Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum banner

1998 916 SPS powiedz mi proszę więcej

4.5K views 14 replies 8 participants last post by  telecycle78  
#1 ·
Mam możliwość nabycia 916 SPS z 1998 roku. Wiem tylko o rzeczach mechanicznych, które czynią go wyjątkowym, z tego, co przeczytałem w Internecie. Kiedy rozważam zakup kolekcjonerskiego motocykla, lubię również dowiedzieć się o innych faktach historycznych i okolicznościach, które pomagają dopełnić historię, która za nim stoi. W szczególności staram się zdobywać motocykle, które mają jakieś historyczne znaczenie dla Ducati lub dla motocyklizmu w ogóle. Tak więc, mając to na uwadze, byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś, kto wie coś o tym modelu SPS, mógłby mnie oświecić.

Dziękuję.
 
  • Like
Reactions: chris_f
#2 ·
Mam możliwość nabycia 916 SPS z 1998 roku. Wiem tylko o rzeczach mechanicznych, które odróżniają ją od tego, co przeczytałem w Internecie. Kiedy rozważam zakup kolekcjonerskiego motocykla, lubię również poznawać inne fakty historyczne i okoliczności, które pomagają uzupełnić historię. W szczególności staram się zdobywać rowery, które mają jakieś znaczenie historyczne dla Ducati lub dla motocyklizmu w ogóle. Mając to na uwadze, byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś, kto wie coś o tym modelu SPS, mógłby mnie dalej oświecić.

Dziękuję.
To całkiem dobre wprowadzenie...

1998 Ducati 916 SPS #293 – Iconic Motorbike Auctions
 
#3 ·
Model 98 miał kilka ulepszeń w stosunku do 97; miał nową, lżejszą ramę i korbowody Ti. Miał również moc w podobnym zakresie co późniejsze 996R. Jeśli chcesz, żeby z boku było napisane 916, to było i wciąż jest to najlepsze rozwiązanie - chociaż naklejki na 97 były prawdopodobnie ładniejsze... kup to👍🏻
 
#4 ·
  • Like
Reactions: TNR
#5 ·
SPS z 98 roku, które rozebrałem, miały stalowe korbowody. Nie widziałem żadnych z tytanowymi korbowodami.

Po prostu nie rozumiem tych bzdur, które ci idioci wkładają w reklamy, gdy sprzedają swoje rzeczy. "SPS miał trudności z jazdą z małą prędkością - media w całym kraju mówiły, że ich motocykle testowe gasły na biegu jałowym" oznacza, że ktoś bez pojęcia się tym zajmował. Trzeba się naprawdę postarać, żeby SPS zgasł na biegu jałowym. Ustawiony prawidłowo, SPS był najładniejszym silnikiem w gamie - od dołu do góry. Z odpowiednim ustawieniem rozrządu były to wspaniałe silniki. Wałki rozrządu SPS powinny być w modelu podstawowym i ST4S.

w zeszłym roku z pływającymi tarczami żeliwnymi i 3-ramiennymi kołami.
 
#6 ·
po prostu nie rozumiem tych bzdur, które ci idioci wstawiają w blurby, kiedy sprzedają rzeczy. "SPS miał trudności z jazdą powolną - media w całym kraju mówiły, że ich motocykle testowe gasły na biegu jałowym." oznacza, że ktoś, kto się na tym nie zna, się tym zajął. Trzeba się naprawdę postarać, żeby sprawić, by SPS zgasł na biegu jałowym. Ustawiony prawidłowo, SPS był najładniejszym silnikiem w gamie - od dołu do góry. Z odpowiednim ustawieniem rozrządu były to wspaniałe silniki. Wałki rozrządu SPS powinny być w modelu podstawowym i ST4S.
Hahahahahahaha... masz rację. Nie byłem pewien, do czego się odnosisz, więc wróciłem i faktycznie przeczytałem tekst. Jedyne, co mogę powiedzieć, to to, że trafiłeś w sedno w swoim pierwszym zdaniu... "blurby, kiedy sprzedają rzeczy". To język sprzedaży... zawsze należy go traktować z przymrużeniem oka.

Albo rób to, co ja... ignoruj tekst i po prostu śliń się nad ładnymi zdjęciami. ;)
 
#8 ·
To dobry artykuł o motocyklach SP, SPA i SPS z epoki 916.
 
  • Like
Reactions: ProphetPVD
#9 ·
#11 ·
Image
Byłem właścicielem -98 916SPS przez kilka lat i to jedyny motocykl, którego sprzedaż żałuję. Silnik SPS pojawił się w -97 roku, ale w tym roku Ducati wyprodukowało również SP/SP3, czyli stary silnik 916cc. -98 to ostatni rok z odznaką 916, jedyny rok z minimalistycznym napisem „tylko Ducati” na owiewkach. Moja -98 miała tytanowe korbowody i generowała 125 KM na tylnym kole po ustawieniu krzywek na 108 liniach środkowych. Mój motocykl został ulepszony w trakcie jego eksploatacji o wiele dobrych rzeczy... Koła Marchesini Magwheels, karbonowe/kevlarowe nadwozie JHP (górna część w stylu 998 bez dużych kanałów powietrznych, ale dolna część 996 z kanałami powietrznymi), ulepszone hamulce ISR z radialnym siłownikiem głównym, zawory w widelcach i wiele innych rzeczy... Nadal nie dorównywał seryjnemu 1098, kiedy się pojawiły. Ten motocykl jest wyjątkowy i nic nie brzmi jak silnik sps dostrojony w sam raz. Jest wyjątkowy i świetnie wygląda, ale -98 nie jest efektownym sps... to sps dla dżentelmena. Jest napisane tylko na górnej półce i nigdzie indziej. Widelce są Showa, amortyzator skrętu jest standardowy, nieregulowany. Tył to Öhlins, ale tylko górna półka i żeliwne tarcze hamulcowe oraz osłona wydechu w stylu sps są jedynymi wskazówkami, że to edycja specjalna. Karbonowa skrzynia powietrzna, mocowanie tablicy rejestracyjnej i przedni błotnik są stonowane. Kupiłbym swój z powrotem w mgnieniu oka, ale moja 50-letnia pupa by mi nie podziękowała.
 
#12 ·
SP3 był w 1996 roku…a następnie pierwszy SPS w 1997 roku
 
#14 ·
Zdarzają się przypadki, w których kraje rejestrują motocykl z innym rokiem modelowym (celowo lub przypadkowo)…ale Ducati nie wyprodukowało modelu SP3 z roku 1997.