Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

2005multi 1000 start niet

4.4K views 14 replies 7 participants last post by  motorizzi  
#1 ·
Problemen met het starten van mijn 2005 multi 1000. Hij liep tijdens de eerste start ongeveer 30 seconden en sloeg toen af. Ik probeerde opnieuw te starten, maar hij draait alleen rond en het klinkt niet alsof hij brandstof krijgt. Later opnieuw geprobeerd en hetzelfde gebeurde. Nu draait hij alleen rond en start hij niet. De accu is volledig opgeladen. De motor reed geweldig, dus ik weet niet zeker wat het probleem is. Onlangs is er een volledige servicebeurt uitgevoerd binnen 1000 mijl. De motor heeft 42.000 km en de bovenkant is gedaan bij ongeveer 40.000 km. Loopt altijd een beetje ruw totdat hij warm is, dan loopt hij als nieuw. De laatste paar keer dat ik ermee reed, had ik meer problemen met starten. Bleef steeds afslaan. Ik denk misschien de brandstoffilter. Alle hulp wordt gewaardeerd.
 

Attachments

#2 ·
Brandstofpomprelais, pomp defect, slang in de tank defect?
 
#4 ·
Houd de "A"-knop op het dashboard ingedrukt terwijl u de sleutel omdraait. Het toont u dan eventuele foutcodes op het dashboard. Wat kan helpen bij de diagnose.

1.1 Gasklepsensor (TPS) kortsluiting naar batterij +
1.2 Gasklepsensor (TPS) kortsluiting naar massa
2.1 Oliedruksensor kortsluiting naar batterij +
2.2 Oliedruksensor kortsluiting naar massa
3.1 Olietemperatuursensor kortsluiting naar batterij +
3.2 Olietemperatuursensor kortsluiting naar massa
4.1 Luchttemperatuursensor kortsluiting naar batterij +
4.2 Luchttemperatuursensor kortsluiting naar massa
5.1 Batterij HI
5.2 Batterij LO
7.1 Brandstofsensor kortsluiting naar batterij +
7.2 Brandstofsensor kortsluiting naar massa

10.1 Horizontale cilinderspoel kortsluiting naar batterij +
10.2 Horizontale cilinderspoel kortsluiting naar massa
11.1 Verticale cilinderspoel kortsluiting naar batterij +
11.2 Verticale cilinderspoel kortsluiting naar massa
12.1 Injector 1 kortsluiting naar batterij +
12.2 Injector 1 kortsluiting naar massa
13.1 Injector 2 kortsluiting naar batterij +
13.2 Injector 2 kortsluiting naar massa
16.0 Brandstofpomprelais open circuit
19.1 StartsolenoĂŻde kortsluiting naar batterij +
19.2 StartsolenoĂŻde kortsluiting naar massa
21.1 Stappenmotor kortsluiting naar batterij +
21.2 Stappenmotor kortsluiting naar massa
21.3 Stappenmotor open circuit

30.0 Algemene ECU-fout
34.0 Signaalpaneel (sensordetectie)
36.0 Snelheid (sensordetectie)
37.0 Startonderbreker (sleutel / transponder niet gevonden)
37.1 Startonderbreker (antennedetectie)
37.2 Startonderbreker (seriële driver instrumentenpaneel)
37.3 Startonderbreker (seriële kabel losgekoppeld)
37.5 Startonderbreker (sleutel niet herkend)
37.6 Startonderbreker (immo virgin - ECU-programmering)
38.0 Can-lijn
 
#8 ·
Houd de "A"-knop op het dashboard ingedrukt terwijl u de sleutel omdraait. Het toont u dan eventuele foutcodes op het dashboard. Wat kan helpen bij de diagnose.


1.1 Gasklepsensor (TPS) kortsluiting naar batterij +
1.2 Gasklepsensor (TPS) kortsluiting naar massa
2.1 Oliedruksensor kortsluiting naar batterij +
2.2 Oliedruksensor kortsluiting naar massa
3.1 Olietemperatuursensor kortsluiting naar batterij +
3.2 Olietemperatuursensor kortsluiting naar massa
4.1 Luchttemperatuursensor kortsluiting naar batterij +
4.2 Luchttemperatuursensor kortsluiting naar massa
5.1 Batterij HOOG
5.2 Batterij LAAG
7.1 Brandstofsensor kortsluiting naar batterij +
7.2 Brandstofsensor kortsluiting naar massa

