Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Moja podróż, aby dopasować 200/65 do [rodzaju] 1198

2.7K views 14 replies 4 participants last post by  ZetaTre  
#1 ·
Sooooooo... Dunlop nie produkuje już opon typu slick KR451 w rozmiarze 180/60, na których jeżdżę od... zawsze. A nowy Sportmax Slick, łatwo dostępny na imprezach trackday, w których normalnie uczestniczę, jest dostępny tylko w [dużo lepszym] rozmiarze 200/65: oferują one co najmniej szeroką gamę mieszanek. Przód również w KR448 120/70 jest NLA, ale 120/75 ma tylko o 1,5 mm większy promień, więc nie będzie to dużym problemem.

Z drugiej strony tył to zupełnie inna historia: różnica promienia między KR451 180/60 a 200/25 wynosi 10 mm...

Udało mi się zdobyć używaną oponę Sportmax Slick 200/65 i nie pasuje ona do motocykla. Obecnie jeżdżę na przełożeniu 15-41 z łańcuchem 100 ogniw i opona ociera się z przodu o wahacz, bez widocznego sposobu na rozwiązanie tego problemu... NIEEEEE!!!!

Mój syn jedzie w przyszłym tygodniu do Włoch, aby spędzić lato z dziadkami, więc spakuję do jego walizki cały wahacz, aby oddać go do Pierobon do modyfikacji... Mam nadzieję, że TSA się zgodzi... :cool:

O tak... Rower to nawet nie 1198: kiedyś był to 999... Przed wymianą silnika... :love:
 
#6 ·
Pirelli nie wchodzi w grę?
Miejsce, w którym zwykle organizuję dni na torze, współpracuje z Dunlopem. Sprawdzałem Pirelli i ich Diablo Supercorsa Slicks w rozmiarze 200/65 są reklamowane jako mające średnicę 672 mm, więc one również by nie pasowały. Mają również oponę 200/60, która ma 662 mm, co może pasować, ale byłoby ciasno...

676mm?!! Panie, to ogromne. I również to, co powiedziała. Czy Pierbon zamierza przyciąć i dodać długość z tyłu mocowania amortyzatora podobnie do wahacza Corse?
Oni faktycznie pozostawiają długość nienaruszoną. Robią to, że zagłębiają przednią część wahacza w miejscu, gdzie styka się z oponą. Z ich strony internetowej:

"Ulepszenie pozwala na montaż opon 200/55 i 200/60.
Można je zastosować do wahaczy 1098, 1198 i 848

Najpierw odlakierowujemy wahacz, a następnie usuwamy część, w której wahacz styka się z oponą.
Otwór jest zamykany za pomocą uformowanej części z blachy przez spawanie.
Na koniec przystępujemy do kontroli wymiarów i malowania na czarno matowo."

Image
 
#10 ·
^ Wygląda na to, że to jedyna opcja, jeśli chcesz używać tych rozmiarów opon. Chyba na razie zostanę przy jeździe i wyścigach na slickach Metzler 'track day', ponieważ są one dostępne w rozmiarze 200/55/17.

Z ciekawości - jaki jest koszt tej modyfikacji? Wiem, że wszystko z etykietą 'Pierbon' nie jest tanie. Może uda mi się znaleźć używany wahacz RS...hmmm.
 
