Normaal......als je er ooit een voorbij hoort komen, zoals bijvoorbeeld bij de dealer staat en een monteur komt binnen van een proefrit op een, dan hoor je het kenmerkende hoge lied van een standaard V4MS. Ze zijn zo zwaar emissie-geneutraliseerd dat je alleen maar tandwielgeruis hoort.
Wat belangrijker is om te vragen is wat je eraan moet doen........
Verspil geen geld aan een uitlaatdemper zonder eerst die zware twin cat collector box te decateren. Dat is wat de muziek verstikt en 10-15 pk en wat koppel in het lage toerentalgebied steelt. Overweeg dus het Akra volledig systeem + upmap, of een QD Decat zoals de mijne (een map is goed, maar niet helemaal nodig omdat ik de upmap nog niet heb gedaan - het komt aardig in de buurt, alleen met de zelfinstellende standaard ecu), of een aantal andere decats die onlangs op de markt zijn gekomen....... Er zijn ook een aantal upmap modules die binnenkort op de markt komen... T800, Xecu misschien meer in de komende weken/maanden aangezien de V4 Multi nu in zijn 3e jaar zit.
Besefte net dat je noemde om het gaspedaal iets open te houden in lagere versnellingen - dat doe ik vaak om de enorme motorvertraging te beheersen van - ik vermoed - de vlinderkleppen die volledig sluiten en effectief worden als een uitlaatrem op vrachtwagens. Er is een soundtrack voor, maar het klinkt niet alsof er een probleem is, alleen dat het het geluid is dat het op dat moment maakt. Oplossing = decat en geniet van een mooiere, diepere grom
Ik ben geen technische genie, maar de Multi V4 heeft een slipper clutch, dus misschien kan dat soms wat geluid toevoegen, omdat het zijn ding doet en het blokkeren van de banden bij het terugschakelen voorkomt