Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Tłumik GPR Slip-on z filtrem powietrza K+N, bez ponownego mapowania!

6.8K views 14 replies 7 participants last post by  Punch  
#1 ·
Cześć wszystkim,

niektórzy z was mogli zobaczyć filmy, które tu zrobiłem, aby pokazać wydech GPR Carbon slip on, rozpakowywanie i zamontowane elementy, chciałem tylko wspomnieć, że chociaż większość osób, z którymi rozmawiałem na temat ponownego mapowania po instalacji, powiedziała, że MUSZĘ to dostroić (Re-Mapped), to dzisiaj po raz pierwszy wyjechałem z nowymi slip onami, jechało dobrze i prawdziwie i brzmiało świetnie!

Mogę tylko założyć, że ponowne mapowanie jest opcją dla tych, którzy chcieli zwiększyć moc koni w motocyklu, co nigdy nie było dla mnie problemem, jeśli chciałem szybszy motocykl, zapłaciłbym za niego?

Chciałem tylko ładny karbonowy wygląd wydechu i lepszy dźwięk, a K+N jest zawsze dobrą opcją, ponieważ wystarcza na całe życie.
 
#2 ·
Mam 900SSie z wydechami Termignoni i otwartą skrzynią powietrzną z filtrem K&N i nigdy nie dodawałem power commandera ani nie miałem ponownie mapowanego ECU. Działa świetnie i nie gaśnie podczas przyspieszania ani nie strzela w czasie hamowania. Kiedy wymieniłem świece podczas serwisu po 12 000 milach, nie wykazywały one oznak ubogiej mieszanki.

Myślę, że ponowne mapowanie ECU lub dodanie power commandera byłoby absolutnie konieczne, jeśli chcesz zmaksymalizować wydajność wydechów i filtra, ale myślę, że w przeciwnym razie nie jest to absolutnie konieczne. Po prostu okresowo sprawdzaj świece zapłonowe, aby upewnić się, że mieszanka nie jest zbyt uboga.
 
#3 ·
Dobra rada,

Nie będę myślał o serwisie do zimy, ponieważ będzie przechowywany w pomieszczeniu ze względu na bardzo złe warunki pogodowe tutaj w miesiącach zimowych, ale na pewno poproszę serwis Ducati o sprawdzenie świec zapłonowych, aby sprawdzić, czy występują jakieś problemy.

Kiedy mówisz otwarty filtr powietrza, co to znaczy, jak to zrobić? i co zyskam, jeśli to zrobię?

Jeszcze raz dzięki za radę ;)
 
#4 ·
Kiedy mówisz otwarte pudełko powietrzne, co to znaczy, jak to zrobić? i co zyskam, jeśli to zrobię?
Daniel, przepraszam, że nie odpowiedziałem wcześniej. Nie zauważyłem nawet, że zamieściłeś post i zadałeś pytanie...

Wyciąłem górę pokrywy mojej skrzynki powietrznej, aby zwiększyć przepływ powietrza i wydobyć dźwięk Ducati, który jest muzyką dla moich uszu. :D Zmodyfikowaną pokrywę skrzynki powietrznej można zobaczyć na zdjęciu poniżej. Tylko upewnij się, że nie przecinasz pokrywy zbyt daleko z przodu roweru, aby element filtra nie był narażony na deszcz, jeśli zostaniesz w nim złapany.

Image
 
#5 ·
+1 do tego, co wszyscy powiedzieli. NIE MUSISZ tego ponownie mapować - to nie jest dwusuwowy ani mocno stuningowany motocykl wyścigowy. Jeśli zauważysz detonację, powinieneś zdecydowanie rozważyć mapowanie, jednak dysze w czterosuwach nie są tak kluczowe jak w dwusuwach.