#11 ·
Więc nazwałem to "My JOURNEY", prawda?! Nie po raz pierwszy na tego rodzaju rodeo... Byłem bardzo zadowolony ze swojego wahacza z motocykla, gotowego do wysłania go do Pierobon, ale po kilku dodatkowych rozmowach z nimi okazało się, że opona Dunlop 200/65 jest dla nich za wysoka. I chociaż nie wchodziłem zbytnio w szczegóły, to nie tylko wysokość, ale także kształt, który nie pasuje do ich modyfikacji... Ale hej, to podróż, prawda... Więc wracam do punktu wyjścia i po dodatkowych poszukiwaniach na tym niesamowitym forum okazuje się, że Streetfighter ma dłuższy wahacz -> https://www.ducati.ms/threads/street-fighter-swingarm-on-superbike.115087/... Cóż, to obiecujące!!!! Niestety, chociaż zwiększasz rozstaw osi, to zwiększasz go w niewłaściwym miejscu: mianowicie środkowa sekcja blachy jest taka sama i to przedni odlew, gdzie wahacz mocuje się do ramy/silnika, jest dłuższy... I ma brzydki róg, który zajmuje tyle samo miejsca co wydech
Image
Ale to PODRÓŻ... Następną rzeczą, którą znalazłem, jest filmik producenta z Ontario, który zamieszcza filmik, ze wszystkich rzeczy, o tym, jak rozciąga wahacz 1198
Więc dzwonię do niego, wymieniam kilka e-maili i okazuje się, że zrobił 10 do 15 takich wahaczy dla różnych osób, niektórych zawodników drag racingu, którzy jeżdżą bardzo długo, i kilku innych osób, które mają ten sam problem, co ja. Teraz jedyne, co muszę zdecydować, to o ile chcę go rozciągnąć...
 
#12 ·
Uznanie dla OP za poświęcenie i pozytywne nastawienie. Nie ma czegoś takiego jak problem, gdy koncentrujesz się na rozwiązaniach. Wydaje się dziwne, że producenci mieliby wstrzymać produkcję opony, która wydawałaby się wciąż bardzo opłacalnym rynkiem. Ponad 10-letnie motocykle są dość powszechne na trackday'ach i, jak przypuszczam, w wyścigach klubowych.
 
#13 · (Edited)
Czekam, aby porozmawiać z kilkoma osobami, które dokonały modyfikacji, aby uzyskać ich opinie i rekomendacje, ale myślę, że zdecyduję się na około 20 mm lub 25 mm rozciągnięcia.

W międzyczasie zacząłem przyglądać się przełożeniom. Obecnie jeżdżę na 15-41 z 100 ogniwami łańcucha. Jest lepiej niż w standardzie, ale czasami uważam, że jest to trochę za wysokie na niektórych zakrętach przy niskich prędkościach, więc wykorzystam to jako okazję do zmiany przełożeń, ponieważ i tak muszę uwzględnić wyższą oponę (patrzymy na obwód 2124 mm opony 200/65 w porównaniu do 2061 opony 180/60, czyli o 3% większy dystans na obrót).

Wygląda na to, że dobrym połączeniem byłoby 14-42 ze 102 ogniwami łańcucha. To przesunęłoby koło o 15,5 mm do tyłu (skutecznie dodając 15 mm prześwitu między oponą a przodem wahacza, biorąc pod uwagę, że opona obecnie tylko ociera), co zakładając 20 mm przedłużenia oznacza, że mimośród jest obrócony w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara z pozycji 3PM... Więc w zasadzie z perspektywy regulacji łańcucha jestem w porządku. Myślę, że być może będę musiał zdobyć krótsze ogniwo regulacji wysokości, ale zajmę się tym, jak już tam będę...

Z perspektywy przełożeń oblicza się, że na 3. biegu przy 60 mph przejdę z 5500 obr./min do nieco ponad 5800 obr./min, co również jest dobre. Jedyną częścią, która mi się szczególnie nie podoba, jest to, że kombinacja zęba przedniej zębatki, zęba tylnej zębatki i ogniwa łańcucha jest bardziej zsynchronizowana, niż bym chciał: wygląda na to, że to samo ogniwo i ząb (zarówno z przodu, jak i z tyłu) zazębiają się co 7 obrotów... Niespecjalnie optymalne, ale ze wszystkich zmiennych, to ta, o którą martwię się najmniej.

Zachęcam wszystkich do przejrzenia załączonej analizy przełożeń i poinformowania mnie, jeśli macie jakieś inne uwagi.
 

Attachments