Ik heb een 1994 Ducati 600ss Supersport die 20 jaar lang onbereden en onbemind heeft gestaan voordat ik hem kocht.
Ik heb veel van de motorfiets gerestaureerd, waaronder het kopen van een schone vervangende carburateur van eBay, het vervangen van bougies, luchtfilter, olie & filter, brandstofpomp & filter en distributieriemen door nieuwe, en de motorfiets startte en liep OK, maar het stationair toerental was laag en hij wilde steeds afslaan.
Ik heb de stationairschroef een paar slagen verdraaid en ook de brandstof/luchtmengselschroeven gecontroleerd op fabrieksinstelling (1,5 slagen uit) en na een eerste start en run sloeg hij terug en hij zal nu alleen nog de eerste keer lopen na een lange rust, en dan helemaal niet meer starten.
Ik heb beide bougies verwijderd en gemerkt dat de ene nog glimt als nieuw, maar de andere was bedekt met zwarte koolstof! Wetende dat ik de motorfiets letterlijk maar een paar minuten heb laten draaien.
Ik heb de vonk buiten de motorfiets gecontroleerd en hij lijkt goed te zijn op beide bougies.
Als ik de motorfiets laat rusten en die zwarte bougie schoonmaak (of vervang), slaat hij weer aan, maar sterft dan snel af en weer is de bougie weer vies. Ik ben er ook in geslaagd om een paar seconden te rijden met een Gunson Colortune aangesloten, en het kleine glazen venster was binnen enkele seconden zwart, zodat ik de vonk niet meer kon zien!
Ik besef dat ik overmatig veel brandstof in die cilinder krijg, maar moet ik:
a) de carburateurs verwijderen om ze opnieuw te controleren?
b) de stationairschroef opnieuw afstellen?
c) de brandstof/luchtmengselschroeven opnieuw afstellen?
d) een monteur bellen? [dit is natuurlijk mijn minst favoriete optie]
Ik heb veel van de motorfiets gerestaureerd, waaronder het kopen van een schone vervangende carburateur van eBay, het vervangen van bougies, luchtfilter, olie & filter, brandstofpomp & filter en distributieriemen door nieuwe, en de motorfiets startte en liep OK, maar het stationair toerental was laag en hij wilde steeds afslaan.
Ik heb de stationairschroef een paar slagen verdraaid en ook de brandstof/luchtmengselschroeven gecontroleerd op fabrieksinstelling (1,5 slagen uit) en na een eerste start en run sloeg hij terug en hij zal nu alleen nog de eerste keer lopen na een lange rust, en dan helemaal niet meer starten.
Ik heb beide bougies verwijderd en gemerkt dat de ene nog glimt als nieuw, maar de andere was bedekt met zwarte koolstof! Wetende dat ik de motorfiets letterlijk maar een paar minuten heb laten draaien.
Ik heb de vonk buiten de motorfiets gecontroleerd en hij lijkt goed te zijn op beide bougies.
Als ik de motorfiets laat rusten en die zwarte bougie schoonmaak (of vervang), slaat hij weer aan, maar sterft dan snel af en weer is de bougie weer vies. Ik ben er ook in geslaagd om een paar seconden te rijden met een Gunson Colortune aangesloten, en het kleine glazen venster was binnen enkele seconden zwart, zodat ik de vonk niet meer kon zien!
Ik besef dat ik overmatig veel brandstof in die cilinder krijg, maar moet ik:
a) de carburateurs verwijderen om ze opnieuw te controleren?
b) de stationairschroef opnieuw afstellen?
c) de brandstof/luchtmengselschroeven opnieuw afstellen?
d) een monteur bellen? [dit is natuurlijk mijn minst favoriete optie]