10.1 Horizontale cilinderspoel kortsluiting naar batterij +
10.2 Horizontale cilinderspoel kortsluiting naar massa
11.1 Verticale cilinderspoel kortsluiting naar batterij +
11.2 Verticale cilinderspoel kortsluiting naar massa
12.1 Injector 1 kortsluiting naar batterij +
12.2 Injector 1 kortsluiting naar massa
13.1 Injector 2 kortsluiting naar batterij +
13.2 Injector 2 kortsluiting naar massa
16.0 Brandstofpomprelais open circuit
19.1 StartsolenoĂŻde kortsluiting naar batterij +
19.2 StartsolenoĂŻde kortsluiting naar massa
21.1 Stappenmotor kortsluiting naar batterij +
21.2 Stappenmotor kortsluiting naar massa
21.3 Stappenmotor open circuit

30.0 Algemene ECU-fout
34.0 Signaalpaneel (sensordetectie)
36.0 Snelheid (sensordetectie)
37.0 Startonderbreker (sleutel / transponder niet gevonden)
37.1 Startonderbreker (antennedetectie)
37.2 Startonderbreker (seriële driver instrumentenpaneel)
37.3 Startonderbreker (seriële kabel losgekoppeld)
37.5 Startonderbreker (sleutel niet herkend)
37.6 Startonderbreker (immo virgin - ECU progr.)
38.0 Can-lijn
37.3 Startonderbreker (seriële kabel losgekoppeld) is wat het aangeeft. Waar bevindt zich dit?
 
#6 ·
ALLE Gen1 Multistradas, 620 - 1000DS - 1100DS. Alle luchtgekoelde motoren. Niet zeker over de latere motoren
 
  • Like
Reactions: StraDuc
#9 ·
Het zou een van de drie dingen kunnen zijn.

1. De eerste is dat een vorige eigenaar de startonderbreker heeft uitgeschakeld (mijn motor is ook zo en heeft altijd deze fout). Ga nu naar optie 3.

of

2. Er zit een ring onder de afdekking die om het contactslot/de sleutel gaat. Een antenne voor de startonderbreker. Soms raken ze verschoven en kunnen ze de code in de sleutel niet lezen. Haal de contactslot/sleutelafdekking eraf en zorg ervoor dat alles in orde is. In het ergste geval heb je wat kabels nodig van LONLEC waarmee je toegang hebt tot de ECU van de motor. Je kunt de kaart downloaden. Bewerk deze om de startonderbreker uit te schakelen en dat is dat.

of

3. Er is een probleem dat niet als een fout op de ECU wordt geregistreerd. De brandstoffilter is bijvoorbeeld verstopt, de pomp is kapot of er zit een gescheurde brandstofslang in de tank. Alles wat hierboven al is genoemd.

Heb je gecontroleerd of je nog steeds een vonk hebt? Pak een oude bougie (waarvan je weet dat hij werkt), trek de bougiekabel van de VERTICALE cilinder, linkerkant, en houd de bougie tegen de motor als de motor draait. Je zou een mooie blauwe vonk moeten zien. Zo ja, dan moet je controleren of je brandstof krijgt. Wat betekent dat je de tank eraf moet halen. Een totale PITA! maar te doen in een uur met regelmatige pauzes voor bier. Als je de tank nog nooit hebt verwijderd, kan ik je een gids sturen over hoe je dat moet doen. Ja. het is zo'n PITA.
 
#13 ·
Heb problemen met het starten van mijn 2005 multi 1000. ....Batterij is volledig opgeladen.....
Groeten allemaal, gewoon voor de lol, is de batterij nieuw of een paar jaar oud? Ze kunnen lastige kleine :devilish:'s zijn. Doe een ccv-test tijdens het starten.....een gezonde batterij heeft ruim 10v koude start. Zorg voor 12 uur rust van de oplader voor een echte meting ;).

Succes, hoop dat het geen probleem is met de afwerking van de recente revisie (y)
 
#15 ·
Proost allemaal, even voor de lol, is de batterij nieuw of een paar jaar oud? Het kunnen lastige kleine :devilish:'s zijn. Doe een ccv-test tijdens het starten.....een gezonde batterij heeft ruim 10v koude start. Zorg voor 12 uur rust van de oplader voor een echte meting ;).

Succes, ik hoop dat het geen probleem is met de afwerking van de recente revisie (y)
Het heeft geweldig gelopen tot dit probleem. Ik heb de batterij gecontroleerd en die ziet er goed uit. 1 jaar oud ook, maar zal hem opnieuw opladen en opnieuw controleren. Hij start wel langzaam, wat hij altijd al heeft gedaan.