Mijn nieuw verworven 748s radiator ziet er een beetje ruw uit. Hij ziet er dof uit en heeft op sommige plaatsen een witte korst. Suggesties over hoe ik de radiator kan schoonmaken zonder de lamellen te beschadigen?
Als er met de fiets in besneeuwde, natte omstandigheden is gereden, kan corrosie worden veroorzaakt door strooizout en extern zijn.De witte korst waar je naar verwijst, is waarschijnlijk corrosie en kan wijzen op een lek.
Wauw, geweldige info om te weten, bedankt! Het is nooit langer dan 10 minuten en het is altijd super verdund, dus ik maak me geen zorgen over eerdere spoelingen, maar dit weten is van onschatbare waarde.GEBRUIK GEEN SIMPLE GREEN OP RADIATOREN EN ANDERE ALUMINIUM ONDERDELEN.
De reinigingsvloeistof Simple Green mag niet worden gebruikt om aluminium apparatuur of onderdelen te reinigen, omdat deze zeer corrosief is. Het is tien keer alkalischer dan bakpoeder.
Volgens een artikel van AVweb werd een aluminiumlegeringsmonster van 3,5 gm ondergedompeld in een container met Simple Green. Na een week was het monster 295 milligram lichter. In het artikel staat verder dat de luchtmacht een verklaring heeft afgegeven om Simple Green niet te gebruiken op apparatuur van de luchtmacht die aluminium bevat.
MSgt. Larry Stulz, Wright-Patterson AFB, Ohio
We stellen uw informatie over Simple Green op prijs. Lt. David Mims, hoofd van de afdeling Occupational and Environmental Health hier bij het Safety Center, deed onderzoek naar de Simple Green-situatie. Hij ontdekte dat het Naval Air Warfare Center (NavAir) in 1993 het gebruik van Simple Green voor de marine-luchtvaart afkeurde. Ze hebben een gedocumenteerd incident van craquelé van een F-18-kap na ongeoorloofd gebruik van Simple Green. Volgens een functionaris van NavAir hebben ze het product sinds 1989 minstens drie keer getest. Simple Green slaagt niet voor sandwichcorrosie- en totale immersiecorrosietests voor aluminium. Die functionaris zei ook dat NavAir aanbeval dat commando's Simple Green uit hun ruimtes verwijderden. Het is gewoon te gemakkelijk voor iemand die de opdracht krijgt iets schoon te maken om een fles Simple Green van de plank te pakken en deze te gebruiken op een vliegtuig of apparatuur van aluminium.—Ed.
Deze hele aflevering veroorzaakte veel bezorgdheid. Zelfs de Simple Green-website biedt deze waarschuwing:
Simple Green-producten zijn al meer dan 20 jaar met succes en veilig gebruikt op aluminium artikelen voor vliegtuigen, auto's, industrie en consumenten. Voorzichtigheid en gezond verstand moeten echter worden gebruikt: Aluminium is een zacht metaal dat gemakkelijk corrodeert bij onbeschermde blootstelling aan water. De waterbasis en alkaliteit van Simple Green of Crystal Simple Green kunnen het corrosieproces versnellen. Daarom moeten de contacttijden van All-Purpose Simple Green en Crystal Simple Green met onbeschermde of ongelakte aluminium oppervlakken zo kort mogelijk worden gehouden - nooit langer dan 10 minuten. Grote schoonmaakklussen moeten in kleinere fasen worden uitgevoerd om een kortere contacttijd te bereiken. Spoelen na het schoonmaken moet altijd extreem grondig gebeuren - waarbij speciale aandacht moet worden besteed aan het uitspoelen van scheuren en spleten om alle Simple Green/Crystal Simple Green-resten te verwijderen. Onafgewerkt, ongecoat of ongelakt aluminium dat met Simple Green-producten is gereinigd, moet na het reinigen een soort bescherming krijgen om oxidatie te voorkomen.
Niet op mijn fiets, bedankt.
Dit wilde ik voorstellen, AC Safe is een schuimende, emulgerende reiniger die veilig is voor kunststoffen en andere materialen. Het werkt goed tegen vuil en olie, hoewel, zoals anderen hebben gezegd, het probleem dieper kan liggen als je corrosie hebt opgebouwd. Witte azijn werkt goed om de corrosie te reinigen.AC-condensatorreiniger gevolgd door wat Alumibrite gevolgd door een grondige spoeling.