykl stoi prosto i się nie porusza, z kołami na ziemi z ciężarem motocykla na kołach.

myślę, że wątek, który czytałem wcześniej, źle zrozumiałem, gdzie i co styka się ze sobą, to nie pivot lynk, jak myślałem, to wahacz i nie ma rysunku cad, który by mi to pokazał! jak stwierdzono, jazda będzie trudniejsza z konfiguracją 996, o ile jeszcze nie wiem!! ale wiem to, ponieważ siła amortyzatora działająca na dłuższe ramię przenosi więcej swojej siły działającej na krótsze ramię!!!

najlepszy przykład, jaki mogę podać:think: to jak różnica między użyciem młotka do usunięcia gwoździa 6" a łomem/prętem do gwoździ, amortyzator (twoje ramię) jest taki sam, ale punkt podparcia się przesunął i energia przeniesiona się zmieniła. 996 pivot lynk to łom/pręt do gwoździ, a wahacz to gwóźdź :confused::think:

to mój punkt wyjścia, a nie ostateczne rozwiązanie!!!
 

Attachments

#24 ·
stosunek

stosunek!, w tym przypadku chodzi o 140 mm i punkt podparcia, wysokość jazdy jest jaka jest, podobnie jak amortyzator!! Jeden się porusza, a drugi nie!! Jestem bardzo pijany i ta debata doprowadza mnie do szału, chcę (zasnąć)zzzzzzzzzzzzzx.
 
#25 ·
ok widzę, że jesteś z Downham Market........;):abduct:

Zdejmij sprężynę z amortyzatora, zamontuj wszystko razem na ramie.

Teraz zmierz ruch wahacza w odcinkach np. 5 mm od najniższego punktu do najwyższego.

Jeśli zmierzysz również, o ile amortyzator się ściska za każdym razem, gdy poruszasz wahaczem, możesz obliczyć przełożenie wahacza, tj. ruch wahacza do ruchu amortyzatora.

Z tych liczb możesz teraz zobaczyć, czy współczynnik rośnie, maleje czy pozostaje taki sam........
 
#26 ·
Jako wskazówka, sądzę, że większość będzie miała około 120 mm łuku wahacza i około 60 mm skoku amortyzatora, w zależności od tego, jakiego zestawu używasz i do jakiego celu.

więc widać, że jest to stosunek około 2 do 1 ...

rzeczy z toru Corse pozostaną spójne w okolicach 2,2/2,3 do 1 ... tj. stawka ryczałtowa lub liniowa ...
 
#27 ·
Nie usunę sprężyny z amortyzatora, ale przygotuję narzędzie do amortyzacji od Alli dla waszej rozrywki!! 60 mm skoku, liczby nie kłamią lol

Następnie będę mógł przygotować rozwiązanie, tj. nowy piovot lynk.

Mieszkam w pobliżu Downham w Norfolk, nie pochodzę z Norfolk lol
 
#29 ·
http://img.ducati.ms/forums/images/ducatims/editor/attach.

Ok, to jest moja makieta amortyzatora!

Będę mógł zmierzyć odległość amortyzatora, zablokować go nakrętką i śrubą, dodać do wahacza i zmierzyć, jak daleko przesunął się drążek wysokości jazdy, aby dowiedzieć się, jaki jest stosunek!!!

Ale to na inny dzień, idę spać!!
 

Attachments

#30 ·
pivot lynk!!!

ok, więc robiłem pomiary i stwierdziłem, że chociaż pivot lynk 996 nie jest idealny, to działa, a przełożenie nie odbiega zbytnio od fabrycznego, ale......mówię..... PIERDOL TO WSZYSTKO!!

Mam kumpla, który ma mi jeden zrobić, jest z zawodu mechanikiem i w ogóle świrusem. Więc zamierza zrobić jeden taki sam jak oryginalny element 848, tylko płaski! Eliminując problemy z wysokością jazdy i problem z przełożeniem za jednym zamachem!! Więc zawieszenie będzie działać jak oryginalny 848, bez problemów dla mnie, bez problemów dla ciebie, po prostu napisz do mnie na priv, jeśli chcesz taki mieć!!

Tak czy inaczej, minie trochę czasu, zanim dostanę go w swoje tłuste łapska, ale nie mogę się doczekać lol

Uważam, że teraz tylko wydech będzie powodował problemy, więc kupiłem tytanowy wydech 1098 :cool: i to właśnie nim rozwiążę problem!

Z tego co rozumiem, oryginalny element ocierałby o wahacz, więc będzie to cięcie i spawanie, ale dopóki nie włożę silnika w ramę, to będzie musiało poczekać!!

Zastanawiam się tylko, jak długo jeszcze będę musiał czekać na mój pivot lynk, bo jestem niecierpliwym gitem!!:abduct:
 
#31 ·
Mam kumpla, który ma mi jeden zrobić, jest tokarzem z zawodu i w ogóle wariatem. Zamierza więc zrobić jeden taki sam jak standardowy element 848, tylko płaski! Eliminując problemy z wysokością jazdy i problem z przełożeniem za jednym zamachem!!
Super... Nie mam dostępu ani do wahacza, ani do wahacza z 848, więc nie jestem pewien, czy to problem, czy nie, ale upewnij się, że uwzględni on wszelkie boczne różnice wymiarowe dla punktu obrotu łącznika między wahaczami 916/848. Pozwoli to pozbyć się potencjalnego przesunięcia kątowego na łączniku/regulatorze wysokości jazdy, tak jak miałeś w jednym ze swoich pierwszych makiet.

Jeśli zamierzasz iść tą drogą, idź na całość i zrób to dobrze!