Hallo allemaal,
Even wat achtergrond: ik heb al ruim 6 jaar niet meer gereden. Mijn vorige motor was een 09 CBR1000RR en daarvoor een 07 R6. Ik heb ongeveer 20.000 mijl gereden op de CBR met een paar circuitdagen, dus geen complete beginner, maar uiteraard ben ik voorzichtig om na zo'n lange tijd niet te rijden direct op een motor van 200+ pk te stappen. Beide motoren komen pas volgend jaar als ik nu bestel, dus ik zou in de tussentijd een goedkope motor kopen (hoogstwaarschijnlijk een ZX6R). Het geld is niet echt een probleem, het gaat er meer om welke ik het leukst zou vinden. Toen ik de CBR had, vond ik de R6 eigenlijk leuker om op de weg te rijden, maar dat komt misschien omdat de R6 een leukere motor was dan het verschil in vermogen.
Ik zal voornamelijk op de weg rijden, misschien een paar circuitdagen per jaar. Ik ben gevestigd in het VK, dus de wegen zijn niet bepaald glad.
Mijn gedachte was om de V2 te bestellen en dan, wanneer deze arriveert, een bestelling te plaatsen voor de V4S, die hoogstwaarschijnlijk ongeveer 10 maanden later zou arriveren. Dit zou me een mooie progressie door de vermogensklassen geven, met een ZX6R voor de rest van het jaar (ik rijd niet veel in de winter), een V2 voor een jaar en dan uiteindelijk op de V4S als ik meer vertrouwen heb in mijn capaciteiten om met het vermogen om te gaan. De andere optie is om gewoon de V4S te bestellen en de V2 over te slaan, en misschien de V4S in de natte modus te houden totdat ik eraan gewend ben, maar dit zou hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren, aangezien ik geen wilskracht heb.
Even wat achtergrond: ik heb al ruim 6 jaar niet meer gereden. Mijn vorige motor was een 09 CBR1000RR en daarvoor een 07 R6. Ik heb ongeveer 20.000 mijl gereden op de CBR met een paar circuitdagen, dus geen complete beginner, maar uiteraard ben ik voorzichtig om na zo'n lange tijd niet te rijden direct op een motor van 200+ pk te stappen. Beide motoren komen pas volgend jaar als ik nu bestel, dus ik zou in de tussentijd een goedkope motor kopen (hoogstwaarschijnlijk een ZX6R). Het geld is niet echt een probleem, het gaat er meer om welke ik het leukst zou vinden. Toen ik de CBR had, vond ik de R6 eigenlijk leuker om op de weg te rijden, maar dat komt misschien omdat de R6 een leukere motor was dan het verschil in vermogen.
Ik zal voornamelijk op de weg rijden, misschien een paar circuitdagen per jaar. Ik ben gevestigd in het VK, dus de wegen zijn niet bepaald glad.
Mijn gedachte was om de V2 te bestellen en dan, wanneer deze arriveert, een bestelling te plaatsen voor de V4S, die hoogstwaarschijnlijk ongeveer 10 maanden later zou arriveren. Dit zou me een mooie progressie door de vermogensklassen geven, met een ZX6R voor de rest van het jaar (ik rijd niet veel in de winter), een V2 voor een jaar en dan uiteindelijk op de V4S als ik meer vertrouwen heb in mijn capaciteiten om met het vermogen om te gaan. De andere optie is om gewoon de V4S te bestellen en de V2 over te slaan, en misschien de V4S in de natte modus te houden totdat ik eraan gewend ben, maar dit zou hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren, aangezien ik geen wilskracht heb.