Mam tłumiki slip-on staintune i jeżdżę z otwartym airboxem jak BrazeauRacing od dzisiaj - dostajesz o wiele ładniej brzmiący motocykl! Inne korzyści, cóż, wydaje się szybszy i bardziej wyraźny... a nawet gładszy :S

Wiele osób wciągnie cię i zażąda od ciebie DUŻO pieniędzy za strojenie/remapowanie na hamowni i skończy na zmianie niczego lub bardzo niewiele. Miałem swój NSR strojony na hamowni (koszt 400 $). Nadal nie zrobił tego dobrze - właśnie sam skończyłem z ponownym dyszowaniem i czuję się o wiele lepiej (nie czterosuwowy przy zwolnieniu, bardziej liniowa moc i czuje się swobodniej i jedzie szybciej). Moja rada to naucz się sam stroić, jeśli jest to potrzebne :)

Jeśli zdecydujesz się na mapowanie, ukradnij mapę kogoś innego z forum jako punkt wyjścia (z podobną konfiguracją do twojej) i dostosuj ją odpowiednio.
 
#6 ·
Mam 800SS z 2003 roku z filtrem K&N i wydechami Ducati Performance. Bez power commandera ani remapingu i moim zdaniem działa świetnie!

Ale wracając do strzelania w wydech i ubogiej mieszanki... Czy kiedy motocykl podczas hamowania silnikiem robi "Boom Boom Boom", jest to czasami oznaka złej regulacji? I jak sprawdzić, czy mieszanka jest uboga? Robię około 160 mil na jednym baku.

Brazeau, czy masz bliższy widok airboxa?

Pozdrawiam!
 
#13 ·
Wydaje mi się, że wiele zależy od tego, jak zamierzasz jeździć po zamontowaniu wydechów typu slip-on? I być może gdzie mieszkasz! Każdy, kto jeździł po greckich drogach, wie bardzo dobrze, że szalona szybka jazda tutaj wpędzi cię w kłopoty, drogi są do bani, zawsze szukam dziur! W związku z tym dla mnie była to kwestia lepszego wyglądu i dźwięku w stosunku do wzrostu mocy? Mówiąc to, mogę poprosić Ducati, aby sprawdziło wszystko podczas serwisu zimowego, ale jak dotąd mój działa świetnie na wszystkich obrotach i prędkościach?
 
#14 ·
"Zjadanie tłoków"

Możesz mieć motocykl, który jest całkiem dobrze jezdny przy częściowym otwarciu przepustnicy, ale nadal pracuje niebezpiecznie ubogo przy pełnym otwarciu przepustnicy. Może zacząć dochodzić do detonacji, której możesz nie poczuć. Niektóre nowoczesne silniki samochodowe mają czujniki spalania stukowego, które przekazują informacje do ECU, ponieważ kierowca może nie wykryć szkodliwego poziomu spalania stukowego. Możesz absolutnie rozsadzić swój silnik podczas ciężkiej pracy przy współczynnikach AF, które z punktu widzenia odczuć wydają się być w porządku. Zbyt bogata mieszanka nie spowoduje wybuchu silnika, ale zbyt uboga z pewnością może. Podsumowując, jeśli zamierzasz zmienić dolot i wydech w swoim silniku, zdecydowanie powinieneś upewnić się, że mieszanka jest nadal prawidłowa.
 
#15 ·
Otwarta skrzynka powietrza i bardziej swobodnie przepływające wydechy sprawią, że silnik będzie pracował na uboższej mieszance.

To fragment artykułu o doładowaniu. Można zasadniczo zastąpić otwartą skrzynkę powietrza i bardziej swobodnie przepływające wydechy tam, gdzie odnosi się to do doładowania. Można również zastąpić efi w odniesieniu do ubogich gaźników.

Wrogami doładowania są ciepło, ubogie mieszanki paliwowe, detonacja i cofnięcia zapłonu. Silnik doładowany wytworzy więcej ciepła i obciąży układy chłodzenia. Doładowanie umieszczone w już marginalnym układzie chłodzenia może szybko prześcignąć pętlę chłodzenia. Dodatkowo, ubogi zestaw gaźników może spowodować ogromny wzrost temperatury w cylindrach. W rezultacie może to spowodować, że wydech będzie świecił na czerwono, a nawet stopi tłoki lub inne elementy wewnętrzne. Zbyt duży wyprzedzenie zapłonu lub zbyt duży stopień sprężania dla danej liczby oktanowej może spowodować detonację. Rezultatem są przedwczesne eksplozje paliwa uderzające w wierzchołki tłoków, czasami nawet do zniszczenia.

Źródło artykułu: Podstawy doładowania silnika spalinowego

Richard