Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

Ducshop Stacks instructies

13K views 21 replies 11 participants last post by  freezer16801  
#1 ·
Ik hoop dat mijn Ducshop-stacks vandaag aankomen. Mij is door Duchop verteld dat ze zonder installatie-instructies komen.
Ik ben er vrij zeker van dat ik dit zonder de instructies kan doen, maar ik twijfel; Ik heb ook maar een halve dag voordat ik de motor oplaad en naar warm weer ga rijden. Als iemand instructies of suggesties voor de installatie zou kunnen doorsturen, zou ik dat zeer op prijs stellen en GOEDE KARMA hun kant op sturen.
Bedankt bij voorbaat

#2 ·
Ik heb de mijne gisteren ontvangen

Ik kan bevestigen dat er geen instructie is

Heb het nog niet gedaan, maar het lijkt vrij eenvoudig

Wat voor soort ECU of mapping tool gebruik je?

Ik hoop dat mijn Ducshop stacks vandaag aankomen, ik heb van duchop gehoord dat ze zonder installatie-instructies komen.
Ik ben er vrij zeker van dat ik dit zonder de instructies kan doen, maar ik twijfel; Ik heb ook maar een halve dag voordat ik de motor oplaad en naar warm weer ga. Als iemand instructies of suggesties voor installatie zou kunnen doorsturen, zou ik dat zeer op prijs stellen en GOEDE KARMA hun kant op sturen.

Bedankt bij voorbaat

#3 ·
De installatie is vrij eenvoudig; het kostte me ongeveer 2 uur.
Verwijder de zijkappen om toegang te krijgen tot de benzinetank
Verwijder de benzinetank niet, houd hem gewoon hoog genoeg om de standaard luchtfilterbox te verwijderen.
Verwijder de bobines voor en achter
Verwijder de zwarte buizen van de luchtfilterbox, ik denk dat er 2 zijn (Carter en Carburateur)
Verwijder de luchtfilterbox (ik denk dat er een bout is om te verwijderen)
Installeer filters op de stacks (Dit kan een uitdaging zijn)
Installeer kleine filters op de 2 buizen die uit de luchtfilterbox zijn verwijderd
Bevestig de bobines met tie-wraps aan het frame met behulp van het rubber tussen het frame en de bobine, ik heb extra tie-wraps gebruikt voor een goede pasvorm, dit is een beetje lastig en ik was bezorgd over de pasvorm, maar na 4000 mijl en een Road Atlanta Track Day in de regen heb ik nog nooit problemen gehad.
Installeer de stacks op de standaard inlaatboot.
Ik denk dat dat het zo'n beetje dekt, ik ga uit van mijn geheugen, dus als ik een stap ben vergeten, zou ik niet verrast zijn. Laat het me weten als je problemen hebt. De stacks zijn geweldig, het maakt het beste geluid ter wereld.

#5 ·
Verwijder de stoel.
Image

Verwijder de kuipdelen.
Image

Verwijder de tank.
Image

Duw de bedrading weg, haal de accu eruit, koppel de brandstofpomp (aan de onderkant) los.

Ziet er nu zo uit.
Image

Optimaliseer de bedrading.
Image

Airbox springt eraf (plus een paar bouten die ik me niet kan herinneren).
Image

Filter op zijn plaats. Klaar. Bedankt voor het lezen.
Image

We misten een paar connectoren voor de 2 kleine ontluchtingsfilters. We werden creatief door een ding uit de airbox te stelen en de andere zo ongeveer in de rubberen slang te rammen. Werkte.

Moet er zo uitzien
Image

En ja, de v-stack gaat in het luchtfilter. Het laat je je in het begin afvragen wat de zin van het leven echt is.

#6 ·
Verwijder de stoel.

Verwijder de kuipdelen.

Verwijder de tank.

Duw de bedrading weg, haal de accu eruit, koppel de brandstofpomp los (aan de onderkant).

Ziet er nu zo uit.

Optimaliseer de bedrading.

Airbox komt eraf (plus een paar bouten die ik me niet kan herinneren).

Filter geplaatst. Klaar. Bedankt voor het lezen.

We misten een paar connectoren voor de 2 kleine ontluchtingsfilters. We werden creatief door een ding uit de airbox te stelen en de andere zo ongeveer in de rubberen buis te rammen. Werkte.

Moet er zo uitzien

En ja, de v-stack gaat in het luchtfilter. Het doet je je in eerste instantie afvragen wat de zin van het leven nu eigenlijk is.
Jullie Canadezen maken me aan het lachen.

#7 ·
Z0RR0 plaatste de foto's van de installatie op mijn fiets, hier is een andere set van PAT37, van het Franse Hyper forum.

NYSport we moeten volgende zomer in VT/NH gaan rijden.
We kunnen proberen Pastrana's record op Mt Washington te verbreken!

#17 ·
Z0RR0 plaatste de foto's van de installatie op mijn motor, hier is een andere set van PAT37, van het Franse Hyper forum.

NYSport we moeten volgende zomer in VT/NH gaan rijden.
We kunnen proberen Pastrana's record op Mt Washington te verbreken!
Ik ben erbij! Ik denk dat ik nog een paar prestatie-mods kan toevoegen als we dat record willen halen. Gekke kerel en geweldige apparatuur.

#19 ·
DucShop Stacks

Het kostte me een paar uur, rustig aan doen en inclusief het verwijderen van de brandstoftank (wat misschien niet 100% nodig is alleen voor de stacks, maar ik was van plan om ook een ally subframe te monteren)

Heb geen moeite gedaan met beugels voor de spoelen (tie-wraps en padding zoals bij anderen) en er zijn geen problemen geweest.
Vermijd het gebruik van een schroevendraaier om de filter in de stacks te wrikken, indien mogelijk - tenzij het u niet uitmaakt als u ze markeert. Niet nodig zolang u eraan denkt om de filters voor het plaatsen van de stacks te plaatsen en ervoor te zorgen dat het filterrubber warm en soepel is. WD40 helpt

Ik heb de ECU tegelijkertijd vervangen. Ik heb hem in eerste instantie laten draaien zonder de TPS te controleren en het was prima, zo niet een beetje 'zacht' bij stationair toerental. Alles was perfect toen de TPS was gecontroleerd en ingesteld.

#21 ·
Welke ECU gebruik je?

Welke ECU gebruik je?

Kostte me een paar uur, rustig aan doen en inclusief het verwijderen van de brandstoftank (wat misschien niet 100% nodig is alleen voor de stacks, maar ik was van plan om ook een aluminium subframe te monteren)

Niet gehinderd door beugels voor de spoelen (tie-wraps en vulling zoals bij anderen) en er zijn helemaal geen problemen geweest.

Vermijd het gebruik van een schroevendraaier om de filter in de stacks te wrikken, indien mogelijk - tenzij je het niet erg vindt als je ze markeert. Niet nodig zolang je eraan denkt om de filters voor het plaatsen van de stacks te plaatsen en ervoor te zorgen dat het filterrubber warm en soepel is. WD40 helpt

Ik heb de ECU tegelijkertijd vervangen. Ik heb hem in eerste instantie laten draaien zonder de TPS te controleren en het was prima, zo niet een beetje 'fluffy' bij stationair toerental. Alles was perfect toen de TPS was gecontroleerd en ingesteld.